Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 540 ggr
miranda1
0

Katthem: hur har ni det just nu?

Här i Göteborg är det stendöd vad som gäller omplacering av våra hittekatter. Vi har märkt att det alltid är så i juni-juli månaden. Beror nog på att det delas ut kattungar massviss…..

Hur är det hos er just nu?

/Miranda

vanessa
0

Sommaren innebär inga katter ut, men massor som vill in. En ekvation som inte går ihop som du vet. Ser flera anledningar. Folk har semester och skaffar inte sommarkatter, utan vill ha tid med kissen när de kommer hem. Sedan så de som inte vänder sig till katthem, får ungar kastade efter sig. Det var förra året jag märkte en stor förändring, att det var dött hela sommaren och sedan efter semestrarna vaknade adoptörerna till liv igen.  Samma sak gäller vid julen.

På ett sätt borde man vara tacksam, men på ett annat så deppar man ihop för att man inte kan ta in andra som behöver hjälp. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Vi är överfulla nu. Men annonsera mycket, ska ha "öppet hus" om 2 veckor. Det kommer att hjälpa en del. Sedan har vi en del intressenter som vill ha en katt efter "semestern" och det är ju förnuftigt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Issa
0

Vanessa, samma erfarenhet här med. Vi knallar på lite ännu, men snart blir det tvärstopp. Sedan är det eländet med jourhem som ska på semester och ett pusslande utan all like för att få allt att gå ihop. Vi har fått ovanligt lite kattungar ännu. Vi har 5 honor inne som fått ungarna i jourhem, men inga anmälningar om födda ungar ute ännu. Ifjol hade vi säkert runt 150 kattungar inne. Men det kanske blir ketchupflaskeeffekt i år! Ingenting, ingenting och så allt på en gång!

Engla
0

Katthemmet Kompis är också jättefullt! Jättemånga katter som vill in. Det verkar inte vara så många vuxna katter som får hem nu, folk vill ha kattungar.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

app.syl
0

Skulle helt klart behöva fler djurhem överallt i sverige

Engla
0

# 5 Håller med. Och de skulle behöva få en massa bidrag också. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

HannaAkutgruppen
0

Vi är helt överfulla. Det jag har märkt nu är att folk inte vill binda upp sig förrän efter semestern eller innan deras semester planer är klara.

vanessa
0

I år fick vi ungarna tidigare än förra året. Då satt vi och väntade ända till augusti innan de kom. Inte för att vi vill ha dem, men det var förvånasvärt. I år har vi x-antal kullar i jourhem. Misstänker att ketchupeffekten kommer. Lagom till jourhemmens semestrar… /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.