Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1918 ggr
seve_ina
8

*LÖST* Kärlek vid första ögonkastet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zarifa kom in i värmen 2012-02-18.
Varning för kärlek vid första ögonkastet!
Hon är jättegosig och kelig, älskar att bli borstad.

Långhårig katthona med mycket vitt blandat med brunt och orange. Ålder 1-2 år max.
Hon har haft familj men blev utslängd, har säkert levt ute ett halvår. Hon är tam och van vid andra katter och människor. Jag har sett henne leta mat ute sedan augusti 2011.

Hon var smutsig och väldigt vanvårdad när jag fångade in henne, tovor stora som ägg i hela pälsen. Tovorna stramade så att det måste ha gjort ont för henne att röra på sig. Jourmatte har klippt bort alla tovor i omgångar, nu är hon gudomligt vacker och fin i pälsen tack vare jourmatttes omsorg och vård.
Fantastiskt fin katt på alla sätt!
Jag har sett till att Zarifa är kastrerad, vaccinerad och öronmärkt.
Pälsen kräver borstning varje dag.

Zarifa finns just nu i ett jourhem men då hon är tam är hon beredd att flytta till ett eget föralltidhem snarast.

Vill du hjälpa Zarifa och ge henne ett hem så skriv till
info@luffarkatten.se

eller gå till vår hemsida

www.luffarkatten.se

eller vår öppna grupp på fb Luffarkatten och skicka ett meddelande. https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/Luffarkatten?sk=photos

På fb och på hemsidan finns också bilder på Zarifa och de andra 23 katterna jag har hjälpt i Geneta i Södertälje. Fler bilder finns också på https://picasaweb.google.com/seveina/VaraUtekatterGeneta#

Mvh Ina genom Luffarkatten- För katter som vill in i värmen.

Jourhemmet
0

Wow, det var den läckraste teckningen jag någonsin sett.

KattkoloninBotkyrka
0

Så otroligt vacker

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Sagolika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som SVERAK-loggan Glad

seve_ina
2

Den här kattösen Zarifa är helt fantastisk….jag är så otroligt glad att jag kunnat hjälpa henne att gå ifrån att vara hemlös till att få bo inne i värmen och få uppleva kärlek igen. Hon är inte bara otroligt vacker den här tösen, hon är otroligt god och har ett hjärta fullt av kärlek (trots allt mänskligt svek…mycket konstigt…..men så kan det vara).

Zarifa är så tacksam att jourmatte tar han om henne så det går inte att beskriva i ord vad som händer mellan Zarifa och jourmatte. Jourmatte har kärat ner sig totalt i Zarifa men då jourmatte har tre egna katter och den äldsta gammelkattdamen är både väldigt tjurig och mycket avundsjuk på Zarifa så kan inte jourmatte behålla Zarifa. Igår bestämde vi att Zarifa skulle få ett eget föralltidhem. Nu hoppas vi på att hitta ett hem med mycket kärlek, där man varsamt och försiktigt tar han om Zarifa och låter henne fortsättningsvis få var den fantastiska underbara kattösen som hon är……..

På något sätt har det känts extra bra när det är fd utslängda tamkatter som jag har kunnat hjälpa tillbaka in i ett hem igen. Jag inbillar mig att de minns hur det var en gång i tiden innan de blev brutalt utkastade och ratade, och att de faktiskt längtar tillbaka till den tiden då det fanns ett hem med mat och värme och andra bekvämligheter. Jag höll på att skriva kärlek också men avstår då jag inte fattar hur man kan vara så grym att man tröttnar på en katt såpass att man bara slänger ut den på gatan eller flyttar ifrån den. Nu finns det ju såklart en massa katter som går vilse också och som ägarna aldrig hittar igen, jag är väl medveten om det.

Nu håller vi alla tassar och svansar för att Zarifa ska hitt hem igen!
Mvh Ina Luffarkatten
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se
Facebook Luffarkatten

Anen27
0

Nu håller vi tummarna!

Lena
1

Det borde inte vara svårt att hitta ett bra hem åt den här fina kissen! Man tycker folk borde så på kö!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
3

Zarifa fick 24/3-2012 ett alldeles eget permanenthem i Linköping!
Man kan följa mattes (Kyuuketsuki) berättelse om Zarifa i tråden 'Berättelsen om Zarifa' under '13 Allmänt kattprat'.
Lilltösen Zarifa är lite blyg i nya hemmet men vänjer sig snart vid sin nya familj.
Trevlig läsning!

Mvh Ina, Luffarkatten- För katter som vill in i värmen
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se
Facebook Luffarkatten

Lena
2

Denna kisse har nu fått ett hem! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"