Var kan man köpa insamlingsbössor?
Någon som vet var man kan köpa insamlingsbössor?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Japp.De finns hos ett företag som heter Arta Plast.Du kan maila en fråga på info@artaplast.se.
Jag har köpt bössor därifrån som jag skänkt till Fyrkantens katthem,numera Hittekatten i Piteå.Jag fick några över så även Kattakuten fick.Tyvärr måste man beställa minst 10 stycken men flera kan ju gå ihop.Glöm inte att beställa engångsplomber också om du inte hellre använder kätting och hänglås.
Det är jättebra att ha bössor ute på affärer!

Tack så mkt för tipset! Jag ska prova att maila dem! 
Har dom någon hemsida
Glömde fråga om någon vet vad dom kostar ?

Bra fråga!

Hemsidan www.artaplast.se
Bössorna kostade när jag köpte dem (i november 2005) 50 kr styck (40 + moms) och plomber har jag köpt 50 st för 200 kr (inkl moms). Det kostar lite frakt också men det har jag inte aktuell uppgift på.
tack så mycket var inne där och tittade skall kontakta dom på måndag skall ställa ut lite bössor här i kungälv och även i Göteborg med omnejd
Nu har jag mailat och frågat om priser så jag hoppas jag får svar nästa vecka
Hej
jag mailade företaget idag men fick mailet i retur fanns ingen på den mailadressen stog det
Har någon annan lyckat maila ?

Jag har inte provat att maila ännu, men jag ska göra det lite senare idag.

app.syl: Jag har nu skickat i väg ett mail, och jag fick inget i retur. Hoppas på att det har kommit fram.

Engla: rapportera gärna vad dom svarar dig! Jag har också letat som en idiot efter insamlingsbössor!
/Miranda

Absolut, Miranda. Ja, de (bössorna) verkar vara svåra att få tag i! Hör av mig om de mailar tillbaka. Förmodligen blir det väl efter påskhelgen.

Djurrättsalliansen tror jag också säljer bössor, och har för mig att de bara tog 40:- för dem. Det kan ju kanske vara värt att kontaka dem och fråga om de ha några då man både får dem billigare och stödjer en bra organisation!

Jag har oxå mailat dem på fm idag, läste på hemsidan att de visat en ny produkt på mässa i Gbg som var mellan 4-7 april. Kollade med min syster som bor i Tyresö och hennes sambo hade alldeles nyligen sökt jobb där så företaget borde logiskt sett finnas kvar.
Ska kolla djur rätts alliansen oxå.
Hälsningar Efvis

Har precis fått mail från djurrättsalliansen, de hänvisar till artaplast de oxå, så vi får väl vänta tills påsken är över då de säkert är på plats igen efter allt ägg-ätande.
Hälsningar Efvis

Efvis; Tack för infon!
skall bli spännande jag väntar på om ni hör något

Så nu har jag fått svar.
Prislista
Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
10 - 41st Kr. 40:-
42 (hel låda) Kr. 33:-
Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
Minimum antal vid beställning: 10 st.
Priserna gäller exkl. frakt och moms.
Oj va bra att du har fått svar
Då undrar jag om det kan gå att sambeställa på något vis?
MVH Malin

Nä, det tror jag inte, app.syl. Hade vi bott nära varandra hade det ju varit annorlunda. Nu har jag redan beställt. 
Så nu har jag beställt oxå :-)

eeeh, vad är en "plomber"?
Det är den du sätter i bössan för att den skall vara låst så ingen annan kan komma in i den utan att du ser det.

det är artaplast man beställer dom hos?
Ja jag beställde därifrån i alla fall så jag hoppas jag gjorde rätt använde länken som #1 skickade med i sitt inlägg

Är det någon som har fått bekräftelse på sin order?
Jag har inte fått det ännu.
Jag har fått svar från dom och plomberna säljs i buntvis om 50 st tänkte bara meddela så ni vet om det

# 29 Men fick du samtidigt en bekräftelse på din order?

Ser att ni fått samma info som mig via mail….Miranda, min syster bor i Tyresö inte alls långt från Artaplast, kanske vi kan lösa det fraktfritt nästa gång jag åker upp/systern kommer ner?
Hälsningar Efvis
Ja dom talade om att dom mottagit ordern och tackade för den

Hoppas att de fick min också. 
ja det hoppas jag oxå, skall hålla tummarna
Föreningen Djurens Rätt säljer insamlingsbössor. Man kan ringa och beställa.

Frakten var jättedyr!! Så det blev ett dyrt kalas! Dessutom skulle man betala innan man fick varorna!
Jag fick fakturan igår och frakten var inte billig, men nu ligger bössorna på posten och jag kan hämta ut det utan att betala har 10 dagar på mig enligt fakturan
Så nu skall det ut bössor lite överallt
ställde ut en igår som jag hade hemma men nu skall det ut fler :-)

#37 Vilket katthem/förening ska pengarna gå till? 
Jag jobbar aktivt i kks så dit kommer det att gå men jag kan ställa ut för andra oxå om någon vill ha hjälp har 10 st nu som går att använda så det finns, jag hjälper där jag kan så vi får se. Vet att många vill ha hjälp så skicka ett pm till mig om ni vet någon finns många ställen att ställa ut på här i Göteborg med omnejd
Glöm inte att köpa en kedja och ett litet lås, och sätta fast bössan på något på disken i affären, den kan försvinna annars. Tyvärr händer det att folk tar med sig bössan.
.

Nu har vi också fått våra! Tråkigt att frakten var såååå dyr!
#42 Vi får hoppas att de ger valuta på pengarna de kostade! :) Man tänker inte på att en sådan bössa kostar så mycket.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Näe,jag tyckte först att det var dyrt men det brukar rymmas ungefär 800-1000 kronor i en fylld bössa så det är snart intjänat
särskilt om man kan ha många ute!

Misstänkte att frakten kunde vara dyr, men en fråga till er som köpt bössor; Hur många köpte ni och hur var de paketerade? Jag har nämligen för avsikt att ta med bössorna på tåget mellan Stockholm-Göteborg.
Hälsningar Efvis

När jag köpte (2005) betalade jag för 10 stycken totalt 899:-.Då kom det en rätt stor kartong men den väger ju lite så om du har något att greppa kartongen med bör det gå lätt.Frakten kostade 239:- då och jag köpte även 20 plomber (nu måste man köpa minst 50).
Jag köpte ju dom privat så jag ville inte ha en hel låda (43 st) men för katthem på större orter blir det förstås billigast.
Jag har inte hämtat mitt packet ännu skall göra det idag så kan jag återkomma om det ?
Man måste köpa mins 10 st och 50 st plomber Fakturan gick på över 1000 :-
MVH Malin
Man kan väl beställa enbart plomber va? 50 st= 200 kr??
Är ArtaPlast de enda som säljer sånt?
Helen

Åker till S-holm på torsdag och ska på fredag hämta 8 st insamlingsbössor hos Artaplast. Det var helt ok för dem att man hämtar där bara man ringde nån dag innan så de kunde plocka fram. Får oxå enligt damen i telefonen det antalet jag själv vill ha. Pris vet jag inte men det är nog detsamma …men frakten som jag kan tänka mig kostar pga otympligt paket…det sparar vi. Återstår att se hur tåg-resan hem blir…attachéportfölj, attachéportfölj, lap-top, lap-top…oj…insamlingsbössa…kan bli intressant :-)…
Hälsningar Efvis

är det någon som har kontakt med app.syl eller vad hon håller hus numera?
Undrar om det står 10 insamlingsbössor i Kungälv….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Puttar upp!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

De är lite dyrare numera. 89 för en bössa. Men så är det ju ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Det jag mest undrar är om det inte finns något mer ställe som säljer, eller är dessa de enda? www.insamlingsbossa.se Vill gärna jämföra priser innan jag beställer…
Verkar som att det inte var så lätt att få tag på dessa bössor. Att det bara ver på ovan nämnda ställe som de fanns.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

synd… :/
Sökte runt lite och popdisplay.se säljer lite annorlunda utformade spar- och insamlingsbössor. Vet inte priser dock.
Ni som vill ha insamlingsbössor…….
Kolla hos polisen om ni har tillåtelse att tillverka bössorna själva.
Där jag bor behöver jag inget tillstånd. Har även haft mailkontakt med polisen där jag bor och diskuterat egen tillverkning av bössor ( tänkte göra dom i trä ) och har i dag fått svarsmail att jag har lov att göra dessa själva.
Men kolla först med polisen vad som gäller just där ni bor. Vet att tillståndet för bössor varierar beroende på vart man bor.

Ja, synd att de inte har priserna uppe. Jag var otålig och har redan beställt från det andra stället, så vill knappt veta om dessa är billigare. :P