Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 401 ggr
LottaU
0

Jag har läst här ett tag

och vill gärna hjälpa till på något sätt.

Ni alla gör ett beundransvärt arbete!

Jag kan inte ta emot några katter, för min sambo är allergisk och har astma. Vi har tre katter själva och vi törs inte ha flera, pga detta.

Men finns det något annat sätt som jag kan hjälpa till?

Kan jag kanske sätta ut lite länkar på mina hemsidor m.m.

Finns det något annat jag kan göra?

Vat inte vilken kategori jag skulle lägga denna, men flytta den, om de hamnade helt galet :-)

Må så gott

Lotta

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Hawknestgrove
0

Hej Lotta! Jag är en av moderatorerna här och välkomnar dig. JA, detta inlägg kanske kan läggas under 23, dvs utanför ämnet eller 09 Goda exempel. Men precis som du har gjort, så är man osäker så platsar det mesta i precis det du skrev i dvs kattprat i allmänhet. HAr jag inte helt fel, så kolla under 19, evenemang på katthemmen, kampanjer, där kanske du kan hitta rent geografiskt vad du kan hjälpa till med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johnnys girl
0

Hej Lotta!

Och välkommen hit. Visst finns det saker du kan göra även om du inte kan ta emot någon katt i ditt hem.

Var bor du någonstans? Det kanske finns ett katthem i närheten där du kan anmäla dej som volontär. Om du inte kan åka till katthemmet för att jobba med katterna så brukar det alltid behövas folk som hjälper till med att jaga sponsorer, köra katter, vakta fällor, skriva artiklar till medlemsblad mm. Somliga virkar möss eller syr kattkuddar och säljer till förmån för något katthem. Eller varför inte skriva insändare till dagstidningar om kattens utsatta situation? Det finns säkert fler saker att hitta på.

Lycka till!

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Erika91
0

#2 Bra tips som jag också kan ha nytta av :)