Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2317 ggr
KattkoloninBotkyrka
14

*LÖST* Upphittad katt i Alby

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har idag, den 2 nov 2012 fångat in denna lilla söta svart vita kisse. Hon har strykt omkring på Albyberget (i Botkyrka, Stockholm) i ca 3 veckors tid och jamat helt desperat efter mat. Den är av bara skinn och ben. Hennes baktass är lite blodig och hon låter mig inte titta på den.  Det syns även på fotot Gråter Hon verkar inte vara öronmärkt, så jag antar att även chip saknas. Ska till veterinären och kolla chipen på måndag. Jag avmaskade henne nyss. Hon får mat i små protioner för hon glufsar i sig allt för snabbt.

Är det någon som känner igen henne??

Hon spinner högt och blir helt desperat när man klappar henne. Hon kan liksom inte få nog av kärlekKyss. Hon ligger och sover just nu under en varm filt och är jättenöjd.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

MSH
1

Men så söt! och smal!

KattkoloninBotkyrka
1

Ja hon är jättesöt och supergosig men Hon är som ett benrangel med päls :(

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Roslyn
1

Åh så fin. Hoppas att hon inte hunnit ta skada av svälten och att du hittade henne i tid.

Andina
1

Lilla katten! Så fin hon är ändå! Jag hoppas att hon lägger på sig lite hull snart! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

KattkoloninBotkyrka
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smal, eländig och maskig, söta lilla hårbollen. Nu kan allt bli bara bättre för dig. Här tvättar hon sig efter frukosten ♥ Hon är av bara skinn och ben. Det finns inget kött mellan hud och skelettet Gråter

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Andina
1

En liten Lili har försvunnit, från Bromma visserligen, men man vet ju aldrig… Tydliga o vita morrhår…  Är din lilla go'ing "uppnäst"?

http://www.katthemmet.nu/aktuellt/efterlysningar/2012/9/4/lili-ulvsunda-bromma.aspx

#5 - Liiiten.. Gråter

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Uppkatten
2

Jättefin missa! Hon hade nog inte överlevt vintern utomhus att döma av hur hon ser ut… så vilken otrolig tur att du fick in henne! Hoppas, hoppas, hoppas att hon är chippad och att det finns en matte/husse som väntar på och längtar efter henne!!! Mata försiktigt!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

KattkoloninBotkyrka
2

#6 Lilla raringen är inte "uppnäst" men ganska lik henne på bilden. Synd Gråter ,men tack att du håller ögonen öppna :)

#7 Jag tror inte heller att hon hade överlevt vintern. Jag har lite Hills a/d hemma som jag matar henne med lite i taget. På måndag ska jag ta henne till veterinären för chipkoll. Håll tummarna att det finns en ägare!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Uppkatten
3

#6 Finns likheter. SYND att fotot i den efterlysningen visar så lite av den efterlysta kattens kännetecken (t ex kattens vita teckning)! Jag reagerar OFTA på att efterlyst-bilder är så otroligt dåliga! Man får ofta se t ex ett upp o nedvänt kelmonster till mesta delen gömt i någons famn… Hur lätt är det att jämföra den bilden med den (förskrämda) katt som man har hittat???? Missar borde inte bara vara chippade/öronmärkta, de borde också registreras med ordentliga "passfoton" där man tydligt kan se kattens ev. kännetecken (t ex kattens teckning)!!! Passfotona borde sedan alltid finnas med vid efterlysning av misse!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

zorro2
1

lille kissen, så söt hon var. Hoppas att hon är chipmärkt och att hon är saknad.

hållar tummarna

KattkoloninBotkyrka
0

#9 Passfoto skulle ju vara en riktigt bra ide.

Denna upphittade kisse har en "mjölk mustasch" ovanför läppen :) Lite speciellt kännetecken

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

siberlina
1

men så gullig

Lena
1

Vilken fin kisse! Borde ju vara saknad av någon någonstanns om den är så tam. Frågan är vem och vart?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
1

#13 Ja hon är en otroligt kärleksfull kisse. Hon kan inte få nog av gosande. Hon är även 100% rumsren. Man kan ju undra vem som har tappat bort den?!

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

Lena
2

#14 Jag tycker det varit ovanligt många som letat efter bortsprungna katter sista tiden. Både här och på Facebook är det ofta efterlysningar. Hoppas även denna kisse har en letande ägare som går att hitta.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
3

Då har vi varit hos veterinären idag och kissen saknar chipmärkning, som jag anade. Hon är även alldeles för mager för att kastreras än Gråter

~~Hemlösa Katter i Nöd~~

MSH
1

Men söta lilla, finns det verkligen inte ngn ägare att hitta…..?!

Katthemsmatten
2

Ett område där det inte är så troligt, dessvärre, att någon bryr sig. :-(

Medarbetare Hittekatter iFokus

Molly1
1

Tur att du hittade henne, så hon får hjälp.

Lena
4

Kissen har nu fått hjälp via Djurpolisen och kommer att få plats på katthem! Som tur är fungerar det som det ska i Stockholm med Djurpolisen.  :)

siberlina
1

va skönt