Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 2036 ggr
Alexej
0

Nu måste vi göra något!

Vi alla har läst inlägg av Naquita, hur hon försöker rädda katter i sitt bostadsområdet. Men hon behöver hjälp och inte bara ord!!!!

Kan vi inte börja på en insamling så att hon hinner ta in flera katter innan vintern kommer eller bostadsförening beslutar om avsjutning?

Naquita kämpar själv där och använder sina egna pengar för att mata katterna. Om vi samlar in pengar har hon bättre möjlighet att ta in de och vaccinerar/kastrerar katter och då blir det lättare att hitta nya hem till de. Vet inte om Naquita vill lägga ut sitt kontonummer här, annars går det att pm´a henne!

Snälla!!!!! Om vi alla ger lite pengar då blir det mycket och då kan vi hjälpa både Naquita och hennes katter!!! Jag ska göra det iaf!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Det var en mycket bra idé Landsfreak som jag naturligtvis stödjer till 1000%. Vad jag förstår har situationen för de hemlösa katterna dessutom hårdnat nu pga irritation hos grannarna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ja, jag blir en första att lägga en liten slant!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

det låter som en underbar ide! tyvärr har jag det väldigt dåligt med pengar just nu men lönen är på ingående!

elena
0

Tänker lägga en slant så fort jag har kontonumret.

evamojje
0

Mojje och Busan vill gärna lägga en slant till sina hemlösa vännerGlad

Hur läggs det upp?

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Alexej
0

Vad glad jag blir att läsa det!Glad

Naquita, kan du lägga ut kontonummer här eller vill du göra det genom pm?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

evamojje
0

att skapa et postgiro nr för detta är det som är smidigast då så kommer inte hennes egna uppgifter ut och hon får dessutom ett konto för detta specifika ärende. enkelt att ordna och säkrare

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

tussilago
0

super. jag är på! jag bor för långt bort för att hjälpa till konkret, men hjälper gärna till med en slant…

Naquita
0

Tack Landfreak för din superbra idé! Det börjar bli rätt dyrt i längden att mata katterna!

Jag pmar er som vill skänka en slant mitt kontonr.

#7 hur skapar man det?

Naquita
0

Jag blir lätt förvirrad av postgiros osv:P lättast är att de som sätter in pengar till mig märker det med "kolonni" så antecknar jag det och redovisar pengarna.

Hawknestgrove
0

Först ut! En femtilapp från mig har kommit! Fortsätt nu!

evamojje
0

Det är enkelt att skapa et sådant konto och i dagens läge med hackers och annat så ska man inte skriva sitt kontonr någonstans på webben om det inte är en säkrad sajt och det är inte denna sajt och inte heller e det säkert att skriva det i mail. Så jag skulle verkligen rekommendera att skapa ett konto som inte har någon som helst anknytning till ditt privata konto/ekonomi.

Här kan du gå in och titta

http://www.plusgirot.se/503352.html

Alexej
0

MorganP
0

Om Naquita vill kan insättningarna gå via KKS pg och då med tydlig märkning. Birgitta betalar sedan ut till dig Naquita, har talat med henne. Men om det inte redan bestämts något d v s.

Alexej
0

Du menar att hon skulle kunna få en egen insamlingtråd eller sida på kks hemsida?

Naquita
0

#14 Hur funkar det då? hur snabbt får jag pengarna ? hade ju varit oppen och det enklaste!=)

Morgan vem talar jag med ang. mat till kolonni? Vet att ngn har ansvaret för sponsring osv men minns inte vem.

Naquita
0

Ja,lättast hade ju varit om jag fick bli förmedlare för "min" koloni men jag vet inte riktigt vad som krävs.

Ankie
0

Jag kan oxå sätta in en slant när allting är ordnat med konto och etc.

MorganP
0

#15 & #16 Nej ingen egen insamlingssida utan att pg:t upplåts för insättningar till Naquitas "koloni" och det då markeras med specifikt ord så inbetalningar går att härröra till specifikt ändamål. De pengar som inbetalas bör du kunna få relativt omgående och att vi redovisar vilka gåvor som inbetalats härifrån, typ på samma sätt som vid månadens katthem. Sedan att det redovisas vart de används till i samband med att de även används vid kastreringar etc som görs (var väl tanken utifrån vad Landfreak59 skriver i #0)

martdat
0

Låter bra om det hamnar på KKS insamlingssida, då når man ju fler,,, min plånbok ekar med tom dessvärre men då och då händer det ju att det finns mer pengar än räkningar o då hjälper jag gjärna till!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

evangeline
0

Hjälper gärna till när jag fått pengar, hojta bara hur det ska gå till.

Helen

Alexej
0

Vill bara påpeka att jag litar på Naquita till 100% och vill gärna att hon bestämmer själv hur hon vill använder pengar till. Hon har bäst koll. Morgan, förstår fortfarande inte. Om pengarna går genom KKS, skulle det synas på KKS hemsida då under rubriken insamlingar?

Hawknestgrove
0

Naqita, har du kollat om pengarna har kommit in?

MorganP
0

Än en gång funderat samt diskuterat och jag fixar en insamlingssida åt kolonin som Naquita matar. Undan för undan lär det ju bli både kostnader för matning som Naquita gör men även veterinärvård.

Naquita, går det bra så säg till. Kommer i så fall senare idag/kväll PMa dig lite frågor gällande kolonin som behövs för att sammanställa text, eller vill du sammanställa hur det började etc, antal intagna katter etc. Behövs även bilder.

Edit: #22 även vi litar på Naquita till 100 %.

Alexej
0

Super!!!Glad

evamojje
0

Ja tror att alla litar på henne det handlar snarare om vad som e säkert och enkelt för hennes del. Jag tycker att det är ett fantastiskt jobb som hon gör och vill jättegärna hjälpa till ( fast det får vänta till den 20 när lönen kommit *s* ).

Min mamma fick sitt konto kapat genom en osäker sida och vart av med 7300 kr innan det upptäktes. Så det e viktigt att göra det säkra före det osäkra.

tycker också att landsfreak har gjort ett bra jobb som satte igång den här insamlingen *L*

anebit
0

Toppenidé….    Jag är nyss hemkommen från semestern och har faktiskt tänkt i samma banor som landfreak,  att skänka Naquita en slant för det enorma arbete som hon gör….

Pengar kommer när jag vet vart dom skall sändas…………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Jenna-Gun
0

Samma här det kommer när jag vet vart de ska sättas in.

Jenna

storAnnette
0

Jag är gärna med.Går det att få besked om kontonummer senast på onsdag?Åker bort på semester på torsdag Skrattande så det bästa vore om jag kan lägga in betalningen innan.

Bra initiativ!

elena
0

Å jag åker fredag morgon.

Sidentass
0

Jag vill så gärna lägga en slant lite senare i augusti när jag fått pengar..nu är det så..att jag inte får ut mina internetkoder på grund av ett leg som gått ut..( krånligt men så är det) men om jag får adressen pm:ad så kan jag göra som jag gjorde till Evangeline i samband med kissen-Spöket, dvs skicka min slant i brev..

Landsfreak -mycket bra ide detta!!

storAnnette
0

#30 Vi som spar vi har…semester kvar.Men som jag längtar nu!

Har lagt in så att det ska komma in 200 på Naquitas konto på fredag.

Naquita
0

Avlivningshotet närmar sig mer och mer, vad ska hända i vinter?

http://www.sydostran.se/index.58129---1.html

elena
0

#32 Äntligen. Glad Trevlig semester!

marieborg
0

Jag är oxå med såklart men måste vänta tills lönen kommer.

marieborg
0

Har ni varit i kontakt med de olika katthemmen i landet och kollat, ev ställt på kö. Vet att i alla fall Stockholms katthem tagit emot katter från andra delar av Sverige.

Just nu är det väl fullt överallt men om ngn/ngr månader är det väl förhoppningsvis bättre.

Stor eloge till dig Emma som engagerar dig så mycket i dessa katters liv!!!!

Jenna-Gun
0
Lena
0

Puttar också upp denna viktiga tråd. Nu gäller det att vi försöker hjälpas åt så gott vi kan.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rulda
0

#33 finns det någon möjlighet att du kan ta kontakt med tidningen och berätta att du köpar för katterna. Att du vill ha hjälp med att omplasera, kastrera och vaccinera?
går det inte att gå ut i tidningen och berätta som det är, att det är en familj som inte klarar av att ta hand om kissarna?
Eftersom du är så engagerad i katterna så borde du har en stor talan i deras artikel om det hela?

Hawknestgrove
0

Naquita, fått pengarna?

vanessa
0

Hjälper gärna till, men måste vänta tills malarna har jagats ur min plånbok. Har hört att de är rädda för pengar. För är det någon jag litar på så är det henne! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Naquita
0

¤#40 jag är på jobbet nu. första dagen sedan semestern..*gääsp* kollar det när jag kommer hem!

tänkte ner o köpa hem mat för en månad framåt och avmaskningsmedel, ev. försöka fixa ut p-piller te de halvtama honorna. alltid en början:)

Alexej
0

Hur går det Emma? När får du en egen insamling på KKS?

elena
0

Har jag missat ett kontonummer? Vill gärna ge en slant men åker bort imorgon bitti och är borta några dagar.

Naquita
0
Lena
0

Puttar upp denna viktiga insamling! :)

//Lena

Naquita
0

nu e jag på jobbet igen o kan inte se vad någon skriver efter mig..*suck*

rulda
0

har du något speciellt kontonummer nu eller ska pengarna skickas till det som jag fick som PM?

Naquita
0
MorganP
0

#43, så som jag uppfattat det i tråden ska det gå via Naquitas egna konto, därav jag inte engagerat mig mer angående någon insamlingssida. Kanske jag helt missuppfattat?

Naquita
0

suck,hatar jobbdatorn..

Naquita
0

just nu har jag mkt runtomkring mig med båda f.d stödisar som det är problem med, fltt, jobbet börjat igen samt rättegång. Så de som vill ge mig pengar nu kan pma mig så får ni mitt kontonr, och längre fram när rättegången osv är över och jag fått nya krafter ska jag sätta mig ner o leta bilder osv för en insamling på kks.

Alexej
0

Okay, men då får du pma mig ditt kontonummer!

Snabster
0

Nequita jag har försökt maila dig men det verkar inte funka. Jag testar igen

siberlina
0

jag vill  ochså hjälpa till

Naquita
0

…(JÄDRANS JOBBDATA)

martdat
0

Naquita,, Rättegång? har jag missat nått? elr det kanske inte är nått du vill prata om, tänkte bara att om du nämner det i tråden så e det troligen jag som missat nått,,,, hoppas du inte tar illa vid dej att jag frågar,,,,,Generad

Naquita
0
Naquita
0

#57 det är ingen fara

jag har inte gått ut med det offentligt här. I mars detta året slog mitt ex mig medvetslös och mnär min kusin skulla rädda mig blev även hon nedslagen. jag blev inlagd med lätt hjärnskaning och min kusin fick sy sitt ögonbryn.

hela min lägenhet var sönderslagen efter ett halvårs psykisk misshandel , och vi gjorde även slut 2 ggr men jag dum och kär nog att ta tillbaka honom. men efter denna 3 gång när jag t.o.m blev inlagd har han inte fått sätta sin fot innanför mina dörrar.

mitt åtalk lades ner då ingen såg honom slå mig och jag minns det inte(medvetslös) men min kusins har gått vidare och den 30 augusti är det rättegång.

martdat
0

Vilken kille !! bra att du lyckades komma ifrån honom, hoppas verkligen att ni vinner rättegongen,,  vet inte vad man skall säga ,,, men X et,, ghaaa!!Skrikandeskänner dig bara genom nätet men tycker om dej endå ju,,,Glad

Hawknestgrove
0

Åh, stackars dig! Men…hur gick det med dina katter? Han gav sig väl inte på dem?

Naquita
0

…dumma jobbdata

Naquita
0

Min perserhona blev sjuk under tiden jag var tillsammans med honom. Jag har gått ut med att det var hjärtsjukdom, men jag misstänker ju självkalrt ngt annat. visst, hjärtat hade en konstig form. men det var det enda. för övrigt var hon frisk. hon hade skada på näsan och ögonen som gjrode att hon rann. ingen kunde flrklara det.  Då orkade jag bara inte med mer förklaringar osv, så jag valde att säga att hon dog av en hjärtsjukdom. Och jag kommer inte heller gå ut med hur det egentligen låg till, inte ens till mina vänner. För det tjänar jag ändåinget på., Men er här litar jag på.

Hawknestgrove
0

Oj,men jag menar,han skadade inte dem? Då när du blev medvetslös? Eller släppte ut dem?

Naquita
0
Naquita
0

#64 nej,det gjorde han inte. katterna gömde sig. det var de första jag skrek efter när jag vaknade till, mina katter!

elena
0

Bra att du var stark nog att göra slut med honom.Tyvärr finns det de som inte gör det! Ändå orkar du hjälpa katter mitt i ditt eget jobbiga liv.Du är värd att beundra, minst sagt. Lycka till med rättegången.

Naquita
0

Tack så mkt elena. tja, jag går inte på högvarv just nu och vissa nätter är jobbiga. men jag gör vad jag kan, och tar mig igenom allt:)

miranda1
0

Naquita, du är en fantastiskt människa! Kyss

Kram Miranda

rulda
0

usch naquita finner inga ord. Vet hur svårt det är att gå igenom en sån sak… tyvärr säger inte hjärtat och hjärnan samma sak alla gånger. Otroligt starkt att du orkar gå igenom en rättegång! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra och för att lagen ska vara rättvis denna gång.
Förstår inte hur vårat rättsystem fungerar alla gånger.

JosephineF
0

Håller med föregående talare. Vad lite vi vet om varandra egentligen.. Hoppas han straffas och att du har styrka nog att lämna det hela bakom dig! Tuff kusin för övrigt, all heder åt henne! Kram på dig!

helenaroth
0

Jag är med och ger en slant.

Kramar till dig Naquita!!

Jenna-Gun
0

Har oxå haft ett sådant förhållande.

Tog mej ur det snabbt som ögat.

Känner med dej.

Kram Jenna

Lena
0

#68 & # 73 Det är starkt gjort av er att ni har tagit er ur dessa destruktiva förhållanden. Livet är bara för tufft ibland. Det gäller att ta väl hand om sig själv och sina dagar. Som en pensionärsförening skrev "Ta var på livet - det går inte i repris". Det gäller i alla lägen. Jag blir så arg på dessa människor som försöker krossa sina nära och kära.

//Lena

Naquita
0

Ja,jag trivs som ensam nu. komemr nog dröja ett mkt bra tag innan jag vågar lite på ngn igen. jag har djuren, mitt jovbb och underbara vänner och famijl,det räcker för mig just nu:D

Hawknestgrove
0

Naquita, jag har också gått igen om ett liknande förhållande…..MAn kommer igen, jag lovar!

Jenna-Gun
0

Och du har oss.

Kram Jenna

Alexej
0

Puttar upp!

Jag funderade över att göra autogiro eller stående överföring eller vad det heter tills sista katten är inne hos Emma. Här kan vi verkligen göra en bra insats!Glad

Alexej
0

Till alla som hade problem med internetsöverföring till Emma. Skriv in hela clearingsnummer och kontonummer utan mellanslag eller sträck, då funkar det.

Hawknestgrove
0

Ja exakt, så gjorde jag.

Alexej
0

Jag puttar upp insamlingen. Nu har en del av oss fått pengar eller ska snart få det.

Jag själv gjorde en stående överföring till Naqiyas konto. För det är nu hon behöver pengar när det blir kallt ute.

Naquita, du kan väl göra en redovisning lite då och då?

Naquita
0

Jepp,ska göra det:)

En av hanarna i kolonin har börjat förfölja mig. skriker och går i buskarna, även när hunden är med. nu fick ju jag tillbaka 2 returkatter och har aspenfamiljen men jag satte mig på en sten och förklarade för honom att när de flyttat då, då ska han få komma in i vörmen och tryggheten hos mig. videofilmade och fotade honom , kommer i annan tråd

Alexej
0

Puttar upp!

Madde80
0

Naquita, PMa mig så kommer en liten slant :)

Alexej
0

Puttar upp, då kanske kan den nya hanen bli kastrerad och få ett hem!!

Alexej
0

Naquita
0

det hade varit underbart- om min vän fick kastreras.

kattassen
0

Denna tråd har jag missat, iofs inte så konstigt då jag faktiskt är lite ny här på hittekatter.seGenerad

Jag vill också sätta in en slant till dig om det går för sig, jag vet sedan annat forum hur du jobbar och sliter för de hemlösa och även hur du slitit för din egen överlevnad också så att säga.

Vill du Pm´a ditt kontonummer så skall jag skänka en liten slant också när "lönen" (arbetslös) nu kommer nästa gång.

Det vore ju bra om din vän fick chans till kastration innan vintern.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

maggan47
0

hänger på ang liten slan Naquita, pm mig med kram Maggan47

maggan47
0

puttar upp Naquita, pm ditt koKyssntonummer, eller någon som har kram Maggan47

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.