Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 577 ggr
HannaAkutgruppen
0

Jourhem till mammor med ungar

Vi har hur många mammor med ungar på kö som helst. Läget är desperat!

Det finns kattungar som folk slänger sten på, mammor som har fött mitt ute i skogen utan en chans att klara sig pga av att det inte finns tillräckligt med mat, familjer som bor bland krossat glas på återvinningstationer osv.
Hjälp oss hjälpa dessa!

Snälla finns det någon som kan tänka sig att bli jourhem som bor i stockholmsområdet?

Gå in på www.akutgruppen.com för mer info eller maila akuthem@akutgruppen.com

sofia85
0

Ni kan inte ta emot katter utanför Sthlm eller?

HannaAkutgruppen
0

Det är så svårt för oss att vara ett bra stöd för jourhem utanför stockholm. Tänk om katten rymmer eller blir allvarligt sjuk. Vi kan inte göra så mycket på långt avstånd. Sen så har vi ju våra vetrinärer som sponsrar oss lite här i stockholm.

Sidentass
0

Satt o funderade på att be om sambons tillåtelse att ta emot till vårt arbetsrum, men förstår ju varför det är viktigt att jourhemmet ligger i stockholmstrakten, vi bor ju i Linköping..

modellflickan
0

Jag kan inte heller förstå detta..Annars hade jag kanske kunnat ta emot en dräktig mammakatt…

sofia85
0

ja hade också kunnat ta emot.. hoppas att ni hittar hem till katterna ändå..

HannaAkutgruppen
0

med våra små resurser och faktumet att vi bara är 8 personer gör det tyvärr omöjligt. vi måste kunna finnas där för våra jourhem om det händer något. sen när katterna ska säljas blir det ju krångligt också. finns familjen i stockholm kan de inte hälsa på katterna och finns familjen i er stad så måste vi åka ner till familjen för hembesök etc. vi har inte råd  med de resorna.

Hoppas inte den här tråden ska förvandlas till en diskutionstråd om distanser nu…

Ivory
0

Dom flesta katthemmen i sthlm jobbar inte som kks tex som ni alla känner till. Vi kör hem katterna till dom nya hemmen samt att intressenterna besöker katten 2 ggr innan hemflytt. Det går ju inte om jourhemmet bor flera mil ifrån sthlm, hoppas ni förstår…. sen också om katten blir sjuk så kan vi ju inte åka snabbt iväg.

Engla
0

Ni som skriver här att ni skulle kunna tänka er att vara stödhem till dräktiga honor…prova att kontakta KKS. De är också i stort behov av stödhem. (Om det inte går med Akutgruppen.)

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sidentass
0

#6 förstår mycket väl vad du menar..hoppas att det finns flera stockholmare som kan ställa upp för en liten missefamilj!

supermoccine
0

Ååå.. man önskar man kunde ta in alla katterna..

modellflickan
0

Kattmammor med ungar ligger mej extra varmt om hjärtat. Som det kämpar där ute. Både genom att hitta mat till sina stackars ungar och sig själva. Och inte nog med det de ska även skydda sina små mot alla faror som tyvärr frodas där ute för katter. Usch. Stackars liv.

Önskar jag kunde hjälpa alla hemlösa kissar :(

Hoppas verkligen fler stockholmare hjälps åt att rädda dessa stackars kattliv. De lider där ute..

vanessa
0

Håller tummarna för er. Vi har också brist på dessa tillfälliga hem för mammorna. Konstigt att det är så svårt i Stockholm, eller så är det så att det är så många mammor och dräktiga honor att det inte finns hem nog av den anledningen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

modellflickan
0

Putt

vanessa
0

Huffar pch puffar upp. /Vanessa

brutt
0

Det är en underbar erfarenhet rikare att få möjlighet att ta in mamma med barn så alla kattvänner i Stockholm ska verkligen ta den chansen!

Simson
0

Jag blir så ledsen och trött på Stockholms situation och att man inte kan hjälpa till. Tänkte på Lenas ord "Alla kan inte göra allt men alla kan göra något"…så jag skickade denna länk vidare till Metro, Sthlm City, Expressen, Aftonbladet, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet…nu skall vi sitta å hålla tummarna att det finns i alla fall EN reporter som är djurvän…och att det blir nyhetstorka…rejält…för då brukar de ta upp sådana här ämnen…

Kram alla som kan hjälpa till! Speciellt Hanna! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
0

jo .det är så sant, råder nyhetstorka så vaknar reportarna upp, det vet jag sen vi hade ett reportage om igelkottar för flera år sedan..oj..det var länge sen, tiden rusar..

Nu håller vi tummarna för att tidningar nappar i sommartid!

Simson
0

Alla medlemmar på hittekatter.ifokus mailar!!
hehehee!! skrattade hon rått!! *smiley-med-små-horn*

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vanessa
0

Vad underbar du är Simson, tackar å Hannas vägnar. /Vanessa