Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: katthemsevenemang
Läst 546 ggr
johnnys girl
0

Öppet Hus på Stockholms Katthem

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Pelusa
0

Vi var ett helt gäng som hade en trevlig dag på Stockholms katthems öppethus förra året.

Jag köpte ett gäng snygga vykort, två coola svarta muggar, en lila t-shirt - och så hittade jag en fyndbok av Anna-Lena Brundin i boklådan. Den heter "Nejtack, jag har redan ätit". Jätterolig och mycket poppis bland vännerna i kattsvängen!

I år kan jag tyvärr inte delta för jag är inte i Stockholm f n. 
Önskar dock en livlig rapport om dagen som jag hoppas blir jättelyckat med många glada och engagerade medlemmar och kattvänner som kommer och morsar på missarna!

/Pelusa

rulda
0

ohh både jag och sambon är lediga på söndag kanske kan tvinga med honom :D

Lena
0

Det skulle jag jättegärna ha velat gå på! Men som vanligt sitter man på fel ställe i landet plus har inte möjlighet att komma upp till Stockholm. Säger som #1 önskar mig en utförlig rapport om dagen! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Tack vare Stockholms öppna hus, så flyttade vi våran. Så våran är den 17 juni. Hoppas att jag kan åka till Sthlm öppna hus. Annars väntar jag på utförliga rapporter om dagen.

Hoppas att alla andra län och kommuners katthem visar upp sina hem oftare. Det verkar vara ett sug efter att få titta in till er. Det kommer att bli trångt hos er. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är alltid så roligt att komma på Stockholm Katthems Öppet hus!! Bra fika, bra lotterier, bra saker att köpa och katter man bara inte klarar av att gå ifrån! Önskar jag kunde komma i år också! Hoppas ni får en härlig dag ni som går.

Har ni ännu ej varit på något Öppet Hus där så kan jag tipsa om att ni kommer att få en trevlig dag!!

Passa på att bli medlem! Stöd katthemmet enkelt på det viset!

Jag har varit burfadder ett år och det var de mest välanvända penger jag någonsin lagt ut! Jag var så stolt över skylten! Speciellt som att min katt som fick stå med sitt namn på buren då hade dött. Det kändes gott i hjärteroten att se hans namn jobba vidare för katterna på katthemmet!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

johnnys girl
0

Puttar lite bara

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

Lena
0

#5 En fin ide detta med att vara burfadder! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

johnnys girl
0

#7. Ja visst är det! Att sponsra en bur på katthemmet kostar 4000 per år för privatpersoner och 8000 för företag.

Katthemmet har några tusen besökare varje år så det är ingen dålig reklamplats.

Simson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är katten som bodde där då…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

johnnys girl
0

Dags för en liten putt igen…Skrattande

#9 Tyvärr kan jag omöjligt säga vem det är på bilden. Klart är iallafall att h*n har fått ett nytt hem, mycket tack vare sådana underbara människor som du Simson. Utan folk som skänker pengar skulle inte många katter bli hjälpta.

Chrizzan
0

Jag brukar alltid vara med på öppethus men i år kommer jag att missa det tyvärr.

Stockholms katthem brukar alltid ha så mycket trevliga öppethus. Jättegod fika med olika sorters bullar och kakor och så gillar jag det läckra karamellstrutarna.

Förra året fanns det en ganska stor garageförsäljning med olika kattsaker. Hade bakluckan fulllproppad med bra saker som jag och mina vänner köpte.

Lycka till med dagen! Hoppas det kommer mycket folk!

/Chrizzan

anebit
0

Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Någon som var där och kan berätta hur det var?

Tycker inte om mycket folk så jag var hemma men skulle gärna vilja ha en rapport Flört

MariannE11
0

nedrans… det var ju dit jag hade tänkt mej….Gråter

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/