Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 956 ggr
Mettan
0

Semlan - 7 - 8 veckor söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FlörtHej!

Jag hade lovat mej själv att inte ha fler katter här, men den här gick bara inte att motstå. Upphittaren var helförtvivlad,l för att hon inte kunde ha katten längre. Nu försöker jag omplacera honom och helst bör han få ett nytt hem i Skåne, så att jag kan lämna honom på plats.

Är det någon av er, som känner för honom, så hojta till. Han behöver sällskap av andra katter, så att han kan leka. Mina är nog för gamla, för de uppfostrar honom istället för att leka. Bild på honom bifogas

Här kommer annonsen:

-------------------------------------------------------------------------

Kattpojken Semlan, ca 7 - 8 veckor gammal vill ha ett permanet hem.

Semlan hittades för ett par veckor sedan vid Seminarieskolan i Landskrona. Han var blank i pälsen, och absolut inte mager, men både hungrig och törstig, då han gömt sig i buskarna hela dagen. Polisen har ingen anmälan om motsvarande försvunnen kattunge.

När han hittades kunde han inte äta själv, men nu går det bra. Han går till lådan, men vi fortsätter med "pott-träningen" så länge han är här.

Han är väldigt kelen och nyfiken till max. Han ligger gärna på en egen huvudkudde i min säng. Han trivs bra tillsammans med mina två kastrerade herrar, som arerar "mammor" till honom, men min 6-åriga honkatt accepterar honom inte alls.

Semlan älskar alla typer av leksaker, men mest sådant som rullar och pälsmöss.

Tyvärr kan jag inte behålla honom, då jag har 3 egna katter och en omplaceringskatt redan.

Intresserad?

Maila mej på spottymamma-medlem@yahoo.se, eller mettan@comhem.se. Det går också att ringa på 0418/33 37 26

Han finns i Landskrona och kostar 250:--, men priset kan diskuteras, då hemmet är det viktigaste.

Alexej
0

Vilken sötnos, hoppas ni hittar ett hem för honom! Annonsera också på katter. nu, diskussionssidan. Där finns det många kattvänner!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Jättesöt liten kisse! Det viktigaste är nog att han får vuxna katter som kan lära honom att bli katt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Han är hur söt som helst! Hoppas ni hittar ett varmt och kärleksfullt hem till honom. :)

Mettan
0

J, det tror jag också, men de ska nog inte vara för gamla. Här är det bara Ludde som leker, men han är ju sitt sätt en liten översittare, samtidigt som både han och Archie är mammor till Semlan. Men inte lär de honom att gå i lådan, det får jag göra, så han åker dit när han har sovit, ätit eller liknande.

Anna77
0

Lycka till! Han likanr den kattungen jag var jourhem till förra veckan. Snällt att du ställer upp!!!!