AKUT, dräktig hona hittad i Malmö
Hejsan! En kille i min klass har hittat en dräktig katt (väldigt kelig) och han vet inte vad han ska göra, dom har pratat med polisen och försökt få tag på olika katthem men dom har inte haft någon stor framgång. Killen har ingen erfarenhet av djur och då hans pappa är allergisk så får katten bo ute på bakgården där den blir ganska nerös. Hon har tydligen även diarré. Djurälskare som jag är så vill jag verkligen hjälpa till med har varken plats eller råd att ta hand om en kull ungar.
Någon som vet vad vi kan göra?
Ojoj, stackars katt. Kontakta KKS

En dräktig honkatt behöver inte så stor plats och när hon fått ungarna så behöver hon ännu mindre plats.Ungarna börjar inte röra sig "på riktigt" förrän vid ca 4 veckors ålder.
Så om du kan tänka dig att vara stödhem eller vet någon annan vettig person som kan vara det så kan vi säkert lösa det.
Jag skickar ett PM till dig.
Vet inte om min mamma går med på det… tänk om hon har nån sjukdom och smittar våra djur? åh jag vet inte.. funderar på att höra om min farmor skulle kunna ta hand om dom men hon har nog inte heller råd att ha kvar alla när dom blir "stora" :-/
Ja, skicka gärna ett PM, jag vill verkligen att det ska lösa sig men jag vet inte om jag kan lyckas övertala mamma att ha dom här
Vi hoppas på din farmor kan hjälpa

En nyintagen katt ska alltid hållas skild från ev övriga katter i hemmet i 14 dagar sk karantän. Man bör ha särskilda skor alternativt plast-tossor som behandlas med Virkon (desinfektion)när man går in till den nyintagna katten, tvätta och sprita händerna noga när man går ut samt hålla kattens saker rumsbundna.
Finns mig veterligen inte så många sjukdomar som smittar mellan olika djurarter.
#5 ja okej.. tyvärr har vi nog inte tillräckligt stor plats för en "karantän" i vår lägenhet :-/

Schniigel du har PM.

Schniigel jag har svarat dig.
Hur gick de???
Detta var väldigt längesedan men jag vet inte exakt vad som hände. Han sa att han hade fått hjälp på annat håll så jag hoppas att det gick bra!