Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 1061 ggr
Lena
0

Katterna & vi själva är i Mellerud!

Idag på själva midsommarafton och allt har vi flyttat med katterna till det stora gamla huset i Mellerud som vi köpte i våras. Linus blev åksjuk, men mår nu fint igen. Othello och Tessie var modigast och började snart undersöka nya stället. Nu har alla fem gjort en upptäcktsfärd. Foton kommer snart på det hela. Nu måste jag fortsatta packa upp. Vi har fortfarande mycket kvar i Alvhem som ska hämtas under helgen. Fiskarna bl.a. Röran just nu är total om man så säger….

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Simson
0

Vad spännande att få se lite mer av huset! Grattis till inflyttningen! Ingen inflyttningsfest i kväll då?? Flört

Kan tänka mig att det är rörigt!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Sidentass
0

Grattis Lena med storfamilj:-)

Kan riktigt se flyttröran framför mej..vet allt hur vi hade det…är övertygad om att ni kommer at tfå det underbart på nya stället:-)

Datorn på plats..ser vi..det viktigaste..Flört

Sidentass

Lena
0

#2 Efter diverse datastrul är vi nu online igen. Det hör ju tyvärr till när man flyttar att det ska uppstå diverse komplikationer och fel.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Stor Grattis till er allihopa! Önskar er allt lycka i det nya huset!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MariannE11
0

grattis! måste kännas toppen för er!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Faxlin
0

Vad roligt att höra att missarna och ni kommit på plats. Ja åtminstone kissarna i alla fall :-)
Ni hade väl en del kvar innan ni är i ordning, men snart så :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
0

Jisses, får ångest av att bara tänka på att flytta. Men ni flyttar till ett paradis, och det verkar gå bra eftersom missarna installerat sig. Det viktigaste. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Gullan402
0

Lite flyttgröt skickar jag via fantasins värld….

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Pelusa
0

Grattis Lena. Förstår ju vilken lättnad det måste kännas att allt börjar falla på plats och att familjen är samlad på ett ställe.
Ser fram emot att få kika på bilder av kåken framöver :)

Ha en fin fortsättning på midsommarhelgen!

/Pelusa

Jenna-Gun
0

Ha det gott i det nya hemmet.

Vilket paradis för er alla.

Kram Jenna

karins
0

Vad roligt att ni är på plats alla! Ha det nu så bra i ert nya hem!

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lena, Tag till dig de tröstens ord, som jag hade som mantra, när vi flyttade till Hökebohult… Då fanns här inget vatten och inget avlopp och den enda ström som fanns i huset var en provisorisk kabel med 220 volt! KAOS ÄR GRANNE MED GUD!!!!!! Bilden föreställer Janne i det som sedemera blev köket.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Mera kaos

Hawknestgrove
0

Ännu mera kaos

karins
0

#12 Tänk att det blev ett kök tillslut…Vilket jobb ni måste ha lagt ner på erat hus i Hökebohult…inte dåligt jag är imponerad!!

Hawknestgrove
0

Ja, KArin, det var jättepanik. Vi bodde i Svinesund och det var aldrig meningen egentligen, att vi skulle flytta hit, då sambon bara köpte för markens skull och skogen. men så fick han huset i Svinesund sålt i flygande fläng och vi flyttade ut den första juni 1999. Sen blev det bråttom här… Bära vatten, 60 liter/dag hela sommaren, huset skulle byggas ut. Men vi klarade det… Vi var bara två, JAnne och jag som jobbade på huset, han son är snickare, men för att citera Hans Alfredson, barnen har ju sina föräldrar att tänka på…..Men den 26:e augusti städade jag ut de sista skräpgrejerna efter elektrikern. Han är ju den sista som lämnar ett bygge, så vi blev klara till vintern! uppepå det, så hann vi dessutom sälja ved! Men till oss själva så blev det bara rivningsvirke att elda med….Ok, JAnne är grävmaskinist, så han gjorde ju allt sånt själv också….Utgrävning av grund, dränering och VVS Så här ser ju köket ut idag

karins
0

Applåder till dig och Janne Gunilla!!!

Hawknestgrove
0

Tack! JAg höll i alla penslar och rollers och Janne höll i hammaren och de hårda verktygen. Så jag är en hejare på att tapetsera och lägga väv…

Simson
0

Imponerande!! Vad ni är duktiga!!!

Jag lejde arbetare till att renovera min lägenhet innan jag flyttade in nu…de har gjort ett bedrövligt jobb och jag vet inte hur mycket jag har gråtit över inkompetensen! Jag skäms över att ha betalt det hela! Flytten blev inte alls lika rolig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

Simson, kan du inte klaga hos Konsumentombudsmannen på din ort?

Sidentass
0

Gunilla o Janne…är mäkta imponerad, så duktiga ni varit!!

Sessan1
0

Håller med, så duktiga ni är båda två.

Lena
0

Gunilla du får ta med dig Janne och verktygslådan hit till Mellerud. Ni är hjärtligt välkomna! :)

//Lena

marieborg
0

Kul att ni har flyttat nu! Lycka till i nya huset.

Jag säger som Pelusa, ser fram emot massa foton så jag kan drömma om ett eget hus.

vanessa
0

Gunilla, du och Janne kan nog förflytta berg. Så det är tur att du är med i hittekatter och brinner för det :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Hihi, men ni anar inte, hur mycket osams vi var! Det gick en hel vecka utan att vi inte sa ett knäpp till varandra! Orsaken var, att vid ett tillfälle, så satt jag ner och tog en cigg, vilket inte passade herrn just då. - Gör något, sitt inte bara på ditt feta a****e och rök" Haha, mitt feta……Så icke en stavelse yttrades av mig på en vecka. Gissa hur många gånger han har fått äta upp den kommentaren……. Vanessa, Janne kan förflytta berg på riktigt… han är ju grävare och kan hantera sprängämnen dessutom… Lena, jag kommer och hälsar på, jag lovar. Guben får jag kanske inte med mig, han vänstrar nog med Eva… Se bifogad fil. ett tips, lena. Gör som vi, sätt upp en skylt på dörren som vi gjorde. "Välkommen! HAr du tips och ideer, så var så snäll och förverkliga dem. Annars håll k*ft." det hjälpte…..

Efvis
0

#26…Underbar skylttext…hahaha…jag snor den rakt av…

Hälsningar Efvis

Hawknestgrove
0

Ja efvis, man får så många råd och tips och jag tycker, bla bla, bla…. Men ingen kommer och hjälper till!

Lena
0

#26 Den ideen ska jag ta fast på och genast skriva en sådan skylt! :)

//Lena