Hur märks det om en katt har mask?
Hur märks det om en katt har mask?
Magrar den av? Får den en hinna på ögonen?
den kan magra, kräkar, diare… man kan även se i avföringen om katten har mask. Även i analöppningen.

Tack för svar..
Farmors katt har nemligen magrat mycket…men det beror ju dels på att dte är sommar men det är mycket han magrat på två veckor.. för två veckor sedan var han tjock nu är han ganska mycket smal..han äter som han ska..märker inga andra problem..
kan vara mask eller om det är något fel på magen :S Din farmors katter är ute va? Har för mig att jag har läst det någonstans :S Då är det ju lite svårare att hålla koll på bajset. Om det går ha kissen inne i några dagar för att ha bättre koll på den eller åk till vetten.

Jaa alla är utekatter.. tyvärr så går det inte att ha honom inne, för han vill absolut inte det om han blir tvingad!! Han står och mjauar vid dörren! Men så är det också så att farmor inte bor där. Hon bor hos sin bror ungefär 2,5-3 kilometer bort. För han behöver hjälp.. så hon åker till katterna var tredje, varrannan dag på vintern och varje dag på sommaren.. och som sagt katten vill inte vara inne helelr tyvärr när han blir tvingad.. detta kanske inte låter som katternas bästa hem men faktum är att de har det jättebra! De har ett skjul med lådor, filtar.. skog de kan ligga i och när farmor kommer är hon där i några timmar.. Dwet får väl bli veterinären, det är en veterinär som bor i närheten som också kollar till de för farmors ena katt har ju haft cysta i örat.. så vi får väl prata med henne men iaf…jag ska se ett program nu så det kanse blev lite slarvigt men jag förklarar mer sen bara säg till om ni ej förstår,,
jag hoppas att det löser sig för kissen :)

Eftersomde är utekatter så behöver hela gänget avmaskas några gånger om året. Droncit tror jag tar det mesta. Gör det gärna två gånger i början. Med några veckor mellanrum. Men eftersom kissen har magrat så misstänker jag att det har med annat att göra än mask. Många gånger ger mask även svullen mage. Så koll med veterinär och avmaskning rekommenderas. Lycka till, tack för att du tänker på katterna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#6 Självklart tänker jag på de!
Men dte är ju bara så att farmor är ju lite "gamalmodig" och tycker de klarade sig förr varför inte nu? Men missförstå mig inte, hon tycker om katter!
Men vi får kolla upp med veterinären..
hur gammal är katten, för med stigande ålder magrar katten, kan vara njurproblem. t.ex som är vanligt hos äldre katter Maggan47