Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2350 ggr
rumpenstiltzkin
3

hemlös kattmamma med nyfödda ungar

hejsan!

det är så att det har hittats en kattmamma med ganska nyfödda ungar, man gissar dom föddes i söndags/måndags, och dom bor under en altan just nu.

dom finns i partille/sävedalen i göteborg, har skrivit till ett katthem här i göteborg men tänkte bara få ut den här informationen ifall det nån som vet vart annars jag kan vända mej eller nån som kan ta in dom tills vidare?

eller om någon skulle känna igen katten som deras, men den har tydligen inget halsband eller id som man kan se (min kompis ringde från jobbet precis om det här) så det är inte jag personligen som hittat dom, förösker bara hjälpa då dom frågade om jag kunde hjälpa att hitta något katthem eller jourhem till dom!

skicka ett pm isåfall! :)

(förlåt om jag la det i fel kategori)

zabelle
1

Det finns olika grupper på Facebook som ni kan vända dig till.

Husdjurshjälpen
Upphittade djur
Kattjouren

Hoppas det finns någon som kan ta in den lilla familjen, i någon av dessa grupper.

Zabelle   

rumpenstiltzkin
0

tack! ska höra med dom då det verkade fullt med katthemmet jag pratade med i morse :(

rumpenstiltzkin
0

dock är ingen av dom i göteborg? :/

[eskils]
1

Kan inte du eller din kompis ta in dem så länge, i badrummet om inte annat? Nätterna är kalla nu för små nyfödda!

rumpenstiltzkin
0

jao jag skulle gärna göra det men har redan 2 katter hemma, vet inte hur det blir för kattmamman med stress o så? har heller inte riktigt råd att ta in en liten kattfamilj egentligen, men det gör ont i mej att låta dom ligga ute :/

min kompis har också redan katt , en gammel katt på 19 år som inte är förtjust i andra katter.

försöker fråga runt några jag känner men nästan alla har redan katt/hund eller är allergiska.

zabelle
1

#3 De har medlemmar över hela sverige. Kattfamiljer brukar snabbt tas omhand!

Zabelle   

rumpenstiltzkin
2

jao skickade iaf meddelande till dom för vidare hjälp, hoppas det ska gå att orddna hem åt dom snart på nåt sätt! :)

[Lilyz]
0

Var det bara ett katthem du hörde med?

Här finns en lista på Sveriges katthem: http://kattpolisen.ifokus.se/discussions/4d714f3bb9cb462221062e90-lista-pa-alla-katthem-i-sverige?discussions-1

… Men brukar vara fullt på de flesta, däremot kan de säkert hjälpa till med att sprida infon vidare :)

rumpenstiltzkin
3

ja här i göteborg ja, men hörde med dom som jag fick tipsade för här uppe också, och det första jag pratade med gav mej vidare kontaktuppgifter också så har hört av mej till en drös nu!

[Lilyz]
3

#9 Okej, jättebra! Hoppas det löser sig, och härligt att du tar dig tid att hjälpa dom små så gott du kan :)

rumpenstiltzkin
7

åh vad skönt, ett av alla ställen jag hört av mej till idag hörde äntligen av sej tillbaks och skulle kolla upp vart katterna var och hämta dom som jag uppfattade det som!

Lena
6

#11 Men så bra att de kunde hjälpa till! 

Vill även tacka dig för att du engagerar dig för kattfamiljen! 🌺

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rumpenstiltzkin
7

så skönt att se bild på att dom är hämtade också, här är dom små om någon har ett hem för dom :D

https://www.facebook.com/djurupphittadebortsprungna/media_set?set=a.534521436613027.1073741844.100001655273536&type=1

#12 bara glad att få göra det lilla jag kan :) då jag inte har plats att vara jourhem med egna sjuka katter tyvärr!

Alexej
6

Änglakatten:)

Underbart att kattfamiljen kom in!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Rödis
4

Så glad jag blev av denna läsning. tack till alla som hjälpt till att få in kattfamiljen! Bor själv nära Partille och upplever då ett visst ansvar om inte hjälp redan kommit!

Sidentass
2

" Åhh vilken lättnad att höra detta,…när jag läser om sådana här fall blir jag alltid lika frusterad över att jag har för fullt med alla katter här..

carlas
2

#13 Åh så gott detta låter (kan inte själv komma in på länken). Tack! 🌺

rumpenstiltzkin
2

jag upptäckte att länken inte funkade, det var gruppen 

Djur Bortsprungna Upphittade på facebook om någon ändå vill kika in för o se bilder på dom små, 2 kattungar var det, med den lilla kattmamman :)

zabelle
1

Får inte upp den här länken heller, tyvärr

Zabelle   

Lena
2

#19 Tror man måste vara medlem i den FB-gruppen för att kunna läsa länken.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rumpenstiltzkin
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

aah okej, jag tog bilderna från gruppen, ni måste ju få se dom små :D

mamma katt som fått namnet Lisa :)

rumpenstiltzkin
7

och hennes underbart fina små bäbisar!

Maria P.
2

Vilka söta små pälsbollar! ❤️
Härligt att de är inomhus. Hoppas att de hittar bra för-alltid-hem.

[Lilyz]
2

#21 #22 Aaaawwww 😍

Lena
3

Jättesöt familj!

Anglakatten
9

Katterna är inne i jourhem. Mamman och ungarna mår bra, även om mamman är något för avmagrad.

Lena
3

#26 Så bra! Mamman återhämtar sig nog i hullet nu när hon fått komma in.

Jeanette72
12

Hej, mamman och ungarna är hemma hos mig 🐱. Dom växer så det knakar och är nu snart hela 8 veckor gamla. Bilder finns på min sida om ni följa de små och deras familj. ❤️

Tack Ebba för din insats och du är fortfarande välkommen att hälsa på dem, när du har vill och har tid. 🙂

Katthemsmatten
2

Skönt att både mamma och ungar är inne i trygghet!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2

#28 Tack för din uppdatering! Härligt att höra att hela familjen kommit in i husvärmen och fått det tryggt och bra! Fint gjort av dig! 🌺

Djurälskaren87
1

Gud vad jag känner igen den katten. Ser det ut som hon levt ute länge? Är hon liten till växten?

Jeanette72
8

#30 Tack Lena, ja dom mår alla bra och är verkligen trygga här. Ungarna dricker välling, äter köttfärs med äggula blandat med oliverskattmat och har nu även fått smak på lövbiff. 🙂

Är det någon som testat oliverskattmat? Det är första gången och jag har hört och kollat att dom skall vara bra, men det finns så många märken på kattmat så jag blir tokig. Vill ju att dom skall ha det bästa och kollar att proteinhalten hög. Kanske får börja barfa de små då det är deras riktiga föda egentligen.

#31 Svårt att säga, liten är hon direkt inte men hon var avmagrad och medtagen efter att fått föda sina ungar ute under en altan. Vet inte hur länge hon fått gått ute med ungar i magen, eller om hon är utekatt från början. Hon kan ha lite skabb i öronen, då hon kliar sig, något är det som besvärar henne.

Eftersom hon diar sina ungar så har hon och ungarna fått ta det lugnt så mamman inte blir stressad av ny miljö och dofter osv.

Tanken är att hon skall få åka in till veterinären snart och då bli behandlad, samtidigt kolla om hon är ID-märkt (hoppas). Skall också få bli kastrerad för hennes bästa men vi tar en sak i taget. 🐱

Djurälskaren87
2

32# ok nä hon var väldigt lik en bekant till mig vars honkatt försvann för två årsen från munkebäck i Göteborg. Hon är liten till storleken alltså kort kan man säga därför jag frågade. Dom alla ser ut att må bra! Skönt

Jeanette72
2

#33 som sagt jag vet inte hur länge hon kan ha gått ute och fått tigga till sig mat. Men hon såg inte ut som hon gått ute i 2 år direkt, får inte hoppas på det en kan aldrig veta vad damen varit med om just nu.

Hoppas som sagt på att hon är ID-märkt och snabbt kan hitta där hon hör hemma. Hon kan ju också ha vandrat en bra bit hemifrån lilla gumman. Någon måste ju sakna henne… ❤️❤️❤️

Du får gärna kika in och kolla OM det kan vara så, under fotoalbum finns fler fina bilder.🐱

Min prio är just nu att dom skall må bra och känna sig trygga, samt att hitta hennes ägare givetvis.

Djurälskaren87
1

Kollade dina bilder men kan inte se om det är samma katt? Är dom lika?

Jeanette72
0

#35 Dom är lika söta/fina❤️, men det är inte samma katt. Om du tittar vid nosen och magen så skiljer det sig en del. Men bra att vara observant, jag kollar varje dag på nätet, det är det där vita vid nosen och lite andra kännetecken.

Djurälskaren87
2

36# jo nu såg jag de. Men lika var dom. Fick lite hopp att de kanske var hennes katt:( men hoppas den lilla damen hittar sin ägare eller ett föralltid hem. Äter hon bra annars?

Jeanette72
1

#37 Ja lite likhet finns det. Förstår det ❤️

Ja vi får hålla tummar & tassar för dom båda.

Hon är en kräsen dam, men jag ser till att hon får i sig det hon behöver. Nu diar inte ungarna så mycket längre och då äter hon inte lika mycket som innan. Dom får äta från samma fat alla tre och äter inte hon så mycket just då, får hon lite till efter en stund.