Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1116 ggr
Engla
0

Var kommer alla hemlösa katter ifrån?

Idag har jag och familjen varit på Öppet hus på Katthemmet Kompis. Det var en riktigt lyckad och mysig dag! Under vårt besök där ringde min kompis, helt förtvivlad, och berättade att det sprang kattungar på hennes mammas trädgård. Hon visste inte var de kom från, inte heller grannarna. Hennes mamma bor vid en trafikerad 50-väg. Kanske är det någon som har dumpat dem längs vägen. Men i alla fall. De lyckades fånga in två kattungar. Den sista ska de försöka få in ikväll. Inga mamma har heller synts till. Katthemmet Kompis kommer att ta in dem.

Man blir så ledsen när folk inte kan ta ansvar för sina djur. Samtidigt är jag så glad att de dök upp på just hennes trädgård! Alla är ju inte förtjusta i katter direkt. Jag hoppas nu att de får in den sista ikväll. Jag tror att de är cirka fem veckor gamla. Bilder kommer så fort de är infångade.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

storAnnette
0

Det simplaste svaret är - de kommer från en kattägare som inte kastrerat sin honkatt och inte tar konsekvenserna av det.

Medicin - obligatorisk IDmärkning och kastrering av katter som inte går i avel!

Naquita
0

var är det för någonstans??

På aspan i Ronneby har vi ju försökt fånga in 3 kattungar, mamman e redan inne. det är inte där i närheten?

modellflickan
0

Det är så fruktansvärt trist att vuxna människa inte kan ta ansvar. Det är obegripligt. KASTRERA katten om man inte önskar kattungar, ska det vara så j-vla svårt????? Och har man inte råd med det ska man inte ha djur överhuvudtaget.

Engla
0

Naquita; De finns i Rödeby. Men jag får en konstig känsla av de har blivit dumpade… Jag hoppas allt vad jag kan att den andra visar sig ikväll så att vi kan köra dem till Kompis.

Naquita
0

#4 okej då e de ej samma katter.

ja de e så hemskt att de dumpas överallt:((

Destany
0

jag begriper mig inte på folk fattar de inte att de att de skadar katterna..såna människor borde inte ha djur. Har ju själv en fd hemlös kisse o hon e psykiskt skadad för livet verkar det som. först nu 3 år senare kan hon vara nära andra människor utan att få panik.. hon började inte spinna förrän jag haft henne i ett år.. hon kan fortfarande inte tas upp.. hon har börjat bli keligare nu men fortfarande avvaktande.. den som gjorde henne så illa när hon var liten hade jag velat träffa för då**** hade den personen råkat illa ut..

Engla
0

Alla kattungar är nu infångade men nu envisas de med att försöka hitta hem till dem själva….så vad gör man…?

Lena
0

#7 Bra att katterna är infångade! Dock inte så käckt att de omplacerar dem själva, om de nu inte är väldigt rutinerade vill säga. Hade ju känts bättre att de kommit till Katthemmet Kompis. Ni får överösa dem med goda råd vad de behöver tänka på så att allt blir så rätt och riktigt som möjligt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Engla
0

# 8 Jag ska försöka att få med dem till Kompis ändå. Där vet jag ju att Maritha kollar på dem, avmaskar och vaccinerar dem. Dessutom kräver hon att de ska bli kastrerade när de väl flyttar till sin nya ägare. Trist allting blev…

karins
0

Hur går det för kattungarna? Kommer de att få komma till Kompis?

Engla
0

Jag vet inte Karin. De ska försöka hitta hjälp till dem själva…men kattungarna är inte tolv veckor och kan ändå inte flytta till egna hem innan dess. Det känns bara tungt.

Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bestämt att kattungarna ska komma till Kompis. Det känns riktigt skönt, vill jag lova! Söta är de också. Jag lyckades dock bara fånga två på bild. Den andra ville inte alls vara med…Räcka ut tungan Vi är nästan helt säkra på att de har blivit dumpade längs vägen…

MelindaS
0

Aaaa va söta de var!!! *smälter* Vad skönt ni räddade dem. Stor eloge till er!!! Hoppas det går bra med dem nu. Är så hemskt när de blir dumpade så. Hoppas de snart hittas egna kärleksfulla hem till de små sötisarna.

Kramar

karins
0

Så söta de är!!! och så skönt att de fick komma till kompis! Hur kan man dumpa sådana små liv ofattbart!

Hawknestgrove
0

Vilken lycka!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Fler bilder kommer på söndag! Glad