Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 842 ggr
yavannaKementari
0

Sir och Lady Väs -mina nya stödisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Sir och Lady Väs, som min sambo kallar dem, bott här i två veckor, och allt bra har hänt de senaste 3 dagarna.

Efter massa strul i början av deras liv, de togs från mamma 7 veckor gammla ca pga avlivningshot o sen var det strul med stödhem. Nu är de en 12 veckor och har äntligen fått komma till veterinären. Skabb-kur påbörjad och även avmaskning (varför gjorde ej tidigare stödhem det!?).

Det är en svart flicka som vi kallar Brangwen och en tigrerad med vitt- pojke som kallas Rhodry (keltiska namn). Sir och Lady Väs är dock ganska passande för de är ganska skygga, iaf för händer.

Men så efter ett för dem obehagligt veterinärbesök (tops i öronen o svidande droppar!) så har Branna (Brangwen) verkligen tinat upp. Visst är det lite väs, men oh vad hon njuter när man gosar med henne nu! När jag fick gosa med henne i sängen häromdagen kom glädjetårarna! Rhodry är mindre rädd när man närmar sig men vill INTE gosa. Men så idag så gick det bra ändå, efter massa massa väs så blev det massa massa kurr! *lycklig sötdmatte*

Jag hoppas att vi kan hitta underbara hem till de små söta gos-fräsisarna!

yavannaKementari
0

Dagens gos med Rhodry! O lilla söten!

yavannaKementari
0

Fina helsvarta (o smaaaala) Branna

yavannaKementari
0

Såhär tycker Branna det är helt ok att ligga. Rhodry ser lite beklämt ut ^^

Hawknestgrove
0

Jättegoa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

karins
0

Dom är såå sötaKyss

yavannaKementari
0

De gör så himmla stora framsteg varje dag, förhoppningsvis är de snart supertama och kan hitta fina hem :)

Alexej
0

Tycker det är fantastiskt att du räddade de!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

yavannaKementari
0

Kunde ju inte låta dem avlivas :) Att "stödhemmet" dessutom knappt gav 24h för KKS att lösa det gjorde ju inte saken bättre.

maggan47
0

vilka sötnosar du fått hem Maggan47Glad

karins
0

Att stödhem hotar med avlivning är konstigt. Blommor till dig för att du tog hand om dessa kattungar!

yavannaKementari
0

Tackar för blommorna :D Det var inte ens ett av KKS godkännt stödhem, det första stödhemmet hade utan KKS vetskap gett bort kattungarna till en annan person…

karins
0

Vilket stödhem! Då var det sista hemmet inte ens godkänt som stödhem! Så gör man ju inte :-(

Hawknestgrove
0

Sicken röra! Tur att det gick bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....