Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 2152 ggr
seve_ina
0

Lån av fångstbur Stockholmsområdet

Jag undrar om någon har en fångstfälla av trampmodell (automatisk med även mekanisk möjlighet) att låna ut till mig? Jag har fått låna en men måste nu lämna tillbaka den. Har stått i lång kö hos olika katthem för att få låna men de svarar inte på mail eller när jag ringer. Kommunen i Södertälje har ingen i sina ägor längre och viltvårdaren som kommunen anlitar använder sina grävlingsfällor fram tom kylan kommer på riktigt.

Har kollat Lotins och Ideverkstadens respektive hemsidor men tycker att kattfällorna är för dyra för att kunna köpa en egen.

Finns det någon som kan låna eller hyra ut en fångstfälla till oss? Vi har hittat många utelevande hemlös katter i Södertälje som snarast behöver komma in och få vård och hjälp.
Mvh Ina, Luffarkatten - För katter som vill in i värmen.

Stöd de hemlösa utekatterna i Södertälje genom att hjälpa Luffarkatten att vinna 50 000 kr till veterinärsvård, klicka här!

Alexej
0

Det bästa är ändå att investera i en fälla-ca 1200 kr. Några lånar ut men då är det alltid tidsbegränsad och det blir jobbigt när flera katter ska fångas in.

Skriv alltid namn och tel.nummer på fällan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus