"Akut: påkörd katt vad göra?"
Kolla in
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=109539
Någon som bor i närheten eller kan svara exakt vad upphittaren kan göra. Jag kan inte lagar och sånt men vissa djursjukhus måste väl ta hand om skadade hittekatter? Har för mig någon sagt det om Bagarmossen i alla fall.
Katten kan ju inte ligga där skadad
Snälla hjälp!!!!

Försöka hitta katten så klart!!!!! Stackars katt!! Är detta i Stockholm eller??
De har hittat katten om jag förstår det rätt och gett mat och vatten.
Katten finns utanför Lund, Bjärred.
Som ngn skriver på andra forumet borde de ju kunna köra in katten till ngt djursjukhus.

Undrar hur det gått här…?

Men guuuud så hemskt!! Armaste lilla misse..den kan ju inte ligga där..blir förtvivlad över att inte polisen gör något..

Man måste självklart köra in den till ett djursjukhus. Sedan får de helt enkelt hjälpa katten där. Kan inte låta en stackars misse ligga och plågas, man vet ju inte vad den har för skador. Stackars liten.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Skrev detta, var kanske är hård.
"Ta den till veterinären. Annars så är det dels väldigt synd om katten, sedan så är det ett brott mot djuskyddslagen att inte ge vård till en skadad eller sjukt djur. Eftersom du byggt något hus, kan ni inte sticka in en kudde där och lyfta katten till bilen och köra till veterinär. De kan söka efter ägaren samtidigt. Förresten, har ni satt upp lappar och polisnmält att katten blivit skadad?
Efter alla kanske hårda ord, så vill jag samtidigt tacka för att du försöker hjälpa kissen." /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Putt!

vet någon hur det har gått?