Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1290 ggr
gulliver
0

AKUT Malmö! Kattmamma + 3 dgr gamla ungar avlivas

Kattmamma med 3-4 dagar gamla kattungar inlämnade för att avlivas hos veterinär i Malmötrakten.

Veterinären som har nära samarbete med KKS aktiva i Malmö kontaktade oss om detta idag.

Den lilla familjen får i alla fall leva tills de öppnar igen på måndag.

Kan du vara stödhem åt den lilla familjen?

Kontakta pian.j@telia.com

[helenal]
0

vart bor dem=

gulliver
0

De finns hos veterinär i Malmö.

[helenal]
0

okej.. att man alltid bor på fel ände!

Alwyn
0

Ja synd att man bor i Stockholm  :o(

Alexej
0

Blev hon kastrerad för avlivningspengar?

Ifall nån här kan ta henne, jag åker på söndag Malmö- Skara med tåg.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
0

bor i gbg..:(

Alwyn
0

Men då åker hon ju förbi Göteborg!!! Ta dem helenal!!! Eller hur?

[helenal]
0

jaha de visste jag inte.. men hur många kattungar va de? har hund hemma.. funkar den kattmamman me hundar?är hon skygg?

Alexej
0

Helenal, om du är interesserat borde det väl kunnas ordna? Jag kan inte har en kattmamma med ungar, det är alldeles för stökigt här…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[helenal]
0

hmm.. ja men vill inte att mamman ska bli rädd för min hund

Alwyn
0

helenal har du inget rum över? Toaletten kanske.

gulliver
0

Hej helenal!

Mamman har fyra ungar. Lämnades in hos veterinären i tisdags eftermiddag av ett äldre par. Har även fått erbjudande från Växjö om att ta emot den lilla familjen. Sambon veckopendlar till Ljungby som ligger sex mil från Växjö så transport dit är inga större problem. Men man vet inte det händer att "folk" backar ur.

Hade hoppats på ett stödhem lite närmre Malmö men Göteborg och Växjö måste definitivt tas med i beräkningen för inte ska den lilla familjen avlivas. "Over my dead body" så att säga.

Mvh

gulliver

Alexej
0

Till gulliver, såg du att jag åker från Malmö söndagkväll över Nässjö? Kanske nån möjlighet?

Sagolika
0

Är honan tam och frisk? Accepterar hon andra katter, hundar, barn?

Finns det någon bild på henne och ungarna eller en beskrivning av hur hon ser ut (ja, jag vet att det är oviktigt egentligen men en del tycker ju att de ska ha ett visst utseende).

Jag ska gärna snabbt höra mig för bland folk i Skåne-trakten. Därför vore det bra med lite mer info om det finns.

amiebj
0

Jag skulle gärna vilja ha kontakt med någon som vet mer om detta. Jag är producent för TV-serien Hitta hem och skulle vilja göra ett reportage om den här historien.

Mvh amie

finns på tel 0708-170788

gulliver
0

Hej Amie!

Jättekul att du vill göra ett reportage om den lilla familjen Skrattande.

Jag tror att det ska gå bra.

Jag har talat in ett något förvirrat meddelande på ditt mobilsvar men kan skriva tel nr här också 0706-673686.

Kan också berätta att jag har ett liknande stort ärende med en kvinna som har för många katter. Det är en bekant till den kvinna som Aaron i KKS försöker hjälpa. I mitt ärende rör det sig om 34 katter i varierande åldrar och kvinnan har fått föreläggande från djurskyddsinspektör att hon bara får ha 10 katter kvar.

Liksom i Aarons ärende så är/har det varit fler katthjälpsorganisationer inblandade men KKS har tagit sig an merparten av katterna.

Tror dessvärre liksom Aaron att den här typen av stora ärenden är lite för känsliga för att göra reportage om.

Mvh

gulliver

[helenal]
0

sophia_doos- jo men toaletten vill jg inte att hon ska behöva vara…. Men min hund är iofs väldigt snäll

Alwyn
0

Tänkte bara att en toalett är bättre än inget och en hona m ungar vill endå inte gärna gå ifrån dem så dt kan ju bli ok med ett rum då. Synd att det är så långt söderut…  :o(

[helenal]
0

ja de va synd:(

bananacosmicgirl
0

Ugh, synd att man inte bor större… har ju redan min lilla familj, så en till går ju inte. Jag hoppas det löser sig för dem…

gulliver
0

Puttar upp för den lilla familjen.

Tack för erbjudandet Landfreak men det finns ett erbjudande om stödhem i Braås nordost om Växjö och eftersom min sambo veckopendlar till Ljungby som ligger 6 mil från Växjö så kan han ta dem med sig.

Jag hoppas fortfarande på ett stödhem som ligger närmre Malmö men kommer det inte in något senast till lunch imorgon så får det bli Braås.

Lena
0

#21 Låter ju bra att det finns lite olika lösningar på gång. Vilken tur att veterinären ringde er istället för att avliva kattfamiljen.

#15 Toppen att Hitta Hem vill göra ett reportage om de här katterna! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evamojje
0

ja hoppas att det ordnar sig som vanligt så bor man i fel ände.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Hawknestgrove
0

Jättebra, uppföljning av Hitta hem alltså!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

#15 Kommer en ny serie av Hitta hem? Glad

[helenal]
0

va händer nu med allting? måndag imorn ju…

karins
0

Roligt att Hitta Hem kommer tillbaka:-) Hoppas att allt löser sig för dessa avlivningshotade kattmamman med ungar!

Erika91
0

När börjar Hitta hem?

gulliver
0

Nya uppgifter idag.

Det par som lämnade in kattmamman med då fem små bebisar matade hemlösa katter i sitt bostadsområde. Har döpt mamma katt till Hope Kyss

Hyresvärden hade härsknat till på sistone och förbjudit paret att mata och att ge honkatterna p-piller.

När de hittade Hope med sina små var de rädda att hyresvärden skulle göra henne och bebisarna illa så de lämnades in till veterinären med hopp om att någon katthjälpsorganisation skulle kunna ta hand om dem och omplacera.

Har varit och sett dem idag och tragiskt nog så hade plötsligt två av bebisarna dött. Två av de kvarvarande bebisarna var illa däran och Hope hade uppenbara problem med andningen. Gråter

Hope har lunginflammation och har troligtvis dåligt med mjölk till sina bebisar. Gråter

Så nu sätts antibiotika och mjölkstimulerande behandling in omgående.
Vet inte om de ens överlever. GråterGråter

Den lilla familjen kan alltså inte flytta till ett stödhem som ligger 30 mil från Malmö åtminstone inte än på länge.

Finns det verkligen ingen i Malmö som kan hjälpa denna utsatta lilla familj?

Naquita
0

nej fy, hoppas de klarar sig! en amma kanske är på sin plats snart om mamman är så pass dålig?:(

gulliver
0

Senaste nytt!!

Det är osäkert om de tre kvarvarande kattungarna får någon mat av sin mamma. Veterinären har ingen möjlighet att stödmata. 

Kattmamma som förlorat alla sina ungar nyligen alternativt hjälp med stödmatning av kattungarna hos veterinären dagtid sökes omgående!!

Finns du i Malmö och kan hjälpa på något sätt kontakta 0706-673686 så kan vi kanske tillsammans rädda kattungarnas liv.

Erika91
0

Hallå? Kommer Hitat hem börja igen?? Glad
I så fall när?

anebit
0

#32    Tydligen i höst läste jag i en annan tråd..

Läs under #15 i denna tråd.   Hon är producent för "Hitta Hem" och har skrivit i flera trådar att hon vill ha material till serien i höst.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

gulliver
0

Mycket glad uppdatering idag. 

Efter att både mammakatt Hope och de tre kvarvarande kattungarna fått antibiotika så mår alla mycket bättre idag på morgonen.

Man har känt att alla kattungarnas magar är proppfulla med mammamat  :luv:  Mamma Hope har tvättat sina små som nu är rena och fina.

Jag som knappt har sovit en blund inatt av oro  Räcka ut tungan (ungefär så här ser jag ut idag). Tänkt att jag får prata med min chef och säga som det är att jag måste handmata tre kattungar vilket innebär att jag måste åka från jobbet flera gånger per dag. Dessutom kommer jag knappt att vara vaken på dagarna eftersom de måste matas även på natten.

Alwyn
0

Bra jobbat av dig Gulliver, applåder! Din stackare, hoppas mamma katt kan mata dem själv snart om hon nu är på bättringsväg.

gulliver
0

Tack sophia_doos för de uppmuntrande orden.

Igår filmades den lilla familjen hos veterinären med anledning av Hitta hems nya serie i oktober i år. Och jag var tvungen att vara med på bild nästan hela tiden, läskigt som tusan.

Ev ska det filmas när den lilla familjen tas till stödhem och även i stödhemmet så att man kan få en ordentlig titt på dem. de syntes inte så bra igår nämligen.

Engla
0

Wow, vilket jobb du har lagt ner gulliver. Och tänk att kissarna kommer att bli kändisar nu också! Skönt att höra att de mår bättre.Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis