En död liten kattunge
Jag måste berätta om en mycket sorglig händelse.
Idag på väg hem från en vännina såg jag en liten söt kattunge som låg död längs en bro på E-6an. Jag såg katten först och skrek högljudd att sambon skulle vända om. Han sa först att det säkert inte var en katt utan en fågel eller kanske bara skräp. Jag grat och skrek samtidigt att han måste vända tillbaka, det ville han inte först då vi kört ut på en motorväg, men envis som jag är så körde han tillbaka en lång omväg för att komma till det han trodde först "skräpet". Jag har sett fel innan några gånger och förväxlat annat med katter som senare visat sig vara andra påkörda döda djur. Hur som helst så stannade han bilen på en väggren och vi promenerade ut tillsammans. Denna väg är hårt trafikerad med lastbilar och bilar på alla håll. Vi blev nästan påkörda!! En fruktansvärd syn mötte oss. På platsen möttes vi av en död liten kattunge kropp. Ögonen var borta! Hur f-n kan ögonen vara borta!? Kattungen såg inte ut att vara äldre än 1o veckor. Stackars lillen. Vi flyttade på den lilla stela ynkliga kroppen närmare vägkanten istället. Jag grät tyst. Resten av hemresan var inte rolig. Jag grät hela vägen. Tycker så synd om den lille. Vad ensam och rädd kissen måste varit. Jag fattar inte hur kattungen hamnat där????? Det fanns inga gångvägar eller annat, utan efter bron kommer man till en avfart som leder till en motorväg!
Det hela kändes så fruktansvärt kallt. Varför hade ingen annan reagerat? En liten påkörd död kattunge som ingen brytt sig om att flytta på ens.. Urk.
Kattungen var svartvit och så liten…Vad rädd och ensam den känt sig..Blir gråtfärdig igen…Fattar inte hur den lille hamnat där. Eller varför det saknades ögon! Sambon säger att fåglar säkert pickat ut ögonen. Kan det vara så?
Tusen frågor rullar runt i huvudet. Blev kattungen utslängd eller placerad där av en vidrig jävel? Har någon dödat den tidigare och sedan slängt av den på bron? Eller är det en hemlös kattunge som kommit fel och blivit påkörd?????? I så fall plågades den eller dog kattungen direkt?? Och vad har hänt med ögonen!!!
Är så ledsen, kan inte sluta gråta!!! Jag blir alltid lite berörd när jag ser döda djur på vägar, men när jag ser en död katt så känner jag att hjärtat går sönder i tusen bitar!
Jag önskar jag var där när du hamnade på bron. Jag önskar jag kunde räddat dej lille svartvita kattunge. Vad rädd och ensam du måste känt dej.. Plågades du eller dog du direkt? Lille kattunge hoppas du har det bra där du är nu. Nu är du inte ensam, du är med andra katter. Du leker och har det bra nu. Du har mat och du har det du önskat dej mest kärlek…
Vila i frid lilla söta kattunge….
Gråter o gråter……………

Uch vad ledsamt! Många idioter slänger ut oönskade kattungar från bilar! Visst känns det hemskt att se sådant och så ledsamt! Förstår att du mår dåligt.

Ja jag mår verkligen dåligt. Den synen lär jag aldrig glömma. Orkar inte skriva mer nu, är så j-ävla ledsen

Usch vad hemskt… Stackars lilla kise. Om h*n blev påkörd så dog h*n säkert direkt och jag har många gånger sett fåglar gama sig över överkörda djur. Har något i bakhuvudet om att de kan picka ut ögonen men är inte säker. Säkert någon annan som vet.
Om h*n blev utkastad från en bil, död eller levande, är det ju ännu värre. Hur kan någon göra något sådant…? 
Stackars katt och stackars dig med som fick se detta…
Sov gott lilla kissen

Usch så hemskt! Stackars kattungen och stackars dig som behövde se det, det är väl bilder man alltid har kvar i huvudet. =(
Uscha.. Bra att ni vände! Den lille slipper iaf växa upp hungrig och hemlös.. =/ En mager tröst, men ändå..

Snyft, vad hemskt. Förstår dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Kära Modell-flickan…
Sitter här tårögd jag med..o tycker det är så synd att en så sann djurvän som du skulle få uppleva detta…så fort jag ser något misstänkt längs vägkanten styr jag kosan dit..ifall att det skulle vara ett skadat djur..detta hände senast idag..men det visade sig bara vara en tom plastpåse *pust*…
Vilken tur att du inte satt ensam i bilen…och att du hade din sambo med dej i den här svåra stunden..för oss som älskar dom små djuren blir ju detta något av en chock…
Ja…finns nog inget svar på varför kissen befann sig där…kan vara människans slarv..eller rent av brutala beteende som ligger bakom…har hört att skator ger sig på påkörda djur..funderar på om det är på såvis ögonen hade försvunnit…
Om man ska tänka i lite djupare dimensioner..jag gör det ibland..så känns det som att lilla missen känner hur du tog hand om kroppen där han/hon befinner sig nu…lillmisse lider inte längre…nu finns han bortom regnbågsbron och är så tacksam till dej för din starka o fina känsla…
hoppas du har någon hemma att luta din axel emot…sådana här upplevelser gör ont…så finns vi också här när du behöver prata…
Styrkekramar…
Sidentass

#8 Tack goa Sidentass och alla andra för era värmande ord. Det känns så skönt att kunna prata med er på hittekatter. Ni förstår mej så väl. En av anledningarna att jag älskar detta forum.
Idag har jag gråtit en del. Ni förstår jag älskar djur och då speciellt katter. Dessa underbara djur som behandlas så dåligt. Det känns inte rättvist..
Jag är en ganska stark människa men min svaghet är katter. När det behandlas dåligt blir jag så fruktansvärt ledsen och besviken. Somliga tycks glömma att katter faktiskt är levande varelser med känslor precis som vi människor. Jag kan aldrig tänka mej ett hem utan katter.

Brukar också vända bilen om jag ser något som jag tror kan vara ett skadat eller dött djur. Ser jag en flock kråkor eller skator i något dike blir jag oxå lite misstänksam. det är vanligt att de samlas vid döda djur och pickar ut ögonen.
Så bra att du stannade och tog undan den lilla kroppen.Tänker på dig.

# 10 Tack, det var snällt sagt.
Oh så ledsamt, förstår hur du känner dig. Det skulle inte få hända att små katter eller andra djur fick dö utmed vägarna på det där sättet. Världen är väldigt grym många gånger.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Förstår att du är ledsen.Önskar sånt här inte hände jag med.

Ja undrar hur kattungen hamnat där. Det lär jag nog aldrig få veta heller. Det vet bara den stackars döda kattungen..:(
Ja världen kan vara både kall och grym. 
Man kan bara inte föreställa sig att någon skulle kunna kasta ut den ur en bil.. Hur står det till då??
Min granne såg två grabbar komma med moppe och kasta av en kattunge på vår parkering för många år sedan. Hon adopterade den lille så han fick det bra, men faktum kvarstår.. Hur kan man bli så blåst?? En sådan gång önskar man att dom skulle köra på en sten på väg därifrån så moppen välte..
Man blir ledsen alltså när man läser sånt här.. Kan tänka mig att du mår piss, modell_flickan.. Inte kul alls att se..

#15 Ja det är vidrigt sjukt om någon kastat ut kattungen på den där bron. I så fall var man ute efter att katten skulle dödas av bilar. Det är så fruktansvärt grymt. Jag menar det fanns inte en chans att kattungen skulle klara sig där med tanke på vilken hård trafikerad väg det är. Man vill ju inte tro att människor kan vara så grymma men gång på gång inser man att fallet är så. Det är något helt fel i hjärnan när man gör något sådant. Hur tänker man egentligen?? Om nu någon dumpat katten där så hoppas jag att denna äckliga fula parasit ruttnar bort innefrån och ut. Ska skicka massvis med negativ energi.
Det hela kändes så kallt. Att ingen reagerat och i alla fall flyttat på den lille kroppen. Jag misstänker att kissen legat där ett tag med tanke på stelheten.
En liten svartvit kattunge.. Fick ingen chans att växa upp och få ett kärleksfullt hem..Nu ligger den bara där ute kall, stel och ensam. usch blir så ledsen. det är så orättvist..
#16 Bra idé! Jag ska också skicka en massa negativ energi!

#16 negativ energi ja….det var en bra ide…ska jag ta och anamma när det gäller misshandel mot små försvarslösa djur!
Ja, Som flera säger härinne, så är det förhoppningsvis fåglarna, som har hackat ut ögonen när kissen dött. Ja, ruskig syn att se, små påkörda djur. Sen är det ju enligt lag,inte tillåtet att stanna på motorväg….Stackars dig, men jag antar, att du inte är så gammal, du kommer nog att få se många påkörda djur i ditt liv och kanske ha oturen att själv köra på det. Många gånger så kanske man inte ens hittar djuret, det har sprungit och gömt sig och kanke villar sig ut på vägen igen. När jag åkte och hälsade på Lena i söndags, det är en sträcka på ca 10 mil, så fick jag stanna två gånger och dra bort påkörda djur från vägen. Först en grävling och sen en hare. Båda var döda sedaan länge, men att låta dem ligga mitt i vägen, det tycker jag är osmakligt och dessutomfarligt för fåglar och andra rovdjur. Tyvärr, modellflickan, du kommer att bli mer härdad, ju mer du färdas i trafiken. Men ta för vana, att alltid dra bort djuret från själva vägen om du kan. Motorvägar undantaget, såvida du inte själv kört på djuret.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#17, #18 Ja det behövs verkligen, Sidentass och Jossan. En liten förbannelse vore kanske på sin plats..
#19 Jag har sett döda djur på vägar men lyckligvis inte så fruktansvärt många katter. Och nu var det ju en liten kattunge tyvärr. Så liten och ynklig. Jag kommer alltid stanna och dra bort döda djur om jag har den möjligheten. Och om jag nu olyckligtvis kör på något så kommer jag självklart stanna och kolla om jag kan hjälpa den på nåt sätt. Om den lever överhuvudtaget. Men jag hoppas jag ska slippa köra på något djur. Bara köra vidare tycker jag är hjärtlöst och osmakligt.

Nej vad hemskt att läsa. Stackars katt, blir så ledsen av att läsa detta.. tråkigt att du fick se det modell_flickan men ändå tur att någon som du kom och tog bort kroppen..

#21 Det var snällt skrivet av dej.

Är tvungen att köra en hel del bil i jobbet och tyvärr har jag kört över två katter och en hund. Fruktansvärda upplevelser. Vill nästan byta jobb för den sakens skull. Är nästan hela tiden livrädd att det ska hända igen.
Här finns en till:
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#24 ohhh milda makter….hur kan förarna vara så blinda att dom bara kör förbi…herrejösses…måste nog ligga grymhet bakom när så små kattungar vistades där…så oerhört tragistk o smärtsamt med den ena missen…o vilken lättnad att katt nr två blev så väl omhändertagen…
Slår mej tanken här..att tänk om det finns fler…om jag bara bodde i närheten skulle jag ta med mej familjen o gå ut o leta…

Men hur är vissa funtade?! Hur kan man bara köra förbi en vettskrämd kattunge?! Hade jag inte kunnat stanna bilen så hade jag banne mej slängt mej ut för att rädda kattungen! Men det är jag det.
Jag skulle vilja ge de vidriga svinen som bara körde förbi varsinn örfil! Skäms på er!!!!!!!!!! Egoistiska känslokalla vidriga MT!

finns inga ord om hur vidrigt det är!