*LÖST* Upphittad katt i Alby
Upphittad katt (hane) i Alby, Botkyrka
Denna kastrerade stora hane fångades in den 18 mars i Alby, efter att ha synts till i många dygn.
Hungrig och frusen har han gått omkring och jamat helt desperat bland höghusen här i Alby.
Han är som sagt kastrerad och han är även öronmärkt. Jag har försökt och kommer att göra många fler försök till att tyda id-märkningen som är suddig.
Känner du igen katten eller vet du någon som har förlorat sin katt. Kontakta då Hemlösa katter i nöd.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka
Men lilla gubben vilken tur du hade som kom in innan detta hemska väder kom.
Så fin kissen är! Håller tummarna att det finns en ägare någonstans!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har du försökt att väta örat litet för att få en tydligare bild alt. lysa med ficklampa?
Medarbetare Hittekatter iFokus
#5 Jadå jag har lyst med en diod- och vanlig ficklampa, men dom två sista är jättesuddiga. Jag har blött ner örat och försökt. Jag har även fotograferat och zoomat in med olika kontraster på datorn. Men det är svårt att se 😭
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Man kan ju göra sökningar på de siffror man ser. Kommer inte ihåg hur man gjorde nu igen. Om man skulle sätta ett X i stället för de tecken men inte ser?
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har nu lyckats lysa bakom örat och en vän fotograferade med en avancerad kamera samtidigt. Jag har lyckats lösa hela numret. Dessvärre är den inte registrerad varken på Skk eller Sverak :(
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
#8 Men så typiskt!
Uppdatering av nya Alby katten Nilo
Nilo som jag döpte honom till, heter egentligen BOBBY och idag är den förra ägaren är hittad!!
Bobby är dumpad ute sedan ca en månad tillbaka, av sin nuvarande ägare!😮
Den förra ägaren ska komma och besöka Bobby närmaste dagarna och sen ska vi komma överens om var han ska flytta. Den nuvarande ägaren som har haft mage att överge sin katt på detta hjärtlösa sättet, ska INTE få tillbaka honom.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Med tanke på hur många katter du försöker hjälpa håller jag tummarna för att den f.d. ägaren tar tillbaka Bobby. Och att det görs en anmälan på den nuvarande s.k. ägaren. Hur i hela friden kan man dumpa sin kisse? 😈
Medarbetare Hittekatter iFokus
Det var illa gjort av den sista ägaren. Då ska han inte ha katt mera. Hoppas den ursprunglige ägaren tar sig ann sin katt igen.
#Lena du kan stänga av denna tråd.
Jag förklarar via pm.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~