Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1836 ggr
Johanna1
0

Röd hankatt i Sollentuna, Edsviken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Sedan ett bra tag tillbaka har en mycket vänlig och tillgiven, på gränsen till översocial röd hankatt, troligen kastrerad, charmat omgivningen. Han är en mycket högröstad kille.

Han är fin och inte mager, men verkar inte ha någonstans att bo. Jag kan inte se om han är märkt i örat. Vi kan tyvärr inte ta hand om honom pga allergi, men just nu boar han utanför vår dörr på trappen. Han går från hus, till hus, och är mycket på omgivningarnas dagis.

Är det någon som saknar honom?

Johanna1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2 på killen:

Jourhemmet
0

Anmäl till polisen på 114 14, lappa området, lägg in annons på Blocket under efterlysningar. Jag vet två i Sthlmsområdet som letar sin röda katt. Gå in på Blocket där efterlysningarna finns.

Katthemsmatten
0

Har du kollat om herrn är chipad? Djurkliniken på Djupdalsvägen kanske kan hjälpa dig. Polisen i Rättscentrum likaså. De ska också kunna ta hand om honom som hittegods.

Kolla också efterlysningar på www.katthemmet.nu Där kan du också lägga upp annons om den upphittade katten.

Hoppas du ser till att han får mat och vatten. Du kanske kan inreda en frigolitlåda så han får litet värme och skydd mot snöblasket också i väntan på att ägare dyker upp.

Medarbetare Hittekatter iFokus

bymaruska
0

# 2

Min syrra har tagit hand om en röd hankatt ca 10 år enligt märkning med namn Tarzan, kom till syster i början av november, ägare okänd osv… med tanke på de som söker sin röda katt.

Min syster bor utanför Märsta "Gustavslund"

//M-H

Jourhemmet
0

#4 Tyvärr stämmer varken ålder eller namn. Ts titta om du inte ser en gammal öronmärkning i vänster öra.

bymaruska
0

Det går ingen nöd på Gustav som han heter nu, han myser i stallet och fick 4 nya kompisar är noga med att ta bästa platsen i sängen framåt kvällen :) han får stanna om inte ägare dyker upp.

Jourhemmet
0

Ni verkar vara av trevligt släkte både du och din syster Skrattande