Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: huskatten
Läst 493 ggr
vargmamman
0

är det vanligt att ena systern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är större än den andra:)

ISA är lång,smal(nåja någorlunda),hög och lite tjockare i ansiktet

ASKUNGEN är kort,lite tjock,inte lika hög och smal ochlitet ansikte..

jag har aldrig haft 2 honor som varit syskon förr.

och är det vanligt att deäter med hela ansiktet när de äter*S*..askungen får alltid tvättas i ansiktet och hakan,bröstet efter hon ätit*S*..

jag ska köpa rc baby imorgon och testa..

bara glad att de äter ,de gårupp i vikt iallafall:)

vargmamman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ett foto på isa med,tagit med mobilen idag

Sidentass
0

Ohhh,..vilka små goingar!!!

Jominsann..när dom är så små..har man allt varit med om att dom nästan äter som ettåriga bäbisar…och vi har ett syskonpar här bland våra katter..Spirit är liten o smärt..medans han kullbrorsa Linus är kraftigt bygg och långhår..så visst kan dom vara lite olika i kroppsbyggnaden.

Sidentass

vargmamman
0

hahaså olika stora är dom..man kan tro det är par veckor mellan dom..men eftesom vi hittade dom tillsammans tror jag de är från samma kull..visst är de söta:)..äter som 1-åringar..jajamensan..riktiga grisar*S*..

talin
0

Jättefina!!!!

lailas
0

min kajsa och hennes numera Gråter försvunna syster fick vi som små men redan då var den ena stor och den ena liten som en mager sticka, kajsa slafsade medans hon åt och kaxe va en mer finätare, så visst är det inte ovanligt att dom är olika i både lynne och sätt

Lena
0

Det brukar skilja i storleken på kattungarna i kullen. Vad man ska gå efter är den individuella viktökningen. Om en kisse går upp för dåligt i vikt eller att viktökningen stannar av eller att de minskar i vikt då ska man reagera.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MariannE11
0

mitt syskonpar som närmar sej 8 år förväxlas lätt av folk som inte är så uppmärksamma….men dom skiljer sej rejält i hur dom är tecknade (svart-vita)… den ena är vit runt nosen och har en skär nos…. den andra är svart runt nosen och har en svart nos….dessutom skiljer storleken rätt rejält… Buzan är nog rätt normalstor EGENTLIGEN om det inte vore för bredden…. Lillan däremot är väldigt liten, väger bara drygt 2 kilo och har en massa muskler och håller vikten hur lätt som helst…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

vargmamman
0

ok tack för era svar..jo båda 2 går upp bra i vikt..

Isa väger nu 550gr

askungen 460gr ca..de sitter ju knappt still när man ska väga dom*S*

Lena
0

#8 Det kan en riktig prövning att väga dem när de blir lite större och rörligare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Vargmamman, så länge de är så små, så kan du sätta dem i en kartong när du väger dem! lägg ett par små matkulor i botten, så blir de inte så skrajsna. Annars, så är det ju stört omöjligt att väga dem på elektronisk hushållsvåg i alla fall. Hihi, jag satte Esther i en kastrull, när hon var liten varje vecka för vägning!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vargmamman
0

de sitter på min hushållsvåg*S*..den har skålsom de sitter i..men de far runt som galningar ändå:)

Hawknestgrove
0

ta en liten kartong som du kan stänga! Det går ju så fort…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Jättesöta missar Kyss