Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1014 ggr
Alexej
0

Blir försäkringsfadder på KKS!

Nu kan du bli försäkringsfadder och minska veterinärkostnaderna för Kattkommando Syd.

Eftersom så många katter bor på katthemmen eller är placerade i stödhem, går det inte att undvika att några katter drabbas av sjukdom eller skadas på något sätt. Om dessa katter vore försäkrade, skulle vi spara pengar.

De katter som är i dåligt skick när de anmäls till oss går däremot inte att försäkra i förväg. De kostnaderna kommer vi inte ifrån, men vi skulle kunna hjälpa fler katter, om vi kan minska veterinärkostnaderna för de intagna katterna.

Att vara försäkringsfadder kostar bara 61 kr per månad, om man väljer basförsäkring, och 85 kr för plusförsäkring (mediciner upp till visst belopp ingår). Så fundera på om även du vill försäkra en katt åt KKS! Läs mer »

TORNADO FICK URINSTOPP

Insamling till Tornados veterinärvård!

Stödhemmet Anna Fröjd i Göteborg berättar:
"Min stödhemskatt Tornado insjuknade plötsligt och vi åkte till Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg. Han hade akut urinförgiftning och har fått ligga inlagd med vätska, medicin och en operation.

Tornado är en pratsam gosig kattgubbe på ca 9 år nu och han förtjänar ett fortsatt gott liv.

Behandlingen på djursjukhuset blir dessvärre inte billig, då Tornado inte är försäkrad. Hjälp oss hjälpa honom! Som det ser ut nu kommer räkningen sluta på ca 30.000 kr."

Du som vill hjälpa till att betala Tornados kostnad, sätt in din gåva på plusgiro 138 39 84-0 och märk inbetalningen "Tornado".

Kattkommando Syd har sedan i höstas ett försäkringsfaddersystem. Avsikten är att minska veterinärkostnaderna. Närmare 50 katter har redan försäkrats tack vare er som anmält er som försäkringsfadder. Men tyvärr hade inte Tornado hunnit bli försäkrad.

För att undvika detta i framtiden, har vi nu som mål att alla katter på våra katthem ska försäkras liksom katter som är länge i stödhem. Helst vill vi att alla katter i stödhem ska försäkras. Olyckan eller sjukdomen kan ju vara framme snabbt.

Det kostar bara 61 kr i månaden att teckna en basförsäkring i Agria. Du som vill hjälpa oss att undvika stora veterinärkostnader, anmäl dig i dag som försäkringsfadder!

Tornado tackar på förväg för din gåva!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

MorganP
0

Alexej, blev överraskad men glad av denna tråd.

Eftersom jag sköter mycket administrativt samt kontakt med många personer så kan jag berätta att ett utmärkt sätt att prata för "varan" är just att vid samtal rekommendera de man möter att bli försäkringsfadder, det hjälper "våra" katter i längden.

Ett par i västra Blekinge som KKS sedan åratal på olika sätt fått hjälp av fixade själva genom verbal förmåga ett större antal försäkringsfaddrar då de berättade innebörden vilken hjälp de gjorde om de anmälde sig som försäkringsfadder. Flertal anmälde sig och minskade eventuella framtida kostnader om något oförväntat skulle inträffa för de katter de blivit tillvalda eller själva valt.

Mvh
MP (du kan även kontakta mig om du har frågor om försäkringsfadder)

martdat
0

djungeltelegrafen är inte att förakta. den brukar funkera bra!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sugar
0

Jag har basförsäkring på mina stödhemskatter , månadskostnaden är 29kr, men jag har fått rabatt. Jag tycker det känns som en trygghet att ha försäkrade stödhemskatter eftersom det kan bli höga kostnader vid vid sjukdom. Jag har mina raskatter försäkrade och tycker det är en självklarhet att alla katter har samma förmån. Jag har egen erfarenhet av katter som varit inlagda på djursjukhus och vet vad det kostar. Dessutom sätter jag in pengar på ett särskilt kattkonto varje månad. Dessa pengar är öronmärkta för katterna.

Sugar

MorganP
0

Putt, idag en försäkringsfadder anmäld.

Alexej
0

Jag funderar på det. 61 kronor är mycket för mig. Men ser man räkningen för Tornado och vet hur många kastrater får urinvägsproblem då känns det väldigt viktigt.

Ska iaf sätta in pengar till Tornado den 19.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

SaraC
0

Jag har just ansökt om att få bli försäkringsfadder hos Kattkommando Syd. Tycker det är en jättebra idé! En liten summa att lägga ut varje månad men samtidigt något som gör stor skillnad.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

wendel83
0

putt för denna viktiga tråd.Har två kattfamiljer som räddades från jägare som skulle kommit dan efter och andra skulle bli utan mat då upphittarna skulle åka utomlands i 5 veckor.Den första mamman visade sig ha forl och alla tänder måste dras ut och magen kändes inte normal.Kostar ett antal tusen lappar.Operationstid den 9/8.

Nästa familj som fångades in visade sig ha kattsnuva och lunginflammation och den ena ungen hade även en skada på ögat.Troligtvis av en tagg som suttit i ögat.Han var tvungen att akut opereras.Först trodde de att han förlorat ögat och att det måste opereras bort för där var blödningar som kunde spridas till hjärnan.( veckor är stackaren.Som idag ska hämtas från djursjukhuset i Helsingborg. Operationen lyckades över förväntan och de har lyckats rädda ögat med synen i behåll.Han åt och drack strax efter operationen och mår mkt bättre.Han kallas Dunder och vi har startat en insamling på KKS sida under insamlingar.

SaraC
0

Jag anmälde mig som sagt den 2/8, men har tyvärr inte fått något svar ännu från KKS.

wendel83
0

jaså? Har du skrivit nåt önskemål för en specifik katt? Pm mig din mail så ska jag maila ansvarig för försäkringar och fråga om inte din anmälan kommit fram.Låter konstigt då jag mailade med henne häromdagen för en annan som anmälde sig häromdagen och hon hade svarat samma dag.

SaraC
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Det kan ju blivit något fel, inte första gången ett mail försvinner direkt till skräpposten för mig. Pm:ar adressen, jag hade inte något önskemål på någon specifik katt.

SaraC
0

Nu har jag blivit fadder! Glad

wendel83
0

Vad skönt det ordnade sig.Kontaktade ansvarig och hon hade som sagt fått det bara hade haft fullt upp. = )

Vilken katt blev den lyckliga?

SaraC
0

#12 Ja, jag fick höra det jag med. Förstod självklart henne, var bara bekymrad över om det blivit något fel.

Jag valde att de fick bestämma en katt som var i stort behov av en försäkring och är då numera fadder till Jojje, kul med en röd och vit skönhet då jag själv har en sådan hemma.