Dagens bilder på Lotus och Co:)
Så, nu har jag varit och "socialtränat" kattungarna lite. jag fick faktiskt klappa lille gråe 3 gånger nu, innan h*n förstod att Oj,d et är ju ett MONSTER och blev skitsur..*s*
Lille svart-vite har lugnat ner sig betydligt.
lotus..lille goe Lotus. Har gått ner 20 gram inatt:( Men aptiten ökar mer och mer, så jag oroar mig faktiskt inte så mkt ang. det. Snuttan, ska jag kunna separeras från henne? *snyft*
Hon tar både ögondropparna och antibiotikan duktigt, de 2 andra kan man inte ta i just nu så dom "lurar" jag i antibiotika. Fick i både grå och svartvite det imorse,så nu ska de oxå bli friska. ögonropparna får man ta en omgång med när de litar lite mer på oss människor.
Lille Brunspotted:
Brunspotted ungen och Lotus
Kan inte hejda mig..vil ha mat nuuuuu
Ska det ta sådan tid att få mat så serverar jag mig själv!!
Men det bästa är när matte blandar i Majsvällning i morotspuren, mumma vad gott det är:)
Jag är trygg hos matte nu. Hon är inte farlig ju!
Puttinutt så goa de är. :) Himla bra att hon äter så bra Lotusgumman.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Åh, vad lilla Lotus är lik Grynet! Underbara lilla hjärta.. Hon kommer närmre mig nu, det är inte så vansinnigt långt mellan Sundsvall och Gävle, så nu får Åsa passa sig så hon inte får besök ;)

Åh, så sött. Otroligt vad kul att lill Lotus äter så bra ändå. Då finns det verkligen hopp. Underbart att läsa och se dem. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lille Lotus det kniper i hjärtat när jag ser honom. Hoppas han blir bra. Vad ska lille brunspotted heta?
Svartvite som jag tror är en hane o lille Lotus. Busungar!
Svartvite är inte så sjuk som de två minsta. Jag tror Lotus och den minsta är honor och svartviting en hane. är inte alls säker men om jag utgår från storlek och ansiktsform är det så…hehe

åhhhhh…vilka goingar…så skönt att höra att Lotus äter med sån aptit…fantastiskt jobb du gör..dom kommer att vara dej evigt tacksamma, dom små ljuvliga liven..

ååå vilka sötosar..jag blir tårögd är jag ser dom,speciellt lotus..måtte dom snart bli friska..

De är helt underbara.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
morotspuré? nu blir jag nyfiken… ger man dem det av något speciellt skäl?

#16: Bra årga, jag reagerade också, men frågade inte dock. ;-)
Audiatur et altera pars
magen..när han inte fått riktig mat o får både de OCH mediicn kan magen bli litr krångli,. morotspuren hjälper mot de o e skonsamt för magen:)
#18 ahaaaa…. får han bara morotspuré då eller får han vanlig kattmat också? det är så bra att passa på att lära sig vad man kan komma åt, man vet ALDRIG när man får nytta av det :D
han får även nötfärs blandat med gräddfil, för att skynda på viktöknunbgen. sedan har de en skål med RC babycat o en med burkmat:)
alla går på lådan så duktigt redan, msåte säga att det är fantastiskt vad hemlösingar lär sig de fort
Oj, bilderna på Lotus gick rakt in i hjärtat…
En jätteelogé till dig som orkar ägna så mycket av din tid på detta!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Åh, vad du kommer att sakna dem!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Deet är snällt av dig att dela med dig av dessa upplevelser Naquita. Det betyder så mycket att följa dessa kissar. Sedan ökar det engagemanget rent allmänt också.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är mållös. av allt du gör för kissarna. Du är så underbar så jag vet inga ord som räcker till.
Det skulle behövas100 Naquita, nu ett tag framöver.
Kraaaaaaaaaam Jenna

Ser fram emot att få träffa dem irl och bosätta mig med min laptop och kamera inne i ett mysigt rum med dem :-)
Sedan ska jag göra vad jag kan för att du inte ska sakna dem för mycket. Jag ska dränka dig i berättelser om dem och foton. Så att du till slut ber mig att sluta :-)
Audiatur et altera pars

du är så duktig naquita
r45nb vc
Det var Rasmus inlägg…
Morotspurë är jättebra mot diaré blandat med fisk och färs. Och katter gillar morotspuré, iaf mina.
Hur gick det med tidningen?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
De är så söta! Jag kommer att sakna kisarna. Åsa du får berätta hur det går med dem och ta väl hand om de små trollen. De är så fina allihopa. Små sötnosarna. Jag kommer aldrig glömma dessa kisar. De har satt sig i hjärtat hos en. Nu ska jag gå och kolla fällan och hoppas vi får in mamma så vi kan åka med henne till sina barn. =)
Naquita ska ha en stor eloge för detta stora enorma jobb hon lagt ner på dessa katter. Jag har varit med och kan säga hon har ett hjärta av guld.
Kramar

#28: Klart jag ska berätta. Och visa foton. Förstår att de tagit en egen plats i era hjärtan, och jag ska ge er en inblick i hela deras resa mot att bli friska och keliga. :-)
Kan inte annat än att hålla med om elogen till Naquita. Men vill även ge en till er andra som jobbat hårt med detta.
Kram
Audiatur et altera pars
Tack! Jättesnällt Åsa! Ska bli roligt att följa dem vidare här i livet. De är så söta så man smälter. Hoppas de minsta börjar gå upp i vikt snart och blir av med sin snuva och ögonen blir fina igen. Lilla svarta Lotus äter ju bra nu i alla fall. Paddorna här hemma hos mig äter jättebra nu och går på lådan perfekt. De är så duktiga. Kommer aldrig glömma dessa katter. De är speciella.
Snart ska jag gå min nästa runda och kolla fällorna och se om mamma katt velat gå in i någon av fällorna. Sedan ska jag soooova. Naquita tar då över passen.
Kramar
Mamman har inte gått in över natten:(( åh,lilla vän om hon bara förstod att vi vill henne väl!

Ja, tänk om de kundeläsa våra tankar så skulle de trava med glada steg in i fällan. Synd om henne. Och så vill man förutom att hon kan få träffa sina ungar, förhindra att det blir fler kullar. Så snälla, snälla mamma katt, kom. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Räkor luktar nog mest!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har nu lagt in räkor och strömming. Luktar smarrigt nu! Hoppas hoppas hoppas hon snart går in!!!!
Kramar!!!!
Hon är visst och cirkulerar runt fällan enligt en tant melinda pratat med som kan se fällan från sin balkong. så det verkar ju inte helt hopplöst:)