Hjälp, vilka föreningar tar hundar?
Hjälp mig nu, hittismänniskor! Jag har blivit kontaktad av en människa som av (för mig) okänd anledning måste akut-omplacera sin hund, och ville ge bort den till mig. Men jag kan förstås inte ta en hund bara sådär, av hundra skäl, så vart kan man vända sig för hjälp? Jag vill ju ändå hundens bästa - så vart vänder man sig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns det någon hundomplaceringsverksamhet på orten där du bor?? Knepigt det där när människor bara vill ge bort sina djur men visst det kan ju hända saker i livet så att man måste men alltför ofta handlar det om att djurägaren helt enkelt inte tar ansvar. Jag vet ju att det finns hundomplaceringsverksamhet i Stockholmstrakten, förmodligen finns det fler runt om i Sverige. Googla runt lite och se om du kan hitta något. Annars är det ju annons som gäller för att försöka hitta en ny ägare..
Lycka till!!

Hör efter på blandrashundar i fokus.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
vart finns du eler hunden för det första?
Jag vet att det finns en omplacering sajt på facebook som heter husdjurshjälpen, de håller till i Nordinggrå har jag för mig. Kolla upp det. De kan nog åka och hämta hunden med om jag inte missminner mig…
Det finns även en sajt som heter omplacering här på ifokus….
Jag fick ett mail med ytterst lite info, från en person jag inte känner. Förmodligen har personen hittat min epostadress på djurhem i fokus, där jag finns på en lista över jourhem för katter och gnagare/kaniner. Jag finns i Karlstad och väntar på svar från hundägaren om han också finns här i närheten. Djurskyddet här har ingen hundgrupp och jag har bara "jobbat" med dem hittills och har inte så bra koll på andra organisationer. Gällande hunden rör det sig om en långhårig, 11-årig tax. Vet inte varför den måste omplaceras, men jag har förstås mallar och frågat om fler detaljer. Tack för era svar, får se om det blir någon ordning på den här märkligheten.

djurens chans finns väll nått med, gammla livlinan om jag inte minns fel,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag har en arbetskamrat vars föräldrar söker en liten hund att ta emot.
Vad är det för ras i den? Var finns hunden? Pm:a mig om det är i Skåne…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Sorry! Skrev innan jag läst allt. Karlstad är för långt, tror jag…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Öbacka djurhem utanför Härnösand omlacerar endel hundar även om deras arbete främst rör katter, och som alla djurhem har fullt upp med dem just nu.