Hot om avlivning igen i Blocket-annons
Vad trött man blir! 
Långhårig kattunge, (sköldpaddsfärgad med vitt, hona, Västerbotten, jättesöt). Någon som har tid och ork att engagera sig?
Håller med dig det här är så oerhört tröstlöst. Vad som bör göras i samtliga fall med avlivningshot är att kontakta blocket. De tillåter inte avlivningshot i annonser på blocket. Sedan kan man även kontakta annonsören om att man har kontaktat blocket pga detta.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har skrivit upprepade arga mail till Blocket där jag undrar hur f*n dessa annonser kan släppas igenom kontrollen? Dom godkänner ju ALLA inlägg innan de publiceras, det är skandal tycker jag!! Gissa om dom svarat mig någon gång? Nope..
Jag satt in en annons åt en bekant för ett halvår sedan, det gällde en vuxenkatt, och jag tror jag skrev åldern på katten på 3-4 ställen, men ändå fick jag tillbaka annonsen 3 gånger eftersom jag inte hade påpekat att "vi inte säljer kattungar under 12 veckor".
Vissa på Blocket är övernitiska, medan andra verkar godkänna allt…
Många som "jobbar på Blocket" är inhyrda säljare/konsulter ifrån Telemarketingföretag. Frans Storm är marknadschef på B locket AB, pröva gärna att maila honom, frans.storm@blocket.se
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#3 Vet att Blocket svarade en annan gång när det var ett avlivningshot i annonsen att de inte accepterade detta. Annonsen togs bort och de uppmanade oss att höra av oss igen om vi hittade flera annonser av den typen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"