Upphittad katt i Ljungby

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken vacker kisse! Hoppas ni hittar hans hem.

Vilken vansinnigt söt katt. Var ligger Ljungby?
Är det Ljungby utanför Helsingborg ? Hoppas det ordnar sig för katten…
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Lägg även in det på kattpolisen!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nej, det är Ljungby i Småland och katten är underbar både till utseende och temperament.
har lagt in honom på kattpolisen också, och nyss ringde jag polisen för att tala om att han finns här, men de var ju måttligt intresserade av att höra om några bortsprungna katter :(
Det enda de sa till mig var att absolut inte mata katten. Känns ju som om han hittade hem så hade han gått hem nu, har ändå varit här runt i området och sprungit en vecka nu tror jag.
Gjorde jag helt fel som gav honom mat? Han var utsvulten, det märktes tydligt på sättet som han kastade sig över maten
Nej, moraliskt sett, så är det ju definitvt inte fel att ge en katt mat. stackarn….

Jag hade gett honom mat. Håller tummarna du hittar hans hem.

Jag hade också matat honom, man kan ju inte se djur svälta direkt.
Sen hade jag nog kidnappat honom, otroligt söt kille! Hoppas att han hittar hem.
Ja, hittar vi inte ägaren (vilket så klart är prio 1) så är jag också ganska sugen påatt kidnappa honom ;)
Vår katt vi har är nog inte lika glad i tanken dock, men hon vänjer sig kanske. Och så har jag en sambo som ska övertalas också ;)

#9 Katten vänjer sig och sambon sätter man i bur. Problemet löst.
Aha så det är så man gör :D
haha klart som korvspad

Vore ju nästan ofattbart om han inte skulle vara saknad. Man blir ju kär på avstånd ju.
men jisses vilket charmtroll!!!!
Ja jag är kär <3
det söta huvet på sned…. får jag bo hos dig??????

Oj, vad glad att jag inte hittade den kissen, då hade jag ju raskt varit en katt rikare.
Hoppas ni hittar ägaren! Han ser ju välskött ut. Det är hemskt när katten springer bort. Min innekatt (huskatt) smet ut mitt i vintern, mitt i natten. Jag var vaken hela natten. Jag satte upp lappar dagen efter och som tur var hittades han i en annan trappuppgång där han gömt sig.
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
Ja det där med huvudet på sne kör han med hela tiden ;) Står man inne och tittar ut så sitter han i den stilen utanför och bara tittar bedjande på mig. Jag och äldsta dottern kunde inte motstå att låta honom komma in och värma sig en stund innan. Han får dock stanna ute på altanen i natt men har mat, vatten och en låda med fårskinn i. Men om vi inte får tag på ägaren så räknar jag med att det snart är varmt ute och då måste ju ytterdörren stå öppen och då kan inte ens sambon hindra katten från att komma in ;)

ja sätt en anons o tidningen o blocket o lokala affären, du har ju anmält till polisen så mer kan du inte göra knabbt, hoppas att han kan stanna annars, han ser redan hemmastadd ut :))
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
En fråga bara. Det ser ut som om han här nån liten infektion i ena ögat. Finns det något man kan göra själv hemma för att försöka göra det bättre?
det där lilla tror jag du kan badda med antingen apotekets ögonskölj, koksaltlösning, elelr faktiskt, kamomillte.
Tack :)
Vilken skönhet 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#24 Skölj ögat med koksaltlösning. Det är helt ofarligt och skäljer bort orenheter och bakterier ur ögat. Pilla inte!
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
sen finns det en receptfri ögonsalva på apoteket också Noviform, den är inte farlgi att använda om det ser lite irriterat ut.
Vilken fin kisse och det vore konstigt om en sådan kelgris inte skulle vara saknad. Har du någon möjlighet och ta katten till veterinär för att kolla om den är chipmärkt?
Om han är det så går det kanske att hitta ägaren den vägen.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ja nrmalt set, så ska faktiskt polisen ha scanner att läsa av. Många katthem har också likaså brukar väl veterna inte ta något för en koll…
Jag tänkte att jag inväntar annonssidan imorgon i lokatidningen (vi har bara såna annonser på onsdagar). Står det inget där så ringer jag veterinären för att se om de har tid att bara kolla av om han har chip
Tänkte att det även är bra för dem att veta att det finns en katt här om det är någon som saknar honom och pratar med dem
ja gulle kisse…..

Vilken fin kise, ser inte allt för gammal ut. Kan du se om han är kastrerad?
nej, han är inte kastrerad
Börjar ge upp hoppet om att hitta den där ägaren och nu kommer nästa problem. Hur gör man för att få två katter att vänja sig vid varandra. Den här unga herren är kaxig som få och vår honkatt är livrädd och de har redan rykt ihop ett par gånger.
Ska man låta dem göra det för att själva rangordna sig, eller ska man bryta?
Kastrera honom så blir det säkert lugnare.
Ja, det blir det säkert :-) Vågar dock inte ha för råttom med det med tanke på om ägaren skulle dyka upp. Katten är väl egentligen inte min förren 3 mån efter upphittandet?
Det brukar ta lite tid för katter att närma sig varandra… Jag tror inte på att bryta, utan att låta dem själv rangordna sig, sålänge inte blod sprutar förstås…
http://brisingasmycket.se
Höll på att sätta morronkaffet i halsen…. ser nästan exakt ut som vår lilla kattfröken Signe som varit borta sedan i onsdags 18/5. Lycka till med den lille kattmannen! Jag får lägga in en egen annons och hoppas att någon tagit hand om Signe!
Hoppas lilla signe kommer till rätta! Här här vi fullt rangkrig. Vår nya lille kille här precis kört iväg grannens hankatt. Han är mer än lovligt tuff denna unga herre.
ja du måste kastrera ananrs blir det ohållbart för er alla….
Ja, givetvis är tanken att han ska kastreras, frågan är bara hur fort man vågar göra det med tanke på att det egentligen inte ens är min katt :)
du, jag bjuder på en trisslott om det hör av sig någon ägare
.. så kastrera du i lugn och ro… och det allra enklaste, vad säger polisen?
Hej, tänkte bara uppdatera lite om någon är intresserad :) Katten är kvar här och vår katt har vant sig sakta men säkert, måste ju slänga med en bild och visa :) Helt bekväm är hon inte med honom än, men så här nära trodde jag aldrig de skulle komma varandra med tanke på att hon för bara ett par veckor sedan fräste och morrade hej vilt bara hon såg honom utanför fönstret :)
Härligt att det går bättre och bättre…
så fina missarna är 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
men så fina de är!!!! Har du spelat bort kulorna än? Gör det. För som sanningen är, allt du behvler göra är attanmäla till polisen att du hittat en katt. Dyker en seriös ägare upp så har han kontaktat polis och efterlyst sin katt. Så ta du till dig den fine kissen med knusende ro nu.
Hade du kastrerat den nu? Det tar olika lång tid för katterna att vänja sig vid varandra, men har man tur kan det gå väldigt fort. Det gläder mig något oerhört när jag hör att en liten misse har fått tak över huvudet och trygghet.

Jätteroligt att det går så bra. 
Har anmält till polisen fast fick ligga på endel innan de ens ville ta en anmälan. Katter går långt och är borta länge säger de bara. Och kulorna är borta ;) skulle en ägare mot all förmodan dyka upp så får vi väl hoppas att det inte spelar någon roll :-)
Amen vilken söt katt :O Han ser ut som en förvuxen kattunge
Konstigt att han inte är saknad :/ Kanske han är en sommarkatt? :(

Han är ju så makalöst söt!!
haha bara dagens dikt kvar!!!!!

Ser att jag skrev för två år sen här i tråden, men han är ju lika makalöst söt!
Och väldigt trevligt att få läsa om saker som gått rätt mitt i allt annat elände. Tusen tack för att du delar med dig!!🌺
Han är jättesöt och det syns verkligen hur bra han mår. ❤️