Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: djurskyddsfrågor
Läst 522 ggr
Alexej
0

Minister mot obligatorisk ID-märkning

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MorganP
0

Läste med det *suck*

Hawknestgrove
0

Motiveringen var urdum, det var verkligen en groda. Däremot så håller jag med att hund och hästregistret är tandlösa tigrar. hästregistret funkar ju till och med så dåligt, så har du en gammal häst utan hästpass, så kan du inte lämna den till avlivning den normala vägen ens. Hundregistret, vad händer om en hundägare inte har en reggad hund? Ingenting.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rulda
0

jag har ingen erfarenhet av varken hund eller hästregistret men vad jag vet har varken hundar eller hästar samma stora problem som katter.
Att katter behöver ett register är ett sätt för att höja kattens status i samhället!

Engla
0

Läste också det innan. Han verkar ju vara totalt oengagerad! Är det bara en människa som ska få bestämma det?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
0

#4 Håller med!

Det är ju helt vansinningt!!! Om så många verkligen vill det och han är emot det så vinner ju marioteten. Och det är den som har störst mariotet som vinner och den som får bestämma i den frågan - här blir det en mot flera tusen! Vi lever i ett demokratiskt land inte i nåt där bara en bestämmer!

De ska påverkas av samhällets invånare! Inte följa sin egen vilja!

miranda1
0

läste för ett tag sen i ett nummer från Djurens Rätt vad ministern tyckte om problematiken med hemlösa katter. Vad som kunde läsas mellan raderna var att "dom är ju bara katter"…

anniii
0

Han är verkligen kass, helt fel person på den posten… Han får en att skämmas över att vara människa!

Hoppas verkligen att andra lyckas rösta ner honom i den här frågan.

gubben
0

Är han helt dum i huvudet? Meningen med obligatorisk id-märkning var väl knappast att få polisen att jaga bortsprungna katter utan att göra det svårare att dumpa sina oönskade katter. Snacka om att sitta och bestämma över något som han med all säkerhet inte ens har läst på om. Idioter!

Nyneave
0

Suck!!

Korkade politiker finns det tyvärr alldeles för gott om…

Jenna-Gun
0

Mailbombning kanske

Hawknestgrove
0

Ja, han verkar inte vara mycket för smådjur.  Vad jag menar, är att id-märkningen på hundar  är i mitt tycke meningslöst! Inget krav. Inga straff om hunden påträffas och kommer till polisen omärkt och ägaren hämtar ut

vanessa
0

Det som vi måste framföra, eller snarare de som driver namninsamlingarna är att det handlar om andra saker än att polisen ska jaga katter. Det handlar om dagliga hemska brott mot djurskyddslagen. Det är det vi arbetar för. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Och att se till, att det leder någonstans! Fullständigt meningslöst med en regel som inte efterlevs!

vanessa
0

Id-märkning och registrering ger oss större kraft att få katter att komma hem igen istället för att för alltid vara saknade. Titta in på alla efterlysningar och upphittade som finns bara på vår hemsida www.djurhjalpen.nu. Om ägarna plågar/vanvårdar sina djur kan man påverka och veta vem som äger. Är de inte id-märkta, så är det inte ägda och det gör det lättare för oss att direkt få ut dem till nya hem. Så blir det en lag så får vi alla större krafter att se till att det efterlevs. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.