Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 5584 ggr
cherry_bomb
0

Övergiven liten kattunge! behöver hjälp!!

På mitt jobb häromdagen hittade vi en liten kattunge som blivit övergiven av mamman. Han har inte öppnat ögonen och har "navelsträngen" kvar - han är alltså inte alls gammal.. Han vägde väldigt lite (under 80g) och mamman har inte synts till i närheten. Mycket trafik och hon är en vildkatt så stor chans att hon inte finns längre..
Jag tog iallafall hem katten som såg ut att behöva hjälp. Har köpt mjölkersättning och en nappflaska till honom och lite får han i sig. Han har även kissat och bajsat.
Vill verkligen att den lille ska överleva så jag behöver tips och råd hur jag ska göra med honom! Just nu matar jag han varannan timme, runt tre ml. Masserar han så att han kissar och bajsar. Vad mer behöver jag tänka på?? Har aldrig haft katt innan och hade inte planerat att skaffa någon heller, men jag klarade inte av att lämna stackaren åt sitt öde…

Någon som har råd och tips hur man går tillväga med en kattunge utan mamma som bara är nån dag gammal?

UlrikaD
0

Det bästa är om du hittar en nybliven mamma som kan ta hand om den. Var bor du någonstans?

pia-app
0

Var finns kissen? Du behöver ju leta efter en fostermamma . Kolla även katter i fokus

Hawknestgrove
0

Oj…. mitt tips är att du ringer runt till katthemmen där du bor, om det finns någon som har en mamma med barn….. som kunde acceptera den lilla! Det borde ju gå bra. MEn bara en unge?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var hitta ni kattungen? Det är ju inte säkert att h*n blivit övergiven bara för att mamman inte var där just då. Håller för övrigt med dom andra, försök hitta någon kattmamma, annars är det inte så stor chans att katten klarar sig, tyvärr…

Josefa
0

Fanns det bara en unge? Det är inte så att mamman höll på och flyttade ungarna och skulle kommit tillbaka för att hämta den sista också?

Om du inte har erfarenhet av att flaskmata kattungar så är det bäst att du hittar en amma till den. Den behöver växa upp med andra katter, om det ska bli en "riktig" katt av den. Var finns kissen?

cherry_bomb
0

Mamman hade sju kattungar som hon gömt mellan pappersbalar som vi hittade i förrgår. Hon hade sen flyttat dom igår och idag låg den lilla kvar, nästan fastklämd mellan två balar. Eftersom det är en arbetsplats på några tusen kvm och det kör lastare, truckar och andra stora maskiner är risken stor att de kommer bli överkörda. Jag tog med denna hem eftersom balarna skulle flyttas och det fanns inte en möjlighet att försöka leta upp kullen igen. Det var bara att ta hem han eller lämna han till sitt öde. Maskinerna har precis börjat köra på det stället där han låg och därför kommer mamman inte komma i närheten där på ett tag.. Vill bara klargöra eftersom jag aldrig skulle ta en kattunge från sin mamma om det fanns en chans att hon skulle ta hand om den! I detta fallet såg det mörkt ut..

Jag befinner mig i Göteborg nu, bor annars i kronoberg och blekinge. Katthemmet i göteborg verkade vara stängt nu och jag vet inte riktigt vart man ska vända sig om att hitta en annan mamma till kattungen.. Någon som vet? I göteborgsområdet hade varit bäst!

Josefa
0

Annonsera på Blocket under efterlysningar.

Och försök hitta mamman med ungarna så de ev kan återförenas och helst omhändertas.

Hawknestgrove
0

ja då gjorde du det rätta. MEn Göteborgs Katthjälp, har de inte en jourtelefon där man kan prata in? Djurens Samarittjänst finns också. Allt är bra men inte Djurens Vänner.Någon av dessa borde ju ha någon mamma med ungar. Om du tittar här på sidan under Länkar, så hittar du kattehm i Göteborg. OCh att hitta en kattmamma med 6 kattungar  för dig på genomresa är ju inte lätt.

Josefa
0

Fast h*n är inte på genomresa, eftersom det var på arbetsplatsen kattunge hittades.

Hawknestgrove
0

Vem har sagt att det var personens arbetsplats? OCh som du ser, så bor personen inte i GBG. det verkar vara på en byggarbetsplats, så personen kanske veckopendlar. OCh att fördöma är väl knappast något som hjälper den  lilla kattungen?

Luecca
0

Men jösses, liten då. :( vet ni vart mamman och alla bebisar tog vägen??

Jag tror att katthjälpen har flera kattmammor nu, det bästa är nog att höra med dem. Den lille behöver en mamma…

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Josefa
0

Vänta nu här!!! Var har jag fördömt???

Och om du läser #0 så står där "på mitt jobb….."

UlrikaD
0

TS: Jag har skickat pm till dig. Hoppas du ser det.

cherry_bomb
0

Jag sommarjobbar i göteborg och bor resten av året i blekinge/kronoberg. Så det var på en arbetsplats han hittades. Mamman har gömt de andra ungarna och det finns miljoner gångar mellan allt material där så skulle vara en jäkla tur om vi hittade dom.

Han sover med en varmvattenflaska i sitt "bo", suger bra på nappflaska, kissat och har bajsat så han kunde nog haft det värre. Har är bara gnällig när det är matdags så annars är han lugn och fin.Undrar mest hur ofta dom ska bajsa? Kissa gör han efter varje måltid, men har bajsat en gång idag bara.

Har iallafall mailat alla möjliga katthem och ska fortsätta leta efter fler som kan tänkas vara villiga att ta emot honom. Även om han kunde haft det värre än här så har han det definitivt bäst hos en kattmamma så letandet fortsätter!

UlrikaD
0

Jag har erbjudit mig via PM iallafall.

Luecca
0

#15 Snäll du är!! Kyss

Josefa
0

Det är olika från kattunge till kattunge. Vissa bajsar ett par gånger om dagen, andra en gång om dagen och ibland varannan dag. Men mer än två dagar mellan bajsningarna ska det helst inte gå. Sen kan det ta ett tag innan bajseriet kommer igång efter att man börjat med flaskmatningen.

Seglarina
0

Är det inte så att kattmamman slickar ungarna i skärten också för att stimulera bajsandet? inte bara för att tvätta? Kanske man kan stryka lite med en fuktig trasa i så fall.

Josefa
0

Jo man måste massera magarna och gumpen på bebisarna.

Gullimat
0

En som är duktig på att handmata så små, brukar nästan alltid lyckas om bebben är för övrigt frisk

Moa-16
0

#20 Är inte min erfarenhet tyvärr. Vet dock inte om dom varit duktiga, men jag vet inte en enda som har lyckads födda upp så små kattungar.

pia-app
0

Jag har gjort det och två av dom går omkring härhemma. Men det är ett jättetufft jobb med mycket oro för nästan alltid får dom någon släng av antingen diarrée eller förstoppnng.

Mymlan
0

#21 Jag har lyckats föda upp kattungar, marsvins bebisar, mus bebisar som var 9 dygn gamla *alla överlevde*.

Men visst har jag haft ngn kattunge som dött trots att man gjort sitt bästa, det kan bero den kanske fått en dålig start, något inre fel som man inte kan se osv.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Josefa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fött upp många små kattungar. Flera som inte ens har diat sin mamma pga bl a att mamman dog under kejsarsnittet.

Axel och Alma från Trelleborg t ex, som nu är 9 veckor har flaskmatats från början. Nu senast har jag en liten kille som med största sannolikhet föddes alldeles för tidigt är nu 4 veckor. Hans syskon vägde inte mer än 46 och 54g, så de överlevde inte, men denna lille kille som vägde 69g har kämpat på. Fick matas droppvis med spruta de första dagarna innan han orkade suga själv. Han började öppna ögonen när han var 17 dagar, och nu när han är 4 veckor så börjar han äntligen få små piggar i munnen.

Det är faktiskt inte så svårt att flaskmata. Bara man är konsekvent och noggrann. Och beredd på att man är bunden till kissarna varannan timme, dygnet runt.

pia-app
0

En sån liten en !

Josefa
1

Här är han idag. Och Alma i bakgrunden.

bymaruska
0

Men hallo hur söt få man vara! Duktiga Du som jobbade på så vi fick se den här lilla krabaten så pigg o glad.

//M-H

Josefa
0

Haha, tack! Vad säger du om denna bilden? Här är han 17 dagar.

cherry_bomb
1

Gud så söt!!!
Min lilla har fått namnet Lemmy och han äter jättebra och det är egentligen inga problem att flaskmata honom. Undrar lite hur man gör om dom blir förstoppade? Han har inte bajsat på 1,5 dygn nu.. Kanske som nån skrev att det tar tid att komma igång när man börjar med ersättningen.

Har iallafall fått svar från en kvinna som hade en mamma med ungar bara några dagar äldre än Lemmy, dessutom i min hemort så jag kan hälsa på honom! Så jag hoppas att det går bra där. Tackar så jättemycket för all respons och speciellt tack till Ulrika som erbjöd sig att försöka ta emot honom!!!

UlrikaD
0

#29 Härligt att höra att det gick att lösa på det sättet. Det är ju det absolut bästa för lill-kissen!Skrattande

Hawknestgrove
0

Toppen med ett sånt engagemang. OCh underbart att höra att du även blev erbjuden hjälp.

Gullimat
0

Underbara Josefa, som räddat så många nyfödda bebisar till livet med sin otroliga kunskap om de små. Hon brukar också gladeligen dela med sig här på hittis med sina kunskaper.

cherry_bomb
0

Dåliga nyheter…
Skulle iväg och lämna lillkillen imorgon till hans nya hem men nu verkar det som han åkt på lunginflammation… Gråter

Ringde veterinären och det kostade 890kr för besök sen plus medicin och då sa hon att han ändå inte har så goda utsikter..

Känns så himla tråkigt, man fäster sig så fort!! Han har nu blivit slö och vill inte äta. Jag som varit så noggrann med att hålla honom så han inte ska få ner i lungorna, men tydligen har jag misslyckats eller har det orsakats av annat.

Känns inte som jag har de pengarna att lägga då jag studerar i vanliga fall.. Kanske är det bäst att låta honom somna in? Vad tycker ni? Oerhört svårt beslut, man vill ju göra allt man kan…

[nettaahs]
0

Har man inte pengar så har man inte.. 
Men kan inte lunginflammation gå över utav sig självt?
Annars är det nog lika bra att låta han somna in, eller hör med någon som kanske har lust att ta honom och lägga dessa pengar på han..

Josefa
0

Nej!!!

Är han så dålig så att han inte kan vänta till imorgon? Då blir veterinären billigare. Avlivning går väl på ungefär lika mycket.

UlrikaD som har erfarenhet av flaskmatning kan kanske hjälpa dig. Hon har kanske lite överbliven antibiotika liggandes också.

Tusan också att du finns så långt bort.

UlrikaD
0

Tycker också ni ska vänta tills imorgon. En avlivning på en söndag kommer att gå på lika mycket som en undersökning på en vardag.

Jag har Bactrim hemma, men vet inte vad det är som gäller vid lunginflammation. Men han behöver ju ett veterinärsbesök. Vanlig taxa startar väl imorgon bitti kl.7 på blå stjärnan iallafall.

Annars finns ju smådjurkliniken i majorna, de är oftast billigare. Öppnar kl.8.

http://www.smadjurskliniken.se/

pia-app
0

En av våra som fick flaska fick lunginflammation och veterinären sa att det var mycket svårt att göra något då det bl a var svårt att anpassa dosen efter en sådan liten en.

Jättetråkigt men du har i alla fall försökt.

cherry_bomb
0

Det var blå stjärnan jag ringde till. Idag hade besöket kostat 1900kr och imorgon 890 sen tisdag 665…. Så ganska dyrt!! Och nu äter han så lite så jag vet inte om han klarar sig tills på tisdag. Försöker mata så gott det går men det är inte mycket han tar.
Det är så typiskt att det ska kosta så mycket, jag har egentligen inte alls råd! Jäkla pengar…

UlrikaD
0

Tror inte alls det kostar lika mycket på Majorna.

Jag har haft kattunge med lunginflammation hemma, men det var många år sedan. Den klarade sig iallafall.

Josefa
0

Vetrimoxin funkar på lunginflammation. Har fått det utskrivet till små med lunginflammation.

Bisolvon gör slemmet mindre segt. Det tar inte död på bakterierna, men underlätter andningen.

wendel83
0

Skicka till nettaahs hon har en amma som förlorat sina små.Vet dock inte vart hon finns.Men hon hade skrivit i loggen vi söker hem om en amma sökes.?

UlrikaD
0

Det fanns ju en amma till den här. Men är den sjuk behöver den ju först till veterinär. Kan ju inte lägga en bebis med lunginflammation till de andra utan medicin.

Sherwood
0

UlrikaD kanske kan ta chansen och hämta upp lill missen för att ta den till veterinären i morgonbitti. Ska vi inte försöka göra allt vi kan för att den ska få leva? Jag skickar då pm till dig om det blir så.

Josefa
0

nettaas har annars svarat i #34

cherry_bomb
0

Jag hade kunnat ta den till vet själv imorgon, det är ju det hela med att finansiera det som är mitt problem.. jag har inte ens pengar på kontot för tillfället som täcker det hela. (ja, så fattig är jag! jäkla studentliv…)…

wendel83
0

Det hade jag missat.Men kan inte den lilla komma till dig Nettaahs??Du hade ju en kattmamma.Kanske bor väldigt långt bort?

[nettaahs]
0

Jag bor i Borlänge, men behöver han amma eller var det inte lunginflammationen som spelade in? isåfall har jag inte dom pengarna heller..
Men jag tar gärna emot kattungar som behöver en mamma!

cherry_bomb
0

Bor i göteborg i en vecka till sen ner till blekinge igen. Nu är ju frågan om amman jag hade vill ta emot honom om han skulle bli frisk? Kan ju vara lite klurigt sånt där…

Sen vill jag gärna behålla honom när han är redo att lämna fostermamman… Men, nu verkar det inte gå så bra för den lille :(

Ringde iallafall till kliniken i majorna, men det var såklart stängt. tänkte man kunde testa iallafall. Överlever han natten ringer jag dit imorgonbitti, tror jag fick ett bidrag på 300kr av en genom facebook! haha ;)

[nettaahs]
0

okej.. så du behövde ingen mamma alltså?

Sagolika
0

Sätt in Vetrimoxin direkt. Försök få fatt i det idag.

[nettaahs]
0

Ni får gärna tipsa dom som har kattungar utan mamma ! Min katt saknar verkligen sina..

cherry_bomb
0

Vet inte vart jag ska få fatt i det?? 1900 spänn för besök är pengar jag helt enkelt inte har!
finns det nåt annat ställe att ringa?
för jag antar att det är receptbelagt?

Sagolika
0

Någon här inne, på Facebook eller på www.katter.nu som bor i ditt område kanske kan ge dig lite. Det är receptbelagt ja, men detta är ju en krissituation.

cherry_bomb
0

Jag känner ingen som bor i göteborg eftersom jag bara är här för sommarjobb… Någon som vet någon?

Sagolika
0

Jag har lagt upp det på Facebook. Vill du att jag frågar på stora kattforumet också?

Hawknestgrove
0

Ja heder åt dig. OCh som sagt, strunta i Blå Stjärnan,  att avliva för de pengarna är ju horribelt. Vill Ulrika hjälpa dig? Den tjejen är toppen, det kan jag intyga

Issa
0

Hör med Kusten. Någon som har hennes telnr kan väl PM:a det till cherry_bomb.

cherry_bomb
0

Ni får gärna kolla runt överallt! jag har lagt upp en tråd på katter.nu, återstår att se om man får svar.

Sagolika
0

Så, nu ligger det på stora kattforumet också.

cherry_bomb
0

Tack!!!

Jag har samlat ihop 500kr till veterinären nu iallafall :) Så ska försöka få en tid direkt imorgonbitti!
Och om ni undrar varför jag är så fruktansvärt pank just nu så beror det på att jag ska flytta och har betalat dubbla hyror…

Hawknestgrove
0

Snälla söta, du ska inte behöva ursäkta dig. Här inne är väl få som är några förmögna typer. Hoppas verklogen att det går bra nu för den lilla

cherry_bomb
0

Kändes bara så oerhört snopet att inte ha råd med hans veterinärkostnader när det handlar om liv eller död.. Men en vän på facebook startade en liten insamling så 550kr har kommit in :) så nu har han iallafall en chans!
ska bara försöka få i han lite mat under kvällen och natten med… lite tar han, men inte så bra som han ätit innan. det började i förmiddags så jag hoppas det inte är försent imorgonbitti!

Hawknestgrove
0

det är ju tyvärr så. MEn så fina vänner du har…. det är vad vänner är till för. Var rädd om såna och hoppas den lille kommer att klara sig och att det skramlas in mera åt er! Har tyvärr jätteebb i kassan…

UlrikaD
0

Jag tror att om du ringer direkt imorgon bitti och förklarar sitatuionen så får du nog komma in direkt. Har bara positiva erfarenheter av dem. Och de brukar också vara mycket bättre med priser än större kliniker.

De kan ju dock inte göra allting som t.ex blå stjärnan kan men en lunginflammation kan de ju ordna. Och om kattungen blir friskare så bör ju extra-mamman kunna ta emot den.

Och med medicin och en mamma som tar hand om den så har ju kattungen alla chanser i världen att klara sig.

Sherwood
0

#62.    En vän till dig har ordnat med insamling på facebook, men hur gör jag då om jag vill sätta in en summa?

Hawknestgrove
0

pma cherrybomb.Kyss

cherry_bomb
0

Äntligen lyckats fånga han på bild!

Hawknestgrove
0

men liten……hoppas det går bra nu……

cherry_bomb
0

Silvestris här från sidan som ska möta upp mig ikväll för att ta hand om den lille i en vecka och ge han medicin som hon hade hemma. Kommer ändå ta han till vet imorgon för jag vill veta att det inte är nåt annat än just lunginflammation och sen kommer han säkert behöva extra vätska.

Tack för hjälpen alla!!!!!!

Hawknestgrove
0

men vad gulligt gjort!!!! Toppen!!!!!! Då håller vi tummar för denna lilla svarta lakritskatt

Josefa
0

En sån söting. De brukar vara svåra att fånga på bild när de är så små. Speciellt om de är svarta också, av någon anledning.

Så bra att Silvestris tar över. Hon har flaskmatat förr, och har en bebiskär honkatt har hon skrivit någonstans. Hoppas det går bra nu.

lillmymlan
0

HURRA va bra att det ordnar sig för missen… nu håller vi tummarna för morgondagen Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

UlrikaD
0

Håller tassarna att allt går bra hos veterinären också:)

Gullimat
0

Så snällt av silverstris att hjälpa dig med denna lilla söta lakrits. Håller tummarna inför vettebesöket imorgonKyss

Seglarina
0

Jag följer händelseförloppet och blir aldeles varm om hjärtat när jag läser detta. Hoppas allt går bra.

Silvestris
1

Lemmy ligger och sover mätt och belåten i kattungelådan. Han har det mysigt på lammfällen och gosar med en tyginvirad fickvärmare.

cherry_bomb
0

Så härligt att höra!!

Josefa
0

Vad härligt! Håller tummarna för er.

brutt
0

Åhh måtte det gå bra för den lille i morgon hos veterinären också en sån härlig liten krabat det är.Håller alla tummar och tassar!Glad

Lena
0

Så bra att den lille parveln fått komma till en amma! Tusen röda rosor till er båda Cherry_bomb & Silvertris! Sådant här samarbetet värmer alltid!

Nu håller vi tummarna hårt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Silvestris
1

Lemmy mår fortsatt bra. Han har antagligen "bara" en mildare luftvägsinfektion än så länge och får antibiotika. Han har hållt sina 94 g över natten och han äter, kissar och bajsar. Är inte uttorkad. Därför avvaktar vi med veterinär. Det är inte så roligt att frakta omkring såhär små bebisar och just nu tvivlar jag på att en veterinär kan göra något mer än vad som redan görs.

En pigg liten krabat är han trots allt.

Sherwood
0

Sitter bara och väntar på att lilla missen kommer från veterinären och att det blir bara positiva besked fast den är så liten.  Hoppas också att Cherry_bomb fick ihopp den summan hon behövde till slut.

Luecca
0

Hur har det gått?

Hawknestgrove
0

ja, lille kissen…. hur går det?

Silvestris
1

Det går bra. Lemmy är ett piggt matvrak som numera väger 178 g och som har öppnat ögonen. Han mår alldeles förträffligt väl.

Hawknestgrove
0

MEn va kul!!!!!!!!! Bild……..?

Gullimat
0

Oh, så skönt, har allt undrat hur det gått för LemmyKyss

Silvestris
0

Sitter på akuten med min 3-åring nu men ska försöka fixa bild när jag kommer hem.

Hawknestgrove
0

Ok, ja, då får du ta hand om  glytten först, helt klart!

Silvestris
1

Här kommer en ny bild på Lemmy. Han är ett friskt matmonster på 216 gram.

Sidentass
0

Underbart helt enkelt att det ordnat sig så fint för det lille goknippet…tusen eloger till er alla som hjälpt kisse på vägen…

Sherwood
0

Otroligt söt och man blir lite småsugen på en till.

cherry_bomb
0

Så stor han ser ut att ha blivit, med öppna ögon och allt! :) Han verkar ha det himla bra hos Silvestris, men jag längtar allt tills jag får hem han!

Hawknestgrove
0

så fin den lille är!!!!

UlrikaD
0

Så härligt att höra att han mår bra.Skrattande

Gullimat
0

Så stor och fin han blivit och ett lakritstroll är han, som jag älskarKyss

Josefa
0

Hur har det gått?

Lena
0

Blir också nyfiken över hur Lenny har artat sig!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
0

putt

Silvestris
1

Lemmy mår bra. Tyvärr drabbades några katter hos amman av sjukdom så Lemmy kunde inte flytta dit. Han har dock flyttat hem till sin ägare cherry_bomb där han växer och frodas. Mina katter tog sig aldrig riktigt till honom, de var inte elaka utan brydde sig helt enkelt inte om honom och då ansåg vi (i samråd med länsveterinären) att han lika gärna kunde flytta hem till sitt permanenta hem när han börjat äta fast föda. Så från att ha varit hemlös, liten och sjuk har nu Lemmy till slut kommit hem!

Lena
0

#100 Underbar läsning!

Josefa
0

Vad skönt att kissen mår bra. Lite synd bara att han inte fått växa upp med andra katter. Finns cherry_bomb kvar här inne? Hade varit intressant att veta hur en sådan katt utvecklas och kommer att bli psykiskt.

Silvestris
0

Jag vet inte om cherry_bomb är kvar här men vi har mailkontakt och eventuella problem hoppas jag att vi kommer kunna hantera.

cherry_bomb
1

Hej alla!

Först och främst, tack alla för hjälpen!!!

Lemmy är nu en busig kille, 9 veckor ungefär och väger runt kilot. Jag tycker också det är synd om honom som får växa upp utan syskon att busa med så just nu letar jag och Lemmy efter ett nytt syskon till honom som vi hoppas vill komma och bo i vår lilla familj. Tips någon?

Lemmy har min hund som kompis och de kommer bra överens. Eftersom min hund är en äldre herre är han inte värst leksugen men har inget emot när Lemmy åker kana på hans rygg eller leker med hans svans. Mellan varven när han busat klart för stunden tycker han om att krypa upp på en och ligger och spinner som en tok.

Silvestris har jag haft stor nytta av och kunnat komma med alla mina konstiga frågor, vilket har varit skönt ;)

kattassen
0

Sötisen!

Var någonstans fanns du och Lemmy, var det inte i Göteborg? Det finns många kattungar bland Kvibergskatterna (Gothiakatten). Kanske inte riktigt i 9-veckors åldern men något äldre. Svarta tjusiga modeller ocksåFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

cherry_bomb
3

Jag bor i blekinge!

Skulle helst vilja ha en vaccinerad kattflicka. Har förstått att det finns flera katthem som gör detta innan de placeras ut. Har kollat med Ronnebys hittekatter men skulle vilja ha tips på fler. Känner att detta inte hör till tråden riktigt så jag ska nog kolla runt lite på sidan ;)

(..Efter penga-missödet i somras med Lemmy så har jag en liten katt-pott med pengar till veterinär kan ju tilläggas, jag gör inte om samma misstag två gånger ;)…)

kattassen
0

#106 Ja Blekinge var det juFlört

Ronnebys hittekatter är ju alltid i behov av hjälp, likaledes KKS. Hoppas du finner en liten kompis till Lenny på närmare håll.

(Bra med katt-pott!)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Josefa
0

Jag har Alma och Fredrika. Ca 4 månader. Kastrerade, märkta och fått första vaccinationen. Alma från Trelleborgs misärkatter är flaskuppfödd. Fredrika som fortfarande är lite blyg kommer från vedhögskissarna i Markaryd. Finns i Helsingborg.

Här är Alma.

Josefa
0

Och Fredrika.

Silvestris
0

Sicken liten knäppgök, hjälper han till med matlagningen?Skrattande Jättekul att höra att han ska få en kompis.

cherry_bomb
0

#110  Han gör sig redo för att vägas i skålen, enda sättet han är stilla på :) Fast sen är det ju ganska toppen att ligga och busa i den också :)

#109  jag pm:ar dig!

Ankie
0

men vilka fina missar Josefa….

Kattprinsessa
1

#106 Att försäkra sina katter är också ett jättebra sätt att vara förberedd inför större veterinärutgifter. Gör lilla Lemmy och den lilla nya den tjänsten!! :-)

cherry_bomb
2

#113 Lemmy försäkrades direkt han var gammal nog för det! :)

cherry_bomb
4

Uppdatering på Lemmy-fronten om någon är intresserad:

Fick igår hem lilla Joplin som kommer från Ronnebys Hittekatter. En liten och mysig flicka! Efter lite fräsande från Lemmys sida verkar de nu ha blivit vänner..

Silvestris
0

Vad roligt!

destiny
0

Två lakritstroll! Det bästa som finns! Kyss Lika söta båda två.

Josefa
0

Men så kul för Lemmy. Ja för Joplin och dig också förståss. Såna uppdateringar är alltid intressanta.

Jourhemmet
0

Och alltid kul att se att någon köpt en svart katt Skrattande

[eskils]
0

Vilka små sötnosar! KyssKyss De får säkert roligt tillsammans.

Fint att du köpte en katthemskatt som sällskap åt lille Lemmy.

Tita45
0

Vilken solskenshistoria sånt här värmer hjärtat Kyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.