Vad gör man med dessa bönder ????
En bonde utanför Bollnäs har 13 katter,okastrerade.Nu ska han skjuta av så han bara får några kvar.Dom lever i stallet.Två tjejer har tagit hem två kattungar var men resten är kvar .Han säger sig vara djurvän och tycker om alla katterna så han ska inte vara hemma när dom ska skjutas. Jag har sagt jag tycker han bör sitta och titta på, blir så arg när dom inte bryr sig och kastrerar sina katter.Finns någon i Bollnästrakten som kan hjälpa dem ????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Puttar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har hört om liknande fall förut och denna man borde naturligtvis låtit kastrera dom första direkt, senare inser han att dom har vuxit så pass i antal, så han inte har råd att kastrera dom, det är min tanke om det hela. Men visst är det förjävligt att det skall behöva gå så här långt. Några ni där uppe kanske kan rädda några?
men vart är detta i Bollnäs? frågan är ju om han tänker kastrera de han har kvar då, annars är det ju samma visa igen…. Du kan ju ringa å kolla med djurskyddet i Bollnäs… bill och bull då? Hör om de vet nån…..
tyvärr vet jag ingen i nuläget som kan hjälpa, jag har en katt i källaren själv som jag har tagit hand om som inte har fått nåt hem ännu…
men Aichan, hon kanske kan. Hon är ju med här på hittekatter…
Var det inte såhär för en kort tid sedan i Bollnäs också? En bonde som hade massa katter och sköt av dem och behöll ett par stycken? Kanske 1-2 år sedan?
Grr, om han åtminstånde kunde kastrera de han absolut ska ha kvar då.. Fast egentligen skulle han inte ha en enda katt kvar..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Bedrövligt! Här skulle det behövas en kastreringsfond och någon billig veterinär som kunde kastrera upp alla katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Usch säger jag bara. Tyvärr ett MYCKET vanligt fenomen detta med bönder som har en massa katter men inte tar något ansvar. De som ändå har mycket kontakt med vetrinärer med övriga djur borde kunna låta kastrera sina katter och inte låta dom förökas hejdlöst och sen ta fram bössan när de blir för många.
Jag vill inte gå ut med exakt plats här utan kan göra det via pm. Skulle inte förvåna mig om det är samma bonde som sköt av för ett par år sedan…
Hoppas här finns någon som kan hjälpa till och ta hand om några av dessa???
Jag har ju också fullt upp med kissemissar och måste först och främst hjälpa dem jag har ,till att hitta hem o.s.v.
Debattia
Vet du något om ålder, kön, färg på katterna? För jag kan lägga ut ett rop på hjälp via Bill o Bulls facebook och hemsida, dock tror jag inte vi kan ta in någon då vi har ganska så fullt :(
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag kan kolla upp det.
Debattia
kolla med djurhemmet hoppet i Bollnäs de kan kanske hjälpa eller vet nån, 0278-24900
djurskyddet bollnäs; 070-3028006
ja du det är katterna som kommer att dö pga en oansvarig ägare…. fyaligen!!!!!
puttar
puttar, hur går det?

Fyyyy för den lede säger jag bara..men att ha en eller ett par stallkatter för att hålla efter råttor går bra! Dom borde upplysas om att kasterade hon katter sägs vara de allra bästa jägarna !
Putt för de stackars katterna..man blir ledsen!!:_(
En kompis granne är också en sån bonde. Springer 8-9 kattungar på gården. När hon frågade sa han de försvinner ändå förr eller senare. Inget att bry sig och kastrerar kommer han aldrig att göra.
Egentligen borde man gå och skriva informationspapper speciellt för bönder och lägga in insändarbrev i deras tidning. ATL eller nåt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kanske kastrera bönderna så dem och deras rubbade syn på katter inte sprids vidare?
hur går det?
puttar!
Jag har bett om kort på katterna men inte fått några ännu.Har även begärt ålder o.s.v. på dem och väntar på svar.Ska skicka telenumren vidare. Tjejerna som ska göra det verkar ta tid på sig.
Min dator går ofta så sakta.Är jag inne och kollar en sida så har nästan hela kvällen gått.därför har jag inte varit inne så ofta sista tiden. Det är förmodligen för jag har dålig mottagning där jag bor.
Debattia