Snabb hjälp, är det rätt ägare?
Har skrivit en tråd om den lilla katten vi hittade igår. VI har satt upp en massa lappar och nu ringde det en kille och ville komma, han trodde att det va rhans katt.
Hur vet vi om det stämmer? Han hade inte haft den så länge så han kunde inte säga några särskilda kännetecken och hade ingen bild. Han är på väg hit nu, något tips?

herregud det lät ju lite konstigt, att han inte hade haft honom länge och därför inte visste några kännetecken.. ifall man har en katt så bör man ju också veta kännetecken bara man haft den i några dar.

kan inte ägaren beskriva lite mer ingående hur katten ser ut eller så?
Jag vet ärligt talat inte hur bra jag skulle kunna beskriva våra katter heller, den ena har ett bra kännetecken, men inte den andra.
Nu har han varit här (det gick snabbt, bodde i närheten) och fick med sig katten hem. Hans berättelse kändes bra och han var väldigt tacksam. Vi har numret och allt sånt också.
Så nu var det slut på det här äventyret, både skönt och lite sorgligt.

fattar inte hur folk kan släppa ut en kattunge, dessutom utan någon form av id märkning…. hoppas han har lärt sig.

Men lite kan du väl beskriva de?
Då får vi hoppas att det var rätt ägare.
#5 Jo, klart jag kan, men vi hade ju satt ut en bild på lappen vi satte upp. Där såg man ju hur den såg ut på ett ungefär så det skulle beshövas mycket mer specifika kännetecken i så fall.
Rätt ägare är vi säkta på att det är, han berättade en del som kändes "äkta". Vi informerade vi om allt med
öronmärkning och kastrering osv, jag tror att han blev så uppskrämd över att den hade försvunnit att han kommer att fixa sånt nu.
Skönt naturligtvis att kissen hade en ägare. Sedan hoppas man naturligtvis att han nu tar fast på de goda råden och gör vad som ankommer en ansvarsfull kattägare. Undrar varför hon var så mager? Skulle misstänka att den har maskinfektion.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja jag tycker också att den var ovanligt mager. Sa han hur länge katten hade varit borta för så mager tar det ju ett tag att bli och det såg snarare ut som ren svält än maskangrepp. Hur gammal är katten, det visste han väl i alla fall. Hur reagerade katten när husse kom?
#7 Jag fick tyvärr inte upp bilden på kissen ifråga i den andra tråden. Det verkar ju dock som att den måste ha varit väldigt mager om det var så påtagligt på fotot.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#6 Jaha på så vis :)
Men det är bra att ni tror att det är den rätta ägaren och nu får vi hoppas att han kastrerar och vaccinerar och idmärker katten!