Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattens-status
Läst 591 ggr
Alexej
0

Varför vill alla bara avliva?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Jag tror många gånger vill folk hellre avliva en katt än att omplacera den illa. Andra gånger skriver dom mest för att uppröra. Sedan kan dom ju ha "inte riktigt alla chips i påsen" om du förstår vad jag menar. Eller så är dom bara uselt upplysta. Lika illa i alla fall, och vansinnigt trist att läsa..

anebit
0

Jag tycker bara att det låter väldigt provocerande det hon skriver.

Hon ber ju inte ens om hjälp utan bara  skriver att hon skall avliva dom.

Säger som Jossan, bara en annan variant

"En del har inte alla hästar hemma"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

brutt
0

Det finns psykopater som rider på andras olycka och kan de skada andra så gör de på vilket sätt som helst.Skrikandes

emjon
0

Fy f-n vad ledsen jag blir när en kattägare uttrycker sig så här. Det kan ju inte stå rätt till där om hon haft 2 av katterna i 7 år och att de är så rädda att de gömmer sig under soffan. Veterinären hittar inget fel på dom men det största felet är nog ägaren.

Jag är ju helt emot avlivning av friska kattter men ibland kanske det är den bästa utvägen. Vill hon inte  leta efter nytt hem så är nog avlivning bättre för katterna än att leva i kaos och inte vara älskade.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

usch så bedrövad man blir…kan inte låta bli att tänka tanken om människan skrivit detta för att provocera..som någon annan sa här ovan..hon ber ju inte ens om hjälp..

oerhört dåligt..fy!

Erika91
0

Ush, fy tvi!!!
Inte ens försöka att placera om de Skrikandes
Vilka människor det finns :/

majvi
0

på det andra forumet verkar de tro att någon har skrivit bara för att provocera kattälskare

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

miranda1
0

Varför vill alla bara avliva? För att dom flesta inte ser djur som varelser med rätt på sitt eget liv men som ett föremål som ger tillfälligt nöje…. Ledsen

/Miranda

Hawknestgrove
0

Tycker också att det verkar vara en ren provokation för att starta gräl. Tydligen, om man följer tråden, så har denn IQ badboll varit med i svängen förut, bara bytt namn…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Det var ett underligt skrivet inlägg. Svårt att läsa då skribenten inte använder varken punkt eller komma. Och med tanke på innehållet, visst blir man beklämd när man läser sådant här. Eller rosenrasande är nog en mera korekt beskrivning av vad jag känner.

Som #7 & #9 skriver, får jag också intrycket av att det kan röra sig om ren och skär provakation. För en grälsjuk person är det rena rama guldgruvan att gå in på att kattforum och skriva något liknande. Motreaktionerna lär inte vänta på sig. Misstänkar dessutom att det rör sig om en mycket ung person.

Bortsett från just det här inlägget kvarstår dock faktum att det är en allt för vanlig företeelse i detta land att folk avlivar sina helt friska husdjur. I de allra flesta fall är det dessutom en katt som är offret. Och att just katter drabbas mer än andra beror på att de ofta är gratis, finns i stort överflöd och har en låg status i vår arma land. Sedan är det ju fortfarande helt lagligt att avliva sällskapsdjur utan vidare. (Vilket det inte är i alla länder).  

Vad ska man göra åt det?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

JAg hade gärna velat veta, hur det egentligen funkar i Norge, som har avlivningsförbud på friska djur. De jag har kontakt med, fattar inte ens vad jag pratar om…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Så som det är i Norge och andra länder skulel jag vilja ha i Sverige med!!