ARRRGGG!!! Vissa borde inte ha katt!
Nu är jag så j*la arg så jag vet inte vad jag ska göra! Som tidigare skrivit om en hon ajag förlöste med 8 kattungar! Ägaren har en till katt, som jag såg nu. HÖGDRÄKTIG!
Är det någon som vet hur jag kan göra för att stoppa henne? Nu flyttar hon också. Hur F*N kan folk bete sig så här! Nu är det krig.
Hur kan jag göra för att ev, ta katterna i från henne. Få henne att bete sig bättre mot katterna. Om hon ger upp katterna, och ger dem till mig, så tar jag in dem hit. Hur vet jag ej, men på något vis ska det gå!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag kom på att jag ska ringa djurskyddsinspektören i morgon. Till råga på allt var honan uppe på våran vind, och våran ena avelshona som smet upp bråkade med henne. Inga sår, men jag måste ju endå ta nya tester för Felv-Fiv och Chlamydia innan jag kan vara säker! Fortfarande arg på hur människor inte kan tänka på katternas bästa!

Oj det var verkligen dåligt av ägaren.Hade hon den andra katten på annan plats när hon var bortrest tro?Stå på dig,hoppas du får överta katterna.Du är en pärla!
Usch det är under all kritik hur somliga tar hand om sina katter. Förstår att du är upprörd. Man får ju hoppas människan i alla fall har vett att ge upp sina katter. Bra att du engagerar dig!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#2 Nä den katten var ute, så jag såg inte en skymt av den.
Har pratat med en djuskyddsinspektör. Nu var inte den riktiga handläggaren där, men hon tag emot en anmälan, så ska jag ringa till honom på måndag.
Man har funderat över natten, och tänker be henne ta in den röda högdräktiga katten, så får hon bli kvar där nere, inne, tills hon flyttar. Sen tar jag upp henne till vårat gästrum, så tar jag han dom henne och ungarna och säljer dessa vaccinerade, chippade, besiktade och ev, med huskatts bevis. Även mamman kommer kastreras och lika som kattungarna. Även alla avmaskas. Helst skulle jag ju avmaska honan nu, innan ungarna kommer. Om hon nu övarlåter den till mig. Kan ju inte ta henne tidigare, för min allergiska syster ska bo i det rummet, mina rexar klarar hon, men knappast en dåligt skött och räktig huskatt.
Lite mindre fly förbannad idag, men långt i från nöjd!
Att folk inte tänker lite mer, det är väl inte så svårt att kastrera sina katter! Bra om du kunde tar över de!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#4 Bra gjort av dig att du tar hand om kattmamman! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Men hur många katter blir det för dig? Fick inte första mamman jättemånga ungar?
Hoppas bara att djurskyddsinspektören har lite mera krut i sig än de här. Här kommer anmälan på anmälan och de gör ingenting…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#7 Den katten har jag inte, utan den bor hos henne. Jag hoppas kunna övertala henne att ge mej den röda katten.
Aha på så vis..

Hon kommer ge med den lilla röda! Jippi.
Har just pratat med djurskyddsinspektören. Han kommer att se till att ärendet följsupp, dit hon kommer flytta. Han lät verkligen som han brydde sig.
Så snart min lillasyster åker hem igen (Hon ska vara här över min 30 års dag och mamma reser bort också) så kan katten flytta till mej. Lillasyster är allergisk och katten ska bo i det rum hon ska sova, så katten måste vänta till dess.
Vad skönt att höra!! Kram på dig för ditt stora hjärta! =)
Heder åt den djurskyddsinspektören1 Kan man få låna den till Strömstad?????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....