Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: annonsdiskussioner
Läst 515 ggr
Klasson
0

Någon i Arvika el i närheten?

Snälla hjälp! Jag sitter som Medarbetare och Jourhem åt Livlinan.be

Vi har en hund i Arvika som i morgon står utan hem.. Vi har inte möjlighet att hämta henne akut,då vi inte har något jourhem där nere..

Snälla finns de någon snäll persson som kan ta sig an Fia en snabbis? Hämta henne å sen så får vi fixa hit henne..

SNÄLLA NÅGON

Lena
0

Lägg in ett inläg gäven på Hundar i Fokus om du inte redan gjort det. Hoppas det löser sig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Håller tummarna..hade så gärna hjälpt till med det om jag bott i er närhet..men håller med Lena..ropa på hundsidor..

Klasson
0

Jag gör redan de..! Tänk om.. Någon kunde ta hem henne en snabbis…

Klasson
0

Ingen vill ha denna söta lilla hund

Hawknestgrove
0

Hjälper dig att dra denna tråd…..Har du kort?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Klasson
0

Här kommer FIA

Hawknestgrove
0

Åh, det är en stövare? Jakthund, alltså! Lägg tråden i svensk Natur, där finns det jägarfolk!

[Cuyo]
0

Hej Klasson.   Det är inte lät med så kort varsel,att få någon att ta hand om hunden,men vi gör ett försök här hos mej i Göteborg och Partille.

Och det är oxå som vi säger när det gäller katter,det finns hur mycket som helst för den som kan ta hem alla dessa som är utslängda från sina så kallade hem.                   Hej Cuyo

Highlandertess
0

Hoppas det ordnar sig! Jag bor i Arvika, men i lägenhet och har tyvärr nästan ingen erfarenhet av hundar. Annars hade jag gärna hjälpt till. Berätta gärna hur det går!

Klasson
0

Jag har nu slängt ut annonser här å där.. ;(

Hawknestgrove
0

Ja, jag gjorde din rubrik lite mer angelägen i Svensk Natur. Kolla själv. (jag är Medarbetare där med)

Hawknestgrove
0

Puttar upp för vovven!

Hawknestgrove
0

Putta upp detta på sajterna under kvällen, då mest folk är inne!

Hawknestgrove
0

Highlander, det är bara för en kort stund, vad jag förstår! Kolla med Klasson, det är bara en transitplats! OCh jakthundar brukar vara så lugna och snälla! Gör inte mycket väsen av sig…

Tezza
0

#9 Att du bor i lägenhet har mindre betydelse. Och som Gunilla skrev, det är ju bara för en kortare tid tills de hittar ett jourehem eller transport ordnas. Vore ju jättebra om du kunde ställa upp så att ett ev jourehem kan hittas så att inte hunden behöver avlivas. Håller oxå med om att jakthundar ofta är lugna, snälla och väldigt trevliga:) Har du plats, tid och inte är borta hela dagarna så kommer det gå kalas tror jag!

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!

Hawknestgrove
0

Puttar för vovven!

Lena
0

Jösses så vacker vovven är. Det måste ordna sig på något sätt. Vi bor ju i Mellerud och är väl inte till så stor hjälp. Sedan vet jag inte om hon är van vid katter heller?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja och som sagt, jakthundar brukar vara väldigt lugna och snälla

Hawknestgrove
0

Puttar upp en sista gång för ikväll! Jag vet, att man inte skall prata om sånt här, men jag antar, att vovven är avlivningshotad. Inte av Livlinan, men av dem som handhar dödsboet, kan jag tänka….

Lena
0

#20 Det går ju inte för sig….

//Lena

Highlandertess
0

Jag har nu skrivit till Klasson att jag för en kortare tid kan ta hand om hunden om ingen annan kan ta henne. Om det bara är för en kortare period så antar jag att det ska gå bra. Avskyr att se friska djur avlivas bara för att ingen kan ta dem.

Tezza
0

#22 Åå du är en hjälte:) Hoppas det ordnar sig nu då.

marieborg
0

Helt underbart av dig att ställa upp Highlandertess!!

pusssssssKyss

Lena
0

#22 Du är underbar! Jag blir både glad och lättad!:)

//Lena

Mizzi
0

Jag tippsade om mitt X han är jägare och har haft stövare förr.

Kan inte han ta den så känner han kanske någon annan jägare som kan, har lämnat tele nr till klasson.

Klasson
0

Tack alla för hjälp! Än så länge lever hon! Vi har en del som kan ta henne.. så håll alla tummar att allt går vägen nu!

Simson
0

Härligt!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Åh, så fint! Då har våra ansträngningar överallt på sidorna troligen gett resultat!!!! Puttade som 17  överallt på den lilla tjejen i går! Hoppas hon hittar ett jägarhem, där hon får användning för sina kunskaper! Här har vi inte några harar att jaga på, så då skulle hon bara stå och må dåligt….Vi väntar på uppföljning!

Alexej
0

Klasson, berättar gärna hur det går med hunden…Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#27 Vad bra! Nu får vi fortsätta hålla tummarna att allt går i lås.

//Lena

Klasson
0

Fia har nu fått ett nytt hem ;) Där hon kommer få stanna och jaga ;)

TACK alla snälla människor som hjälpt mig..

Lena
0

#32 Blir jätteglad att höra detta. Sambon och jag pratade mycket om henne och undrade hur det hade gått.

//Lena

Klasson
0

De är så skönt att hon fått ett bra hem!

Å att jag fick sådan respons å hjälp på hittekatter är roligt ;)

Highlandertess
0

#32 - Vad roligt att höra! :-D

Tezza
0

Å vad glad jag blir att ni hittat ett hem till henne!!

Hawknestgrove
0

Toppen, så glad jag blir!!!!!

Klasson
0

Hon har ett jätte bra hem, där hon får jaga m.m =) OCH hon ÄR EN FAMILJE MEDLEM ingen bur hund

Hawknestgrove
0

Jättebra!!!!! Då gav våra ansträngningar resultat! Tänkte på henne hela helgen…..