Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: tnrskygga-katter
Läst 1234 ggr
misskitty
18

Planering av kastreringsgrupp i Malmö/Skåne

Det finns planer på att starta en kastreringsgrupp i Malmö med omnejd. Tanken är att kastrera kattkolonier där det redan finns matare. För att detta ska kunna bli verklighet behövs volontärer för olika uppgifter såsom infångning, körning, hembesök och kontakt med korttidshem, adoption av katter som ej kan återsläppas, medverka vid olika insamlingsevent och och loppisar, arbete med hemsida mm. Just nu undersöker vi om det finns tillräckligt intresse för att dra igång en förening som arbetar med just kastrering.

Vi som planerar denna grupp anser att kastrering är det enda som på sikt kan minska antalet hemlösa katter.

Håller du med och vill du engagera dig? Glad

Katthemsmatten
2

Håller tummarna från Stockholm att ni lyckas få med er folk som kan hjälpa tilll praktiskt. Det här är ett fantastiskt bra initiativ tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

brutt
2

Håller med er och hoppas på Malmöborna!

[eskils]
2

Heja misskitty, jättebra initiativ! Hoppas ni får med er tillräckligt många för att det ska bli verklighet. Glad Bor själv alldeles för många mil från Malmö tyvärr, hade annars gärna ställt upp.

Här kanske ni får inspiration.

misskitty
4

Tack för er uppmuntran! Efter en längre tids arbete med att placera hemlösa katter känner vi att det måste till ytterligare åtgärder för att vi någonsin ska kunna minska lidandet hos dessa djur. Kastrering är nyckeln! Nu hoppas vi få med oss tillräckligt med folk för att göra verklighet av våra planer Glad

Katthemsmatten
2

Er analys av vad som måste till för att förbättra och på sikt få slut på problematiken är glasklar. Önskar er all lycka och framgång med projektet. Hoppas ni kommer att skriva om det i framtiden för att inspirera andra att göra något liknande.

Medarbetare Hittekatter iFokus

majvi
4

Jag skulle gärna vara med i en sån grupp.men det är för långt till Malmö.

jag har sett på videos från olika delar av världen hur bra TNR fungerar.Att kastrera för att släppa ut katterna igen behöver heller inte betyda att katterna bor i kolonin hela livet.De kan placeras i hem senare

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Roslyn
1

I Skåne finns ju Kastreringsbussen , Kanske möjlig samarbetspartner?

misskitty
2

#7 Ja, vi ska ta ett möte med Kastreringsbussen och diskutera ev samarbete.

Josefa
1

Putt

Lena
2

Kanonbra! Det är precis vad som behövs!

"Vi som planerar denna grupp anser att kastrering är det enda som på sikt kan minska antalet hemlösa katter".

Jag håller med er till 100%!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

misskitty
0