Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2897 ggr
740tjejen
0

Katt som kommit tillbaka men är förvildad

Sålde ju min ungkatt då de kom en som blev kär i han. Eller jag förtjust i han och fråga om hon fick köpa honom.

Detta var i början av sommaren, hon ringde 2 veckor senare och sa att han stuckit ut.

I förrgår så säger mor och bror att de såg han och de var 98% säkra på att de var han.För han bråka med min vita katt.

Jag såg han idag och visst är de han, han flytta ju endå 4 mil härifrån. Visst inte omöjligt men endå. Hur ska jag göra för och få tag i han.

Han sticker som en avlöning så fort han hör någon. han är väldigt mager och säker full i mask, Men de är ju ändå min lilla stygge beis som kommit tillbaka så vill ju gärna försöka få tag i han.

Känner igen med bur heller. Så har ni något tips.

Vore jätte tacksam.

Lena
0

Oj där ser man! Händer ibland att katter går hem dit de bott förut. Det finns historier där de klarat av att gå riktigt långt.

Hur är kissen ifråga, är han skygg av sig? Försök att mata in honom så att han håller sig kvar på platsen. Om det inte går att fånga in honom för hand - försök då att få låna en kattfälla. Katthemmet eller kommunen brukar ha. Vart i landet bor du någonstans?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

740tjejen
0

Jag bor i Dalsland.

När jag hade var han världens goaste.

Förutom han, så springer de 3-4 st andra vildkatter här. Så de kommer säkert äta upp maten, För lille styggve visar sig inte om de är nån i närheten om man inte råkar på han runt hörnet eller nått.

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du måste mata, annars kommer han att ge sig iväg och leta mat någon annanstans

740tjejen
0

Jo men även om jag lägger ut mat så är de 3-4 andra katter som äter upp den också. Så inte säkert han får i sig endå. De grannar jag har hjälper till och hålla koll på han men snart har jag bara 1 granne kvar då alla andra flyttar eller har flyttat redan.

Ska ringa kommunen på måndag och kolla om de vet nån som har fångstbur, men skulle inte tro de. Vet ej var närmaste katthem finns heller.

Lena
0

Det är ändå viktigt att du lägger ut mat tills han fångats in. Om han är lätt att handskas med borde det inte vara nädvändigt med en fälla. Den använder man bara om en katt är skygg och det inte går att komma den nära.

Försök att få in honom i huset helt enkelt. Var i Dalsland bor du? (Bor nämligen där själv också - Mellerud).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sherwood
0

Ibland kan det ändå vara nödvändigt med fälla fast det är en tam katt. Jag tog ut min tama kisse till ett naturskyddsområde här utanför Eskilstuna och så fort jag öppnade bildörren när vi kom fram så drog den. Letade jättelänge efter den t.o.m  i flera dagar och när jag till slut fann den under ett hus i ett litet hål så var katten som förvildad till sättet och nekade att komma fram, för som många sade så var han stressad och i det fallet var det bara att låna en kattfälla av djurkyddet. Kattfällan kan du nog behöva känns det som.

[Forest]
0

Dessa vildkatter antar att katthemen är fulla det är dom alltid o ganska överfulla med, men annars kanske du kan säga att det finns flera stryckar katter o dessa stackare med kan få ett riktigt hem? Jag hoppas att du får tag på din kisse som kommit hem igen.

740tjejen
0

Önska jag kunde ta hand om alla som är hemlösa.

För de vilda katter som går här är alla okastrerade hanar. Jag har ju steriliserade honor, och de går ju ut och in som de vill. dörren är alltid öppen på dagtid om vi är hemma.

just nu är han väldigt skygg, Har man tur hinner man se svansen på han. Så just nu vore de lättast och fånga han med bur. jag bor ca 3 kilometer från Bäckefors ner mot Melleruds hållet.

Alexej
0

Gunilla i Strömstad har väl en fälla? Hawknestgrove här på sajten. Djurskyddet Bohuslän? Vet inte hur aktiva de är.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

740tjejen
0

Får skicka pm till henne. Tack för tipset.

Hawknestgrove
0

Ja jag har fälla,men det är kanske lite långt? Frakten bilr rätt dyr, plus att vi är benhårda på deposition på fällan. Djurskyddet i Bohuslän finns ju också som sagt, i uddevalla. MEn kontakta på närmare håll Trollhättans Kattsluss!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Du kan även höra med kommunen om de kanske har någon fälla att låna ut. Då har du på nära håll.

740tjejen
0

Jo ska ringa kommun på Måndag, Annars kanske de vet nån med grävlingsfälla som man kan låna, för de borde väll funka.

Hawknestgrove
0

Oh ja, det är det bästa!!! Den är robust och  stabil, lite svår att transportera i en vanlig personbil dock.Kombi är nödvändigt. HAde de inte varit så tunga och svårplacerade, så hade vi satsat på en sån i stället.

Mymlan
0

Hur går det?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

740tjejen
0

Har inte varit hemma så mycket idag då vi var iväg och köpte en hästtransport, Han sysn inte till så ofta, Men tror jag vet var han söker skydd, Är dit han sprungit de gånger vi sett han. Men är väldigt snårigt. Frågan är man vågar låta sambon röja där eller om han sticker av oväsendet.