Röd kattunge på Röd !
Det har blivit ändringar angående de små katterna som jag skall förmedla i Strömstad. Så snälla, finns det någon som är intresserad? Jag kan i värsta fall åka ner till Uddevalla för att möta upp. Den lille röde är leveransklar vecka 20. Bild här, bifogad på båda två.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
oj va söta dom är
Ja, nytt hem önskas!
ujujuj vilka söta!
har du prövat blocket? min mamma la ut annons på en fyramånaders honkatt i söndags kväll vid halvelvatiden. inom en timma så hörde en tjej av sig och var jätteintresserad. och innan de hann plocka bort annonsen fick hon flera svar till. inte visste jag att det var SÅNT sug efter kattungar!?!
Jag litar mer på folk här inne. Dessutom så är jag bara förmedlare.
Puttar upp den lille…

putt
Putt…..
Skulle gärna om det inte vore att jag har så mycket inplanerat nu så här i examenstider med resor (tyvärr åt fel håll), annars så hade jag gärna velat för de är ju ursöta. Den röda liknar min gamla Frasse 

'Putt*

Lägg gärna ut dem på andra forum, för pålitliga finns där också. Vore sorgligt om ingen på blocket går att lita på. Det gäller bara att ställa rätt frågor, ha önskemål. Möta dem och känna hur det känns. Sedan välja bland de som verkar bra för kattungarna. Vill den som du förmedlar katten till att de ska kastreras, id-märkas med mera, låt henne säga det till kommande ägare. Att hon kommer att ringa och vilja ha kopia på kvitto. Då förstår de seriösa hur mycket hon värderar katterna, och de oseriösa ber henne att strunta i vad de gör med katterna. Då stryks de från listan. Så gå ut på andra forum/lokaltidning, så kommer ägaren med stort Ä att komma. Det lovar jag. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ohh, jag vet att man inte ska välja katt efter färg. Men jag bara älskar röda katter.
Just nu vill jag verkligen inte vara allergisk.
Men jag ska hålla öronen öppna efter någon här omkring som vill ha en liten vän med.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, det börjar ju brännas lite nu… det var ju två st här som var intresseerade förut, har pm at dem, men har inte hört något mer….
Jag skulle gärna ta hand om den röda eller ev. båda två men jag har inte möjlighet att ta mig hela vägen till uddevalla. Om det på något sätt går att lösa med transport till stockholm så hör gärna av dig på pm.
Förlåt att jag svär nu.. Men f*n att det är på tok för långt bort och att jag inte har körkort ännu och inte kan få tag på någon som kan köra så långt utan att bli ruinerad! =(
Skriv in här under rubrik transport önskas!
Jag kan inte undvika att gå in här titta på bilderna för jag tycker att de är för underbara små trollkatter. Om det inte hade varit så bråttom just nu så hade jag gärna kommit ned till Uddevalla på nåt sätt och hämtat en av dem.
Bra tips: Gå in under:http://www.kattforum.se/viewforum.php?f=13&sid=b56ff7106a4799f8912768dca4a13079
Där har jag fått mycket hjälp just med kattranporter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja snälla, jag fick ett återbud till idag, på en som skulle tänka sig kissen! Tiden rinner iväg. Vågar jag ta Vanessas råd och sätta in honom på Blocket? Jag är så skeptisk…..
Puttar upp den lille….
#19 Om du inte vill sätta ut dem på blocket kan du sätta annonser på www.katter.nu och www.katt.nu Det har jag själv goda erfarenheter av. Sedan är det som Vanessa skriver när det kommer till Blocket mycket beroende av hur man skriver annonsen och vilka frågor man ställer.
Transporten brukar inte vara ett problem om det väl är 100% klart i andra änden, alltså att någon bestämt sig för att adopterat kissen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Provade på katt. nu. Provade förut på katter.nu men där fick jag inte in något. Fel på sidan, antagligen….
men blocket funkar ju, bara att ha de rätta kraven och prata noga med köparen.
Håll tummarna nu, att tredje gången är gillt. Satte in en blänkare på SKS akuta omplaceringar och fick ett napp. Han skall ringa i eftermiddag… en familj från Skara, faktiskt, som vill ha sällskap till sin kissebebis som är 15 veckor! jag skall åka ner till U-valla på torsdag med den lille om det går vägen!

Nu håller vi tummar och tassar här uppe!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hej Nu håller vi tummar och tassar en gång till! Pratade med de presumtiva nya ägarna, jag skall möta upp i Uddevalla på söndag! Deras lilla kattkille är MAin Coon, 15 veckor och väger 2,5 kg! Utekatt är icke att tala om, de har haft en Sokokekatt, som kom ut av misstag och som blev ihjälsparkad!
Undderbart att det löste sig! Tanten ville ge mig bensinpengar, men jag sa, att lägg de pengarna i en kastrering i stället….. Men som vi säger häruppe i Norra Bohuslän… Önska i den ena näven och s**t i den andra, så får du se i vilken näve du får mest…. Men som sagt, jag jublar inte, förrän jag är på väg till Uddevalla!
Så nu börjar det bli aktuellt att leta hem för den andre lille, som är ca 5 veckor nu. Kille den med. Så den är tyvärr en typisk "semesterkatt" så om den kunde omplaceras till fin personal, så är jag tacksam! Skall ta bilder om jag får med mig läsglasögonen på fredag, då jag sponsrar tanten med kattmat….
Kollade upp den presumtive ägaren på eniro. Ingen fuskpelle typ P S i alla fall, ärliga uppgiter både på mobil och vanlig telefon.

Vad är semesterkatt?
Ja, en katt man har på semestern, så ungj****a har något att leka med…..Sen kan man ju bara kasta bort den, när semestern är slut, eller hur? Annat ord för sommarkatt, alltså. Väldigt förekommande på campingplatserna här….

Usch då,jag trodde du menade ungefär "en katt som man måste sköta om under sin egen semester" ungefär för att det är en kattunge…
Nä, tyvärr så blir ju nästa lilla kille precis mogen tills badj***a kommer…. Gunilla sjunger med Povel Ramel: Tycka turist, trist…..

Menar du att folk tar med sig katter och sen lämnar dom?Kan det gå att få campingägarna att förbjuda djur?Det skulle säkert bli en del protester men de seriösa djurägarna skulle förstå varför och lämna sina djur hemma (inte tror jag att katter tycker om campingsemester).
Hmm,själv ska jag åka till Kreta i augusti men kissarna får allt stanna hemma!Tyvärr finns det säkert hemlösa katter även där.
Japp, Anette, visst gör de det!

Jag läste nånstans om en som skrev:
En garanterad skröna är den om alla sommarkatter som påstås finnas.
Den som för den skrönan vidare har inte fattat att katter ibland får för sig att "dra"………
Han vet inte mycket om hemlösa katter………… Grrrr
Ni får väl radera det här om ni tycker att jag inte får citera det
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Får du visst. Den skrönan hör man väl alldeles för ofta. liksom den om att när man kastrerar en hankatt, så förvinner den…..
Hej Gunilla, jag känner den familjen. De är jättebra. De försökte också med en katt från oss, men fick lämnar tillbaka den, för den ville bara ut och skrek på nätterna. Bara sorgligt med deras förra katt, vet inte om det var en personligt sak eller slump,för nån skadade katten redan innan. Inga andra katter i deras bostadsområde blev misshandlad. Men de är trevliga och kattkunnig.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh, så skönt att veta! JAg skall träffa killens syster i uddevalla på söndag kl 10, hon tar med sig kissen!
Kul, jag träffar honom då och då på stan, då kan jag frågar hur det går med katten! 
Toppen!

#32: Jag är djurvän, men jag skulle inte ha någon som helst förståelse för ett djurförbud på campingarna.
Ett sådant förbud skulle göra slut på våra semestrar. Vi är en stor familj och åker iväg med husvagnen varje år. Vi har inte råd att hyra stuga eller fixa in djuren på pensionat. Jag har häst och kattvakt på semestern.
Men det skulle vara omöjligt att fixa någon som orkade passa även illrarna och hundarna. Och dessutom som klarade av det. Så då blev det slutsemestrat. Så jag hoppas inte att de lyssnar på ditt förslag i detta.
Kanske att de har koll på att man tar djuret med sig därifrån. Men inte ett förbud.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#40 Kan man inte checka in djuren också?? När man checkar ut så får man checka ut djuren med? (ett förslag från en som aldrig har campat!
)
Var dock på Ölands djurpark för några år sedan och där fick man stå och vänta tills dess de hade prickat av att allt som fanns i stugan var kvar. Dvs att man inte tagit med sig något.
Kan man inte göra tvärtom också då? Dvs att man inte lämnat kvar något??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#32 Förbud mot att ta med sig husdjur på campingplatserna tror jag inte heller på. Det skulle i så fall vara förbud mot katter i sommarstugeområdena också. Däremot skulle lagen om ID-märkning & registrering lösa mycket. Det är en sådan lag vi måste fortsätta att slåss för.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Oj,jag tänkte inte på annat än att få stopp på folk som lämnar kvar sina djur.Självklart finns ju andra som inte gör så!
In- och utcheckning var en bra idé tycker jag.Givetvis är obligatorisk märkning bäst men det är en lång väg dit.
Den lille levererad i morse. de ringde och tyckte så mycket om den! Komer med bilder, när jag får! Så nu är det bara den andre lille som ska ha ett bra hem, Jag sa till tanten, att snälla, kastrera nu mamman, så vi slipper detta…. Neeejjjjj jag kan inte jag vill inte…. ÅHHHHHHHH! Behöver jag nämna, att jag behöll bensinpengarna? Ville hon inte lägga dem på en kastrering, så behåller jag dem.
#43 Ja tyvärr är vägen till lag om ID-märkning både lång och krokig. Men någon gång ska det väl kunna bli verklighet. fast vi är i desperat behov av den NU!
#44 Vad bra att den röda lilla kissen har landat i sitt nya hem! Bara för tragiskt att damen ifråga vägrar gå med på kastrering. vad har hon för motiv till att vägra kastrera sina katter?
//Lena
#45Lena, 1000 olika orsaker…..Farligt, besvärligt, dyrt, synd om katen, bla, bla……You name it…. Hon skulle behöva bli av med sina katter NU!