Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 650 ggr
Mettan
0

Semlan är 16 veckor nu och klar för eget hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittekatten Semlan, som kom tillbaka hit på ett så otrevligt sätt, är nu 16 veckor gammal och klar för omplacering.

Han är långbent, så han ser smal ut, men det är han inte, när man känner på honom.

Han kan passa in var som helst egentligen. Men jag är inte så glad för att lämna honom där det finns för små barn.

Han kan vara ensam katt, för han är väldigt tillgiven av sig, soven nära intill mej i sängen. Han älskar människor och de andra katterna, men speciellt Archie.

Han skulle egentligen heta Banditen, för han har en tendens att stjäla mat som finns framme. Men han vill absolut inte ha extra mat på matplatsen, utan det SKA stjälas, tycker han. Han äter precis allt, till och med grovt bröd med leverpastej. Han gör inte som de andra, som bara villslicka i sig leverpastejn, nej han biter stora stycken av brödet och äter också.

Däremot hade han tidigare en ovana att han morrade åt de andra, när det var matdags, så de lät honom vara. Sedan fick han ett eget fat med burkmat och då fick de andra äta ifred. Verkar somom han har vant sig av med morrandet nu, men han är först vid matskålen ändå naturligtvis.

Han skulle också kunna heta Blixten, för han är så snabb, att man knappt hinner se honom när han får sina "busryck". Han kan leka själv, men även tillsammans med de andra.

Han har träffat en stor hund också och det gick bra, även om han fortfarande är lite avvaktande och försiktig. Den här hunden är kattvan, så jag har börjat med det. Han har varit uppe hon grannen som förutom hunden har 2 katter och där har han lekt med den ena. Den andra leker inte, utan bara kollar upp saker och ting.

Bifogar ett foto, som jag tog förra veckan. Det är inte speciellt bra, men det syns nog ändå hur stor han har blivit.

Han finns hos mej i Landskrona och jag kan lämna honom över hela Skåne. Han kommer att kosta 250:--, för då får jag i alla fall ihop till resan, när jag lämnar honom.

Han ska själv få skriva sin annons för då är det lättare att beskriva hur han är, eller hur? Vad tycker ni andra här?

Hawknestgrove
0

Absolut!Lilla semlan! Lycka till med ett gott hem! Men Mettn, lägg gärna på åtminstone en 50lapp! Gärna mer, så kan du kanske lova att du betalar tillbaka en liten slant när de kastrerar!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....