Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 529 ggr
majvi
0

Lilla Sparven har blivit stor

Allting är ju relativt men hon är  ungefär 9,5 månader och väger  c;a 1,7 kg. Hon har inte tid att stanna kvar på vågen så man ser ordentligt. Visst är hon en liten katt, men jag kan ju jämföra med när hon kom full med mask och vikten var under 600 g vid c.a 3 månaders ålder.

Jag önskar att jag kunde skriva att hon är frisk nu men då skulle jag ljuga. Jag försökte klippa klorna på henne då hon har såna kattungeklor som bara fastnar på tröjan då man tar upp henne men efter en klo var det klippt kan man säga.Hon gjorde motstånd men sedan satt hon och kippade efter andan ett tag.I vanliga fall hade hon varit kastrerad för länge sedan men jag vågar inte med tanke på hennes dåliga lungor. Det tar tid att repa sig efter en massiv maskinfektion och jag vet heller inte om det är obotligt.

Jag upplever att hon leker mindre nu men hon kanske tycker att hon har blivit vuxen. Eller så är de andra katterna ivägen. Det är tack vare mina andra katter som hon har fått någon uppfostran,    matte är alldeles för släpphänt.

Jag ska höra om veterinären kan komma hem till mig innan det är dags att flytta ut på landet. Det är inga problem att ta dit Sparven men jag har flera skygga katter som inte begriper att de ska gå in i buren och de ska vaccineras.Om Sparvens lungor inte har blivit bättre fortsätter vi som förr dvs så länge hon mår hyfsat bra och är nyfiken på livet får hon hänga med.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Erika91
0

Nej, vad synd att hennes lungor inte är bra :/
Jag hoppas att det kommer ordna sig för lilla Sparven..
Är hon en katt som du hittat? Eller e du stödhem år henne?
I vilket fall som helst så tycker jag du gör ett toppenjobb som tar hand om henne!

Lena
0

#0 Tack för din rapport om lilla Sparven! Det är en kisse som finns med i tankarna hela tiden. Hoppas att lungproblemen  växer bort när tiden går. Förstår att du skämmer bort henne. Det skulle jag också gjort. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
0

Här är Sparvens historia 

Lilla sparven

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.