Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 7481 ggr
Alexej
3/15/09, 4:19 PM

Söker nytt hem för Mamma Grå!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett problem med en av mina katter. Det är kattmamman i kattfamiljen som Fagdu räddade i Lund.

Hon är hos mig med sina 3 ungar sedan kanske 6 månader. Kattungarna som snart är 1 år har blivit rätt så tama, iaf så länge jag inte rör på mig:)

Nu är det så att jag egentligen bara har utekatter. Nu under vintern har jag löst det ändå ganska bra genom att släppa ut katterna genom husdörren och har kattluckan bara öppningbar inåt.

Men när det blir varmare vill jag kunna leva med öppen dörr och fönster. På sommaren får jag alltid mycket besök och det blir också mycket springande in och ut.

De tre ungar har inte varit ute än men jag tror inte att det bli problem. Men mamma Grå!

Hon lever under en bäddsoffa och sover 23,5 timmar om dagen. Jag har inte fått det minsta kontakt med henne. Jag ser henne bara lite rund hörnet när jag matar katterna. Då dyker hon upp och väntar att jag går. Men så vet jag att hon lever…

Men jag är jättesäker att om hon skulle smita ut då kommer jag aldrig mer får tag i henne. Och det vill jag inte!

Därför söker jag ett nytt hem till henne. Hon måste bo i en lägenhet utan möjligheter att smita ut.

Hon är otrolig vacker, grå med gröna ögon. Helt rumsrent. Kanske 3 år gammal, kastrerad och vaccinerad. Inte rädd för hunden eller andra katter och jag är säker att hon kommer att bli tamare när man ger henne mer tid.

Hon finns nu i Skara.

Snälla, finns det någon som är intresserad att hjälpa?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
3/15/09, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Otrolig vackra ögonen!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

huskatt08
3/15/09, 5:13 PM
#2

Åh så fin o vilken svans. Hoppas hon kan få ett rymmninssäkert hem och bli mera orädd.

Gronstedt
3/15/09, 5:13 PM
#3

Ekatt, kanske, om inte Maya ska dit?

catfoot
3/15/09, 6:56 PM
#4

Kanske du kan be Kattmannen, Ellas husse, att han ställer upp tills ett hem dyker upp..vet inte om han vill ta emot fler..men man kan inte få mer än ett nej…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
3/15/09, 7:33 PM
#5

Men han hade väl redan ganska många?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
3/15/09, 7:45 PM
#6

hmmmmm, är osäker…8 eller 9…Bara en tanke, han verkar bara så snäll mot dessa skygga katter, hon kanske kan hålla Ella sällskap under bordetGlad

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Annons:
catfoot
3/15/09, 8:14 PM
#7

Eller han kanske i sin tur känner någon som bryr sig i katter lika som han gör..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
3/15/09, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag skulle helst vilja ha ett hem för henne med kanske en eller två andra katter så att hon inte glöms bort som hos mig.

Just för att hon gör sig så osynlig är det viktigt att hon kommer till ett hem som "jobbar" med henne.

Hon är ju lite nyfiken, jättesöt, en liten tjokis med korta ben och nog den vackraste katt jag har här.

En bild av henne och hennes barn i början;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
3/15/09, 8:34 PM
#9

väldigt vacker måsste jag säga, ja hon kan nog göra fler framsteg med mindre katter och mer tid, Men hon e inte rädd för hunden elr nått så det e därför hon inte vill va framme?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
3/15/09, 11:06 PM
#10

Vad fin hon är..förstår din tankegång, inte alls bra om hon skulle lyckas smita ut..puttar upp tråden!

catfoot
3/16/09, 7:51 AM
#11

Putt för lilla skyggisen

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Magda
3/16/09, 8:41 AM
#12

ååå gud vilken vacker katt!! precis en sådan som jag önskar mig.. tyvärr så har vi ju dålig ekonomi och sambon är tveksam till att ens ta ngn mer stödkatt.. men usch vad kär man blir i de ögonen Gråter

[LucyInTheSky]
3/16/09, 9:25 AM
#13

Så vacker hon är.. Hade jag haft plats tror jag pojkar gjort under med henne..

Annons:
catfoot
3/16/09, 3:43 PM
#14

Ger mamma Grå en putt..någon??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
3/16/09, 3:52 PM
#15

Åh  putt för lilla skygga mamma Grå!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Fagddu
3/16/09, 4:06 PM
#16

Jag arbetar fortfarande på att få min mamma att ta emot Lilla Grå. Problemet är att mamma just nu inte har jobb och alltså ingen inkomst. :(

Om hon fick ett par rundor fram och tillbaka till Norge så skulle hon nog ta Gråsingen, men en så länge verkar utbudet av jobb dåligt även i Norge… :(

snickan
3/16/09, 5:57 PM
#17

O vilken fin kisse med så underbara ögon

Alexej
3/18/09, 12:38 PM
#18

Putt

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
3/18/09, 12:55 PM
#19

Mamma Grå, puttar lite för dig,,,

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
3/18/09, 5:21 PM
#20

Puttar också för den vackra kisseflickan

Annons:
catfoot
3/18/09, 8:57 PM
#21

En kvällsputt för denna kattflicka…Ella är ett bevis på att det ordnar sig, bara vi är envisa…Putt mamma grå..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hennum
3/18/09, 9:46 PM
#22

så vacker hon är. Blir ju aldeles förälskad.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

monsi
3/19/09, 9:53 PM
#23

putt för den lilla dammtussen blivande spinn maskin!

Hon är jätte söt den lilla just nu damm sammlande kisen, är det någon som vill ta sig an att visa henne att alla två benigar inte äter katter??

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Marga
3/20/09, 6:28 PM
#24

Putt för missan med de vackra ögonen!

catfoot
3/20/09, 6:53 PM
#25

Puttar…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Bumbis
3/20/09, 7:03 PM
#26

Putt för den supervackra kattmamma som kämpat för sina bebisar och sin egen överlevnad dag som natt.

Skulle inte denna skönhet kunna få ett kanonhem hemma hos någon vänlig själ? Att hon är skygg är inget stort problem, lugn och ro och tålamod är vad denna dam behöver i sitt nya hem!

Hoppas den som tar hand om henne vet att hon kommer göra ALLT för att visa sin tacksamhet över att just DU tog hand om henne. Flört

emjon
3/20/09, 7:31 PM
#27

Hoppas också att någon kommer falla för denna vackra kisse så att hon snart har ett eget hem att utvecklas i sin egen takt.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
catfoot
3/20/09, 7:53 PM
#28

Det måste finnas fler av sorten Kattmannen, som hjälper kisser som är skygga…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

DesireEsmeralda
3/20/09, 9:22 PM
#29

Puttar för sötnosen!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Hennum
3/21/09, 4:43 PM
#30

jag puttar oxå för den här vackra katten.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

chigak
3/21/09, 8:37 PM
#31

Putt

catfoot
3/21/09, 9:20 PM
#32

Puttar för Mamma grå..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
3/22/09, 7:43 PM
#33

Puttar också får vackermissen

chigak
3/24/09, 6:49 PM
#34

Putt för Mamma grå

Annons:
Hawknestgrove
3/24/09, 7:02 PM
#35

Fagddu, kan du inte säga åt mamsingen, att du sponsrar med kattmat och kattsand? Så länge tills hon fått jobb?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Fagddu
3/24/09, 7:14 PM
#36

Det hade jag jättegärna gjort, men problemet är att om mammsingen får jobb så måste hon ju skjutsa iväg katterna någonstans. Det är ju lite hårt mot en så skygg kisse som Grå. Min tanke var att mamma skulle åka sina turer fram och tillbaka till vår/sommar och sedan när hon var klar ta in missen. Nu har hon ännu inte fått något vilket gör att hon hela tiden står resklar. :/

catfoot
3/24/09, 7:45 PM
#37

putt, någon???

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Marga
3/24/09, 10:20 PM
#38

Putt!

Hennum
3/25/09, 2:13 AM
#39

*putt*

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

martdat
3/25/09, 8:21 PM
#40

Puttar lite åt mamma Grå, Kan nån ha henne som inte har öppna dörrar, Som jag förstått det så funkar det med ett nytt stödhem om ingen kan permament.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
3/25/09, 8:23 PM
#41

Ja, jag skulle kunna ta henne tillbaka på hösten…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
catfoot
3/25/09, 10:17 PM
#42

Putt någon som kan vara tillfälligt hem till den söta kisse…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
3/25/09, 11:52 PM
#43

Åh ett sommarhem till lilla mamma Grå, snälla!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

catfoot
3/26/09, 7:59 PM
#44

Puttar för mamma grå

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Fagddu
3/27/09, 9:33 AM
#45

Puttar för lilla gosingen

Alexej
3/27/09, 12:07 PM
#46

Mamma Grå har rymt!

Jag bytte katt med min dotter. Hon bor i en lägenhet och jag tog en av hennes katter som är för tjock och behöver banta och blir utekatt. Och hennes andra katt Naquita skulle ändå ha en kompis hemma.

Meningen var att vi skulle byta tillbaka efter sommaren.

Infångande av Mamma grå gick sådär men hon gick in i en fälla. Nu på natten ringde min dotter mig. De hade öppnat köksfönstret på vädring men Mamma Grå hade lyckas pressar ut sig genom den och satt ute på fönsterblekan och hade ingen chans att komma in. Min dotter försökte smyga dit för att öppna fönstret men då sprang katten ner från andra våningen.

Hon har tydligen inte skadat sig för hon sprang bort. Min dotter och hennes man försökte hitta henne ute men ingen chans. Hon är ju jätterädd för människor.

Nu finns det nog ingen chans mer. Det är ett stort bostadsområde med många lägenhetshus och villor. Många utekatter på gården.

Enda chans skulle vara om nu någon matar henne så att man kan fånga henne igen med fälla. Men vem skulle göra det?

Vi är totalt ledsna, jag hade lovat Mamma Grå att hon skulle få det bra där. De har innätad balkon men jag trodde aldrig att hon skulle pressa sig genom vädringsfönstret.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gronstedt
3/27/09, 12:11 PM
#47

Oj, vad trist! Lilla kissan, att hon kunde klämma sig ut sådär! Men hon har en mycket bättre start i livet som hemlös nu, när hon är kastrerad, vaccinerad och vid gott hull, än hon hade när hon kom till dig. Själv tycker hon kanske att det var bäst som skedde.

monsi
3/27/09, 1:25 PM
#48

Gråter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
essut50
3/27/09, 1:49 PM
#49

Så sorligt, men det är sånt som händer ibland.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Fagddu
3/27/09, 10:16 PM
#50

GråterGråter

Fagddu
3/27/09, 10:40 PM
#51

Tror du att det kanske går att fånga henne igen om din dotter ställde ut mat där hon föll ner?

Alexej
3/27/09, 11:04 PM
#52

Det finns många problem det hela. Där nere bor en tjej som låter sin gamla vita honan får ungar hela tiden och säljer de som blandisar (mamman halvsiames-pappan norsk skogkatt). Ingenting stämmer, mamman är utekatt, stel, sjuk och gammal. Min dotter blev jätteosams med henne pga det. Det finns alltid en del kattungar där.

Hela gården är fullt med utekatter. Men vi har förberedd affischer som min dotter ska hänga upp. Vi får se om någon ser Mamma Grå och kan mata henne. Då åker jag dit med fällan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
3/27/09, 11:23 PM
#53

hoppas ni får in henne igen

anebit
3/27/09, 11:57 PM
#54

Å, så sorgligt att mamma grå har rymt  Gråter Hoppas verkligen att hon kommer tillrätta igen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bumbis
3/28/09, 12:06 AM
#55

Gråter så fruktansvärt ledsamt…..

Annons:
emjon
3/28/09, 12:16 AM
#56

Men så ledsen jag blir Gråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

mymlanbus
3/28/09, 7:56 AM
#57

Onej, så ledsamt Gråter

martdat
3/28/09, 4:02 PM
#58

vad tråkigt, hoppas hon komer tillrätta snart, ja katter kan göra sig smalare än man tror ibland,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Fagddu
3/29/09, 7:12 PM
#59

Någon som har sett något eller hört av sig?

Hawknestgrove
3/29/09, 10:54 PM
#60

Så sorgligt.. Alexej, kan inte din dotter ta och höra med Hyresvärden och få dem att ta tag i problemet med massa katter, ÄR den stackars kissen gammal och sjuk, så ska hon under vetvård.OCh skaffas det fler än 2 kullar/ÅR, så SKA MAN HA TILLSTÅND!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

DesireEsmeralda
3/29/09, 11:07 PM
#61

Gråter

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Alexej
3/29/09, 11:17 PM
#62

Ingen verkar ha sett henne.

De andra katter på gården tror jag är ägda katter. Jag ser alltid 5-6 katter springa rund där.

Tjejen som avlar på sin hona: det finns inga bevis. min dotter kollade med Hyresvärden och djurskyddsinspektören. Hyresvärden för att katten går in överallt och kissar.

En av hennes annonser:

Sen julklapp? En kattunge kanske?

Hejsan!
Nu ska våra tre små bebisar flytta.
Det är två hanar och en hona.
Utseende: Vita med några svarta prickar på huvudet. Honan har ett blått och ett gult öga. (jätte fint)Hon är inte blind eller döv och kommer inte bli det heller många tror att vita katter med blå ögon blir blinda eller döva men mina har aldrig någonsin blivit det och jag har haft många kattungar med blå ögon. Dessutom tyder de svarta fläckarna på huvudet att de har hörselsäckar.

Katterna är jätte snälla, gosiga, busiga, roliga, personliga, vana vid barn och älskar alla människor, de är väldigt tillgivna.

Kattungarna har avmaskats varannan vecka sen födseln som det står i avmaskningsschemat.

Ras: Mamman är 50%bondkatt 50%vit siames.
Pappan är 100% skogskatt.

Katterna säljs över 12v gamla då de är födda den 30 september 2008 så de är 13v imorgon den 30/12 Tisdag.

Endast seriösa bra människor svarar, säljer inte till vem som helst då jag har haft problem med tidigare oseriösa köpare som sålt katterna vidare osv.

Pris:1000 kronor

MVH/ xxxx ring eller maila svarar på allt utom dumma kommentarer!

Låter bra utom att hon aldrig avmaskar katter, honan är mer död än levande och pappan en okänd utekatt.

Men folk köper och hon har katten som tillskott till hennes socialbidrag.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Fagddu
3/31/09, 8:27 PM
#63

Vad hemskt att höra. Då förstår jag att ni inte har så stort hopp om att hittat stackars Grå… Gråter

Jag hoppas ändå att hon trots allt dyker upp.

Känner mig hemsk som inte lyckades övertala min mamma "i tid".

Hennum
4/3/09, 11:34 PM
#64

lilla mamma grå. :(

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
4/5/09, 2:49 PM
#65

Hur har det gått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
4/5/09, 2:58 PM
#66

Inget…

Har anmält hennes id-märkning och min dotter hängde ut en massa sökaffischer.

Men hennes barn njuter av friheten ute. De kommer bara in för att äta och sova.

Nu så här efteråt tänker jag också att jag skulle ha försökt med Mamma Grå här som utekatt. Då hade hon iaf fått mat…Gråter

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fagddu
4/5/09, 4:34 PM
#67

Det är alltid lätt att vara efterklok, men det kanske inte hade hjälpt henne heller. Du försökte bara göra det du kunde med det du visste. Ingen hade ju kunnat ana att hon skulle kunna klämma sig ut genom ett fönster som knappt var öppet.

Jag önskar att min mamma kunde ha tagit in henne också. Men hon kanske hade rymt där ifrån också. Både du och din dotter gjorde ju det som ni tyckte var bäst. Hoppas mot alla odds att hon dyker upp igen… Gråter

martdat
4/5/09, 8:26 PM
#68

#66 du menade väl i allafall, inte ditt fel det här, rolkgt att höra att hennes barn trivs med sin frihet att kunna gå ut och leka,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
4/6/09, 12:43 AM
#69

Nej, vad som tröstar mig är att hon ha levt ute innan och att hon är kastrerad. Så hon slipper bry sig om kattungar…..

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
2/5/12, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Idag hände nåt konstigt. Fick ett mail av en tjej som hade sett min annons att jag efterlyste Mamma Grå för 3 år sedan. Det finns en annons på Blocket om en upphittat katt ca 1 km från det stället hon försvann. Fast det är vatten emellan.

Pajade alla mina gamla bilder men här finns ju en bild av Mamma Grå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2/5/12, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Idag hände nåt konstigt. Fick ett mail av en tjej som hade sett min annons att jag efterlyste Mamma Grå för 3 år sedan. Det finns en annons på Blocket om en upphittat katt ca 1 km från det stället hon försvann. Fast det är vatten emellan.

Pajade alla mina gamla bilder men här finns ju en bild av Mamma Grå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2/5/12, 6:53 PM
#72

Blocketannonsen:

Lilla grå söker ett hem nu när vintern kommit

Lilla grå söker ett hem nu när vintern kommit

Pris: 100:-

Typ: Katt

Vänersborg: Visa var

Vi har en grå ungkatt som flyttade in på vår uteplats i slutet av sommaren. Den är så fin, svagt randig och gröna stora ögon. Den är glad, snäll men är skygg så den behöver någon med lite tålamod i början. Den gillar att bli klappad och spinner högt och ljudligt.
Nu måste vi försöka hitta ett kärleksfullt hem till Lilla Grå nu när vintern kommit och det är kallt. Skulle vilja att den kom till ett hem där den kan få krypa ihop och känna sig trygg inomhus och bli kelad med.
Vi har hund och katt själva så vi kan tyvärr inte behålla den.
Vi bor i Onsjö i Vänersborg

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2/5/12, 6:56 PM
#73

Mamma Grå blev kastrerad och id-märkt innan hon rymde. I annonsen står ungkatt men de visste inte. gissade bara. De ser otroligt lika ut, vore ju fantastiskt om det är Mamma Grå…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
2/5/12, 7:03 PM
#74

Vet du om denna är öronmärkt

Alexej
2/5/12, 7:56 PM
#75

Nej, ska ta med mig chipläsare. Spännande.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
2/5/12, 9:41 PM
#76

Då håller vi tummarna att det är din saknade Mamma Grå, hade ju varit underbart

Annons:
Lena
2/5/12, 11:33 PM
#77

Det hade ju varit fantastiskt om det vore Mamma Grå som återfunnits! Hoppas, hoppas!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Liz-arden
2/5/12, 11:46 PM
#78

WOW! Hoppas!

Det ger mig hopp om att få tillbaka min Leia som rymde från sitt jourhem tidigt i vintras. Hon är också en kastrerad och ID-märkt katt som är "street smart" och borde kunna ta hand om sig.

Håller tummarna för att det är Mamma Grå dom hittat! Det verkar ju så och då har hon t.o.m. blivit ganska tam nu ju!

Fagddu
2/6/12, 2:39 PM
#79

Ojdå, det här var ju fantastiskt bra nyheter om det skulle vara så att det är Mamma Grå… *håller tummarna jättehårt*

Jag tänker ofta på henne och hennes fina ögon, hon har nästan samma färger som min egen hittis. De kommmer från samma område egentligen så de kan mycket väl vara lite släkt.

Alexej skriv så fort du får veta något, jag är jättenyfiken!

monsi
2/7/12, 9:08 AM
#80

Håller tummarna!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Molly1
2/7/12, 3:18 PM
#81

Håller också tummarna !

Alexej
2/7/12, 5:21 PM
#82

Ska åka dit på lördag men tar med mig katten hur som helst. Ingen har hört av sig på annonsen, så klart och familjen kan/vill inte ta in katten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fagddu
2/9/12, 10:39 AM
#83

*håller tummarna för Lilla Grå*

Det är lite roligt att de valt att kalla henne Lilla Grå som är samma namn som jag och min sambo valde först, innan hon blev Mamma Grå. :)

Annons:
Camillhe
2/9/12, 8:46 PM
#84

Den här tråden har verkligen fångat mig, hoppar till lite varje gång jag ser att ngn skrivit och hoppas att det ska vara ett besked om att Lilla grå är just Mamma Grå. Du tar ju hand om katten oavsett Alexej, men det hade varit så underbart om det vore Mamma Grå, att hon äntligen får komma "hem". Och ni inblandade slipper den där ångesten över vad som hänt med henne.

Hoppas, hoppas!

Elsa98
2/9/12, 11:51 PM
#85

Den här tråden vill jag följa :)

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

Sidentass
2/10/12, 7:46 AM
#86

Ja..tänk om det är så lyckosamt att det är mamma Grå! *spännande värre*!!

Fagddu
2/11/12, 5:49 PM
#87

Hur har det gått idag? *håller tummarna fortfarande*

Alexej
2/11/12, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Tillbaka med katten och vet fortfarande inte…

Mataren fick in katten genom altandörren i vardagsrummet genom att "kasta" katten in när den åt. Den har aldrig velat gå in frvilligt innan. Jag ville inte stressa katten för mycket med håven utan ställde sedan buren framför henne. Hon gick bara in och då kunde jag stänga. På vägen var hopn helt tyst. Hemma skakade jag ut henne ur buren i håven för att kolla chipmärkningen. Men hon fick panik. Det gick inte. Jag fick bara upp - ingen chip. Men hon kan vara chipmärkt ändå. Det få veterinären kolla nu nästa vecka. Men jag kunde känna att hon är en hona iaf. Så jag släppte henne ut med de andra jourkatter. Men kollade teckningen igen framförallt på svansen. Jag vet inte men det vore väldigt konstigt om det inte är Mamma Grå…

Tog lite snabbilder av en sur katt. Vet inte när hon kan komma till veterinären, tisdag eller torsdag. Då vet vi mer:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2/11/12, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Hittade en bild till i en gammal tråd av Mamma Grå.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Elsa98
2/11/12, 9:52 PM
#90

Jag tycker att de är  extremt lika! *håller tummarna* :)

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

Annons:
Camillhe
2/11/12, 9:54 PM
#91

Lilla gumman , vad skönt att hon fått komma hem till dig nu Alexej. Vi får vänta i spänning ett par dagar till :)

kattassen
2/11/12, 10:27 PM
#92

Svansen verkar randig och katten i övrigt rätt grå. Samma på båda bilderna. Verkar stämma rätt bra faktiskt. Hoppas att det är lilla Mamma Grå

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

martdat
2/12/12, 10:44 AM
#93

ser ju ut att va samma katt, hoppas…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[silkesnosen]
2/12/12, 2:42 PM
#94

Oavsett, så kanske hon behöver få bli utekatt på landet eller liknande, då hon har ett stort frihetsbehov, istället för att tvingas till att bli en innekatt. Hon har ju upplevt "friheten". Jag tänker på om det finns någon bonde eller hästgård i närheten. Där får katterna(på de bra gårdarna) mkt kel, uppmärksamhet och hjälper till att hålla det musfritt. Kanske vore det bästa lösningen för kattfröken. Jag hoppas att det är rätt katt!

Fagddu
2/13/12, 7:52 AM
#95

*håller tummmarna*

Det är verkligen helt sanslöst likt om det nu inte skulle vara samma katt. Men jag hoppas så verkligen att det är det.

Hoppas det går bra hos veterinären. :)

anebit
2/13/12, 9:09 AM
#96

Håller också tummaran att det är mamma Grå och vänta rmed spänning på att ni ska besöka veterinären.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
2/13/12, 8:15 PM
#97

Går det att se om det finns någon märkning i örat, eller hon blev kanske chipad

Annons:
Alexej
2/13/12, 8:18 PM
#98

Hon blev chippad fast nu skulle jag nog föredra att hon blev tatuerad:) På Torsdag vet jag mer…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Roslyn
2/13/12, 8:45 PM
#99

Väntar också med spänning.

Gullimat
2/13/12, 9:07 PM
#100

Spännande

Alexej
2/13/12, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Nu ligger hon med de andra på fönsterbänken.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2/13/12, 11:32 PM
#102

#101 Nej man så bra! :) Då var det alltså mamma Grå!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Camillhe
2/13/12, 11:34 PM
#103

#102? Det vet Alexej väl inte förrän på torsdag? (har jag missat ngt?)

Alexej
2/14/12, 7:31 AM
#104

Nä, tyvärr inte:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Fagddu
2/14/12, 9:30 AM
#105

Hon ser mycket lugnare ut nu. Jättefin. Och helt sjukt lik. Hoppas verkligen att det är goda nyheter på torsdag.

Även om det inte är det, så är det iaf en katt inne från utomhus. ;)

Fagddu
2/16/12, 9:46 AM
#106

Lycka till hos veterinären idag! :)

Alexej
2/16/12, 6:08 PM
#107

Pip, pip, sa chipläsaren hos veterinären. Det är Mamma Grå! Tur jag hade hennes papper kvar. Efter nästan 3 år som skyggis på rymmen är hon tillbaka. Fantastiskt kul. Hon fick en omvaccinering och behöver bli tam nu. Sedan får vi se:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Josefa
2/16/12, 6:11 PM
#108

Va superhäftigt.

[silkesnosen]
2/16/12, 8:15 PM
#109

:))

Magda
2/16/12, 9:15 PM
#110

åh så underbart!!

Molly1
2/16/12, 11:02 PM
#111

Åh så bra, otroligt , efter 3 år…!

Annons:
Camillhe
2/16/12, 11:27 PM
#112

Wow, så fantastiskt!!!

Alexej
2/17/12, 7:11 AM
#113

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: