Gårdagens hjältar!!
Djurskyddet i Karlstad.
I går var jag på min första rädda katt expedition min sambo fick se på fb att de höll på att försöka få fram en kattunge under en pizzeria o att de behövde hjälp.
Katt mamman o de 3 andra ungarna hade gått i fällor men han blev kvar.
Så vi åkte dit hjälpte till att gräva. När jag la mig ner i ett av hålen o mjua svarade han o kom sakta i mot mig men vågade inte ända fram. En meter ifrån mig sen vände han o kröp tillbaks så frustrerande.
Vid 7 var vi tvungen hem till hundarna men när vi satt på bussen ringde de o han var räddad. Då kom glädje tårarna ja lovat.
ja kan inte länka men de står om de i expressen o wermlands tidningen o på deras fb.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Underbart med så engagerade människor! Bröt upp en altan och grävde ett hål under huset för att rädda lille kissen…. !🌺❤️
https://www.nwt.se/karlstad/article1353069.ece?service=refresh
Vems ruma som syns på bilden säger ja inte ;)
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Så bra jobbat av er att med gemensamma krafters verk rädda den lilla kissen. Många rosor till er alla! 🌺🌺🌺🌺🌺
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
HURRA Djurskyddet Karlstad med volontärer plus pizzerians personal! 🌺 Och så superfin mammakatt med ungar (foto www.nwt.se/karlstad/article1352858.ece - med den lilla svarta framgrävda i senare uppdatering). ❤️
Förstår av artiklarna att lst beslutat om "omhändertagande" 31/7. Antar att polisen där har avtal med Djurskyddet Karlstad om infångande och uppstallning då. Vad sker nu, efter räddningen, kommer lst att skriva över kattfamiljen på Djurskyddet Karlstad (tänker på djurskyddslagen paragraf 34)? Katterna, mamma och ungar (ca 5 v enl uppgift), ser ju helt sociala ut. Man undrar hur tusan de hamnat under pizzerians veranda. Hoppas på fortsatt solsken för hela kattfamiljen nu! 🙂