Kattungar på Öland behöver hjälp
Katthemmet Kompis har fått ett samtal från en 86-årig kvinna på Öland om ett mycket akut ärende. För ett tag sen sökte fem små kattungar sig till hennes hus. Kvinnan, som har fyra egna katter, har varken råd eller ork att även ta hand om dessa småttingar. De beräknas vara mellan 10-12 veckor. Innan de blev matade var de magra och blyga. Nu har de fått lite hull och blivit tillgivna. Enligt kvinnan är tre av dem mörk och ljusgrå randiga och två brunrandiga. Hon vädjar till oss om hjälp. Dessvärre har vi fullt på katthemmet och katter som står på kö och kan inte ta emot dem.
Har någon möjlighet att vara stödhem eller ta hand hand om kattungarna permanent? Snälla, kontakta Maritha på 0706-07 13 90. Skicka ett sms eller prata in ett meddelande på telefonsvararen om hon inte svarar. Skriv/berätta vad ärendet gäller.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Putt för hjälp snabbt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har lite kontakter med engagerade djurvänner i Kalmar trakten och jag förmedlar er vädjan vidare. Vet inte om det kan ge något men det är värt ett försök.
Oj så jobbigt det är med alla dessa hemlösa småttingar som dyker upp så här års. Håller tummarna att någon kan ta sig ann de små, att det löser sig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så länge jag har min tjuriga Ruu kan jag tyvär inte hjälpa men kan höra runt här med dem jag känner här på Öland. Hoppas allt löser sig

# 2 och 4: Hade varit toppen om ni kunde höra er för.
Hoppas verkligen det löser sig för ungarna,
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Putt och pussa Ruu ändå!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hej igen!
En av mina vänner från Kalmar undrar om det går bra att länka din förfrågan här på fb? Ville kolla med dig innan jag säger att det är ok.

Selma 99
Jag kan lova dig att dom blir överlyckliga på Kompis om du länkar detta vidare.
Kramisar Sörens matte Nalle