sökes akut jourhem!!!!!
hej vi har en vit bond katt som söker jourhem, den står på kö för att komma in på ett katthem men lever nu ute :(
hon heter Isadora och är den keligaste katt jag träffat, när vi kommer för att mata henne kommer hon fram o vill ha gos hon kan ligga i en timme o bara gosa, denna katt behöver lite kärlek!
har du möjlighet att vara jourhem åt en katt som bor i närheten av stockholm!
Hoppas det löser sig för kissen! Bra om den får komma in innan det händer den något. Livet som hemlös är ju så tufft för kissar.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja det hoppas jag me, jo den är inte i bästa skick! 😕

Har ni kollat om den är chippad?
En katt som är kelig har inte levt ute länge.
Någon där (av dina kompisar) måste väl kunna ta in henne. Hon ska till veterinären för chipkontroll och vaccinering. Står hon på kö till katthem betalar säkert katthemmet men de är glada om katten är färdigvaccinerad, då slipper den karatänen.
Kolla alla annonser rund om efter bortsprungna vita katter, finns ocj så en del grupper på Facebook.
Viktigt att katten kommer in. En fd kanske innekatt kan inget om livet ute, faror med andra människor, hundar och bilar.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Att kolla chip hos veterinär kostar inget
jag hör vad ni säger o om någon dag så är allt löst!
jag och min kompis som har tagit hand om denna katt e bara 12 år!
men vi har någon som kommer ta hand om henne ett tag och hon kommer få komma till veterinären omgående för kontroll.
jag tror ej hon har chip men det ska oxå kollas, nu när vi pratat med folk säger många att dom sett henne redan förra vintern! vi håller aktivt koll på annonser om någon saknar henne.
Ni måste anmäla upphittandet till polisen på 114 14, lappa området, efterlysning på Blocket mm. Man kan inte bara plocka in en katt som man hittar utan att göra allt för att finna ägaren. Annonsera även på katthemssidorna, tes Djurhjälpen.nu.
Det viktigaste är att kontakta polisen. Ansvariga djurägare böri sin tur alltid anmäla försvinnandet till polisen. I så fall brukar det vara en lätt matsch att hitta djurägaren. Är kissen ID-märkt och registrerad blir det också lätt att hitta ägaren. Sedan är det naturligtvis bra att kolla runt med efterlysningar etc med som #7 tipsar om. Viktigt dock att ta hand om kissen så det inte händer den något under tiden. Man ska inte vara rädd att ta hand om en vilsen kisse, bara man kontaktar polisen först. Jättebra att ni engagerar er för kissen ifråga!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jo hon ska bli kollad efter chip, o sätta upp lappar vi vill bara att hon ska få vara inne tills vi alternativt hittar ägaren,får plats på katthem,hittar ny ägare.
#9 Jättebra att ni ordnar att hon får vara inne medan ni försöker hitta en ägare eller att hon får plats på katthem.
Det en tidigare kommentar skrev att en kelig katt inte varit ut länge får man ta med en viss nypa salt. Visserligen är det vanligare att en tam katt inte varit ute så länge, men det är inte ett axiom. Hos mig bor en mycket till åren kommen herre som bott ute åtminstone halva sitt liv innan han äntligen fick hjälp. Hans taktik för att få hjälp var att spinna så fort någon tittade på honom. Det fortsätter han med, trots att han sedan drygt 3 år tillbaka bor inne.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#11 Ingen regel utan undantag stämmer särskilt väl på katter. De överraskar oss hela tiden. Det har även forskarna inom området hemlösa katter kommit på.
#6 Va duktiga ni är som bara är tolv år och försöker hjälpa den här lille kissen. Bra jobbat!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Hur går det med kissen?
#13 tyvärr va det så att kråkorna jagade iväg henne o vi kan inte hitta henne :(
men vi kämpar på och letar aktivt efter henne.
#14 Bra att ni letar efter henne.

Så fint att ni gör vad ni kan för kissen…den borde finnas någonstans i närheten, bra att söka o ropa när det är som minst trafikerat där ute..som tex. vid gryningstid..