Hittekatter Nässjö"brådskande ärende"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tyvärr kan jag inte länka, då jag skriver från min telefon. Jag tänkte be er alla som är superduktiga på hemlösa katter att kolla in min tråd "Hemlösa katter" på katter.ifokus.se. Mer info finns i den tråden! Jag behöver all hjälp jag kan få! Passar på att ge cred till alla er här inne som gör ett strålande jobb för kattens status - då jag inre varit här innan och aldrig haft chansen. Tack för allt ni gör!
Vänliga Hälsningar Lina
Jag puttar också känns som läget börjar bli lite akut. HALLO alla runt Nässjö.
M-H
Ja, ganska akut. Inom 2 dagar, vi åker tidigt på söndag. Snälla rara ni från Nässjö, läs tråden och hjälp mig!
Vänliga Hälsningar Lina
Jag kan hjälpa till men bor i Sthlm och frågan är om dom klarar en så lång resa.
#5 alternativet är att de blir kvarlämnade och som jag förstod i tråden släppte ägarna ut honan när hon var dräktig för de ville inte ha kattungarna…så överlever de om de blir kvar? Plus de vuxna på lägret verkar ju mest se de små som leksaer till barnen på kollot och de får göra precis hur de vill.

#5 Kan du ta mamma katt också i så fall - om det visar sig att ägarna vill släppa henne med?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Min vuxenkvot är dessvärre fylld och jag vill inte ha Länsstyrelsen knackandes på dörren.

#8 Nej det är inte bra, det håller jag med om.

Finns det något katthem i närheten som kan tänka sig att ta emot mamma katt (om ägarna släpper den) och bebbarna? Vore bra om de kunde få vara tillsammans.
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Här kommer bilder på hela familjen som Onslow skickat till mig.
Vi måste tillsammans nu lura ut något bra för kattfamiljen. Tjejen som är på läger i Nässjö är 13-14 år.
Det är inte meningen att en så ung person ska få ett sådant här ansvar och ansvaret över en sådan här situation.
Lägret ligger i Nässjö kommun och lägergården ligger i Sjöbo.
Fröken kattunge
Det stora problemet är att lägerpersonelen anser att alla barn får leka, bära och plocka med kattungarna. Jag misstänker att personalen är i stort halv vuxna tonåringar.
Och det är just det som Onslow känner som olusigt och inte bra för kattfamiljen. Det är säkert mycket av detta som gjort mammakatt orolig och därför försöker flytta kattungarna jag tror inte hon stöter bort utan det är nog att platsen inte känns bra längre.
Jag har SMS kontakt med Onslow och jag känner det är en förståndig tjej.
M-H
Stort tack, Maruskaowille för att du la upp bilderna! Det betyder väldigt mycket. Ni som undrar saker är välkomna att smsa mig på 0730714028, eller skicka ett pm på iFokus så svarar jag så gott jag kan. Tänk på att kolla den andra tråden, länkad i #1, jag har svarat på mycket där.
Vänliga Hälsningar Lina
Hoppas det löser sig.
Onslow, du gör ett toppenjobb! 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#18 Det värmer att höra sådant när man har ett helt läger emot sig. Tack!
Vänliga Hälsningar Lina
Vem är den Lelle som vill ta lilla kattfröken? Hur är han på lägret med katterna? Vore ju det bästa om hela familjen till en början fick kmma till ett stödhem och få lite lugn och ro, bli undersökta och få ev. medicin och bra mat.
#20 Med lillan gullar han, kallar henne sötfia osv. Han verkar dock inte ha så stor kunskap inom katter. Han är 100% säker att flickan blir hans, och han vill absolut inte ta hand om killen.
Vänliga Hälsningar Lina

Alla borde ju bli omhändertagna här, både mamma, pappa och bebisarna. Annars gör ju pappa katt fler kattungar.
Tycker synd om Onslow som fick en hel kattfamilj på halsen. Men så underbart att du försöker hjälpa till.
Kruxet här är att mamma katt är en ägd katt! utsläpt vind för våg tillsammans med sin ungar.
Det bästa skulle vara om någon eller katthem kan hjälpa till som stödhem med mammakatt och ungar tills ungarna är tillräkligt stora att flytta till egna hem. Om sedan Lelle " jag utgår ifrån att Lelle också är på lägret" och Onslow får OK från föräldrar så är det väl ingenting som hindrar att ungarna flyttar när dom är sina 12 veckor.
Funkar det inte med att mammakatt flyttar med så behövs det en nödlösning för kattungarna.
Mamma katt behöver naturligtvis kasteras skulle vara bra att få någon typ av kontakt med ägarna om det. Är katten dräktigt igen så är faktiskt problemet olöst.
Ungdomarna lämnar lägret på söndag i minibussar till Stockholm.
M-H
Maruska,Lillmymlan,Brutt ,Sidentass kan vi gemensamt tänka ut något för att hjälpa. Vi är ju på vägen till Vaxholm om Onslows familj kan ta med dom hit . Men just nu har jag inget stödhem ledigt men om vi alla funderar ihop så kanske vi kan komma på något.
Jag ska bort nu men har mobilen med så ring om ni ser det här 0730 202852.
Pia
9Liv
Maruska,Lillmymlan,Brutt ,Sidentass kan vi gemensamt tänka ut något för att hjälpa. Vi är ju på vägen till Vaxholm om Onslows familj kan ta med dom hit . Men just nu har jag inget stödhem ledigt men om vi alla funderar ihop så kanske vi kan komma på något.
Jag ska bort nu men har mobilen med så ring om ni ser det här 0730 202852.
Pia
9Liv
Ok såg att det var minibussar men det skulle väl kunna gå ändå bara vi har någon plats till dom.
Pia! transporten är det minsta problemet jag kan åka nu och hämta men har ingenstans att ta vägen med familjen plus att ägarfrågan är oklar gällande mammakatt.
Tack för allas stöd! Jag tänker göra allt i min makt för katterna, trots att jag är så liten. :) Som sagt, Lelle kommer ta tjejen för hela lägret är emot mig på den punkten… Jag har fortfarande inte fått ett ja från mina föräldrar, så kanske kommer vi tvingas lämna dem… :'( Jag får inte ta med mamman för de på kollot vad som och vi får inte tag på mammans ägare… Och hon som ska ha bebisar.. Ååh, jag blir galen på hennes ägare! Kattan blir ju helt förstörd av 2-3 kullar/år! Hon kommer inte klara sig, hon är i ett fruktansvärt skick. Mager, dräktig, sjuk… Och så måste hon uppfostra 2 små också. Jag tvivlar på att hon överlever.
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow kan Du SMS alla uppgifter du har på ev ägare till mammakatt!
Vem är Lelle? jag hoppas att Lelle förstår att det är förbjudet att ta en kattunge från sin mamma om den är yngre än 12 veckor.
Marie-Helene
De "vuxna" på kollot kan inte avgöra vad du får eller inte får göra med mammakatt. De är lika lite ägare till henne som du är. Dessutom begår dessa "vuxna" ett lagbrott om de tar lilla kattföken ensam då man enligt lag ej får skilja kattungar från sin mamam före 12 veckors ålder.
Ingen i närheten som kan åka dit?
Maruska hittar inte ditt telenr snälla ring jag har en idé
#29 Jag vet ingenting om ägaren till katten dessvärre. Lelle är en av lägerledarna. Hans katt är en hittekatt, de hittade henne som bebis och tog in henne. Jag tror inte han vet särskilt mycket om katter…
Vänliga Hälsningar Lina
#31 PMAr dig hennes nummer från en annan tråd
Vilken typ av hjälp är det som behövs här? Vi kanske kan hjälpa till, bor norr om Stockholm men kan inte ta en hel familj tyvär…
#30 De kan avgöra vad jag får och inte får ta med i bilarna.
Vänliga Hälsningar Lina
# 35 Sant där har du en poäng att de kan göra det. Åker Lelle med i bussarna?
#34 Det är det jag inte vet själv. Det är bl.a. det sm måste lösas.
Vänliga Hälsningar Lina
#35 Ja, det gör han. Han planerar att ta tjejen i en kartong och ta hem henne så. Personligen tycker jag att det inte vore något problem med mamman - jag har pengar och kan köpa en transportbur.
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow!
Jag har en lösning. Men jag måste får veta mer om mamma katts ev. ägare. Du förstår jag kan inte ta någon annans katt "det är stöld".
# 38 mycket konstigt att han som "vuxen" kan ta en kisse med sig men att risken finns de förbjuder dig. De "vuxna" kan inte vara särskilt gamla inte.
Hoppas #39 ni har en framgångsrik lösning för lilla familjen
#39 Vi får som sagt inte tag på henne. Vi vet ingenting! Vi kan inga namn, nummer, adress… You name it. Ägaren av gården vet, men han lämnar inte ut något.
Vänliga Hälsningar Lina
Om någon annan som har utrymme, tid och kunskap tar mammakatt med ungar så kanske vi kan ta hand om pappakatten som jourhem i alla fall.
Onslow
SMS mig namnet på ägaren till gården och vad gården heter så ska jag ta kontakt med honom/henne.
Har ev en möjlighet att ta mammakatt och ungarna ,håller på att kolla upp det.Men vill ha kontakt med Lelle om att vi vill ta mamma och ungarna först för dom är så små än och så kan han få katten när den är kollad vaccad märkt mm och över 12veckor.
Pia
9Liv
# 42
Det är väldigt oklart om ang. pappa katt. Han är bara sedd en gång och har troligtvis ägare.
9liv kan ta mamma katt och ungarna. Både mamma katt och ungar måste omgående ses över av vet plus att mamma katts dräktighet måste bekräftas.
Med andra ord! det finns en lösning för katt familjen i Norrköping.
Kan Onslow köpa en transportbur och få tillåtelse att ta med kattfamiljen i minibussen upp mot Stockholm så behöver de bara göra ett kort stop här i Norrköping och överlämna familjen.
Funkar inte det så får vi fundera vidare på transportfrågan.
Onslow vi ersätter dig för transportburen.
#45 Okej, hoppas han har en ägare då.
Fint att det verkar lösa sig för mamma med kattungar!
# 47
Jag hoppas också att det finns en ägare till katten. Svårt när man inte har hela bilden klar. I det här läget så får vi gå på ungdomarnas uppgifter.
#40 Han är runt 40-50 skulle jag gissa,
Vänliga Hälsningar Lina
Kanonbra, bort med katterna därifrån fortast möjligt.
härligt att det verkar lösa sig för familjen :D Mamma katt är en KOPIA av min Davidson :DD Hajade till när jag såg bilden :)
Onslow: Kanonbra jobbat!

Tycker det är underbart att en tjej i Onslows ålder har mer tåga och vett än många vuxna i samma situation.
Heja dig!!
håller med! Fantastisk ung tjej!
Gården heter KFUK/KFUS tror jag. Jag vet inte vad ägaren heter. Tyvärr vägrar de vuxna lyssna på vad jag än säger. De tänker verkligen inte låta mig ta honan någonstans… Förlåt allihopa, känner mig helt värdelös i situationen redan. :(
Vänliga Hälsningar Lina
#54 Du ska INTE känna dig värdelös! Du gör ju allt du kan här.
Kanske maruskaowille kan ringa och prata med de vuxna?
#55 De fattar inte på hur stort allvar jag tar det här. De tycker att det är 'ta lillan - everyone happy' typ. De skulle bli väldigt arga på mig. Förlåt mig allihopa, jag gör så mycket jag kan men det räcker inte…
Vänliga Hälsningar Lina
Jag har hittat kursgårds ansvarig tyvärr har jag inte fått kontakt ännu.
Men ska försöka senare och i morgon.
M-H
#57 Stort tack för allt du gör för mig! Funderat på hur vi ska göra om du inte får tag i ägaren… Lelle KOMMER ta tjejen och mamman och brorn kommer dö. Sitter här på mitt rum och försöker sluta gråta, helvete! Älskade knäppis underbara katter, varför ni? Pappa (min) sa förresten i telefon nyss 'Lina, jag tror inte att det här är en bra ide' och jag svarade 'snälla pappa, tänk på mig! Och på katterna!' men han lovade suckande att han skulle snacka med mamma när hon kom hem. Kommer aldrig förlåta mig själv om katterna måste dö.
Vänliga Hälsningar Lina

Har varit borta några timmar…och ser detta när jag kommer tillbaka…hoppas detta är räddningen!
Katterna kommer inte behöva dö…den stora frågan nu är ju att få iväg hela familjen samlad och att inte Lelle tar med lillan.
Med tanke på bilderna tror jag inte de är över 8-9 veckor.

Jag hämtar dem gärna…mammakatt också. Hon är utkastad och övergiven för att hon blev dräktig…alltså har hon ingen ägare! Problemet för mig är att jag inte har någonstans att göra av dem…men jag kan köra dem till Norrköping imorgon em/kväll om det hjälper. Eller om det finns någon åt Kalmarhållet som kan ta familjen.

får man inte tag i ägarn så är ju ett sett att anmäla den upphittad hoss polisen , så har ju ägarna möjlighet att hitta sin katt om de nu bryr sig,…….så har man i allfall garderat sig själv lite de som tar in henne,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Precis, rent lagligt så gäller det att anmäla upphittande/omhändertagande till polisen så får ägaren vända sig dit med bevis för att de äger katten.
jag är bortbjuden men har smugit mig in till datorn. Vi kan ta mammakatt och ungarna och det vore väl toppen om du Tizzla kan ta och hämta katterna och ta dom hit. Tror att det är jätteviktigt att någon vuxen kommer och hjälper till och talar om vad som gäller kring att ta kattungar från mamman.
det är ju inga problem att ta mamman om vi anmäler det till polisen och även sätter upp några lappar om att vi tagit hand om en katt och att man kan höra av sig till oss. Just nu så finns ju ingen känd ägare så det har jag inget dåligt samvete för.
Men jag tror att vi måste få någon att åka dit i morgon och hämta katterna ,lät ju som att man tänkte åka tidigt på söndag.
Man kan väl alltid hota med lite publlicitet i tidningen om dom inte vill lämna ifrån sig ungarna och mamman.
Vi finns här med ett stödhem åt katterna
Pia
9Liv
Hoppas del löser sig, ni är så snälla allihopa och du Lina är helt underbar som gör så mycket för den lilla kattfamiljen
OT: Den där hankatten är inte pappan, åtminstone inte till killen för då skulle han ha vita fläckar han med. Men det kan finnas flera pappor till en kull så han kanske är pappa till lillan.
En fråga, om dom har olika pappor, kan dom födas på olika datum? eller kommer alla ut samtidigt?
Hanen är ju en chokladmaskad birma verkar det som. blandras tydligen med bondkatt. Bra om ni hittar ett hem åt dem!! Kämpa på!! Där kan de ju inte stanna!! Det måste ju finnas ett katthem nånstans som kan ta dem. Jag fick inte ta en hittekatt här på Forumet för 3 veckor sen för de tyckte det var föär långt att åka mellan Stockholm - Borlänge. Jag hade då tre katter själv och ville ha en unge. eftersom de vuxna inte gillar vuxna katter men jag fick inte det så jag grät. blev väldigt ledsen. Det är ingen resa för en katt! När de har varit med om värre saker.
Jag sa jag kunde ta en hittekatt när den var 12 veckor sen men det vart nobben. Jag hjälper gärna till med att hitta ägare för dessa. Jag ska leta och leta. Men visst kan de transporteras!! De vet ju inte om det. de har ju bur att sitta i med filtar o allt och någon kan sitta breve och prata kela med dem.
Tack till dig Onslow som tog dig an detta och berättade du är den underbaraste kattmamma jag läst om!! KRAM till dig! 

Vilken underbar tråd. All heder och beundran till dig Onslow som är så ung, men så ansvarstagande för denna lilla familjen. Du kommer att bli en av hittekatters hjältinna
Underbara också ni andra, maruskaowille, pia-app och tizzla, som kämpar för att hitta en lösning för mamman också, med alldeles för små bebbar att ta ifrån henne.
Mamman måste räknas som hemlös om ägarna lämnar henne på en kursgård med sina små ungar, utan varken mat eller tillsyn. Skäms på dem.
Det värmer i hjärtat att höra era ord! Är verkligen underbart att NÅGON uppskattar mitt engagemang i frågan. Dock blir det svåraste att få ledarna på lägret att lämna ifrån sig lillsessan. Jag kommer verkligen gråta ihjäl mig dessutom, men det spelar ingen roll hur jag mår så länge katterna mår bra! Och jag menar det. Med allt jag gjort för dem skulle det kännas fel att bara låta dem dö. Ledarna kommer också bli arga på mig, men, whatever. Gör ont bara, att jag aldrig får se mina fina katter igen.
Vänliga Hälsningar Lina
#68 De kommer inte att dö! Katter tål mer än vad man tror. Eller är det nån som kommer att avliva dem? :S
#65 När förlossningen startar kommer alla samtidigt, även om det är olika pappor. Jag har en kull här hemma där den ena är betydligt mindre än de andra.
Onslow, i denna artikel: http://hittekatter.ifokus.se/articles/4d714722b9cb46224405bb31-varfor-bor-kattungarna-vara-minst-12-veckor
kanske du kan finna bra argument att kontra med så att även lilla tjejen får följa med resten av sin familj?
vill denne Lelle verkligen ha henne så kanske han kan ta henne när hon är leveranklar istället?
Hallo igen!
Har varit borta en stund. Jag har inte fått någon kontakt med lägeransvarig ännu. Jag provar igen i morgon efter 09.00.
Tizzla vi kan höras vidare i morgon fm jag kan möta dig en bit på vägen om du vill.
Någon vuxen med lite podus bör åka till lägret och för att hjälpa vår lilla katt räddare. Vilken tjej!
M-H

Jisses har haft folk hemma hela kvällen och missat utvecklingen!
Fantastiskt jobbat maruoska mfl.
Det som hade känts bra var att få kontakt med Lelle - är detta en man i 40-50 års åldern borde han ju vara resonabel och kunna inse att det som han tänker göra inte är lämpligt.
Onslow - har du möjlighet att smsa Lelles mobilnummer till maruoskawille?
Ser att kursgården drivs av KFUK/KFUM och är en scoutgård. Däremot är väl kanske ert läger "bara" inhyrt där. Genom scoutförbundet bör man kunna komma i kontakt med lägergården.
Är det denna gård månne?`

Hoppas där finns någon aktivitet under dagen så ni kan arbeta ostört med katterna. Håller tummarna.
Visst har väl Tizzla pondus
# 73 det är den kursgården finns någon där som är ansvarig går inte att nå nu i kväll provar igen i morgon. Pia 9liv har plats för familjen det är klart. Vi måste bara reda ut ägar förhållandet med mamma katt. Jag är tveksam till att det finns en seriös ägare. För mig är det solklart att plocka bort hela familjen. Katten ska inte gå där och få kull efter kull det är hemskt.

#75 Mycket sant! Det som känns primärt är ju att få tag i Lelle. Risken är ju att han drar iväg på söndag om han inte har blivit vidtalad av någon som han lyssnar på. Uppenbarligen lyssnar man inte på en 13-åring… hur vettigt det än är. Bra ledaregenskaper…
# 76 jag kommer inte tveka en sekund att klargöra för Lelle att jag kommer att anmäla honom om han tar med den lilla ungen. Här handlar det om hela familjen ska bli safe. Vi måste lösa detta imorgon. självklart kan Lelle få ungen när den har åldern inne för det om han kan ge katten ett bra fortsatt liv. Är mamma katt nu dräktig igen är det hel knas om hon blir kvar.
Vi hörs i morgon bitti. OM Maruska får tag i Lelle via telefon och Tizzla åker dit och fortsätter att klargöra vad som gäller så borde det fungera.
Mamman ska med också och ägarfrågan kan tas senare bara vi anmäler att vi har tagit hand om katten till polisen.
Ah måste få säga, Maruska, pia-app, tizzla och hela gänget - stolt över att vara del del av hittekatter.ifokus via er. Håller med till hundra procent i alla planer.
Och ONSLOW du är en pärla, hjärta av guld och en hjärna som fungerar oerhört mkt bättre än alla "vuxna" runt omkring dig. Vilket sommarkollo. Det här glömmer du aldrig. Du är och förblir en hjältinna. Vilken tjej. KRAMEN.

Vore ju toppen om en vuxen härifrån kan åka ut och hjälpa Onslow med det här.
Har man så här vettiga idéer och är villig att kämpa för sin sak som 13-åring så bäva månde kursledarna om några år när hon tagit över deras jobb och sköter det bättre.
Hoppas ni kan göra någonting imorgon så de inte försvinner med ena kattungen tidigt på söndag morgon och lämnar resten kvar.
Alla katter runt omkring mig ligger med tassarna i kors och håller för glatt livet. De katterna här hemma som varit utekatter stöttar dig säger de! De vet hur jobbigt det är där ute i världen.
Okej allihop, nu tänker jag endast hypotetiskt. Tänk er att ni inte får tag på ägarna till katten och att ni inte kan hämta dem. Hur är det bäst av mig då att göra ang. den svarta kattungen? Jag ska väl lämna honom då? Jag tror att ni som är superbra kommer att fixa detta, men som sagt, tänker hypotetiskt.
Vänliga Hälsningar Lina
#81 Det finns personer härinne som är duktiga på att ta hand om förldralösa små kattungar, men det bästa är om mamman och båda kattungarna får följas åt till ett stödhem. Nu har du ju flera kunniga kattmänniskor här som är beredda att hjälpa till så jag håller tummarna stenhårt för att allt ordnar sig. Om den lilla svaga honan tas från mamman och hamnar hos någon som inte vet hur han ska ta hand om henne så tror jag hon kan dö, så jag kan verkligen inte förstå hur vuxna människor resonerar som de gör här på ditt läger. Jag blir så arg och ledsen! Alla katter måste bort därifrån, helst idag. Lycka till alla ni som kämpar med detta!
Onslow om vi inte får tag på ägarna till katten så kan vi ta den ändå om vi bara talar om vilka vi är som har hand om den,anmäler till polisen för då kan ägarna ta kontakt med oss om dom vill,vilket jag betvivlar.
Jag är precis som Kaliber orolig för att om Lelle tar lilla honan och inte vet så mycket om katter så riskerar hon att dö.
Jag hoppas höra från Maruska och Tizzla snart så att vi kan få in katterna i dag och ta dom hit till Norrköping.
Jag förstår hur orolig du är Onsiow och att du behöver få hjälp av vuxna.
En tanke bara, Onslow skrev i annan tråd att "ägarna" släppte ut honan när hon var dräktig för de ville inte ha kattungarna, är mammakatt dräktig igen kommer de ju göra samma sak. Är man verkligen ägare då till sin katt om beteer sig så?
ja det låter ju lite som att de hoppas att "problemet" löser sig av sig självt? Vill man inte ta hand om kattungar så kastrerar man kan man ju tycka.
Håller med övriga talar, den enda som beter sig vuxet i denna situation är du Onslow :)
Jag hoppas av hela mnitt hjärta att det löser sig för alla katter i denna familj. Jag skulle inte kunna sova om nätterna om jag inte visste att alla katterna befann sig i säkerhet när jag lämnat lägret :(
Tyvärr så blir det väl liter så när man är ett barn/omyndig, man måste rätta sig efter de vuxnas regler, på både gott och ont.
Onslow vad jag förstår så är du på ett läger och då borde dina föräldrar ha fått ett telenr där dom kan nå ledarna för lägret. Kan du inte sms:a det till Maruska så ödslar vi inte tid utan borde få tag på någon som sen kan ge telefonen till Lelle så¨att hon får prata med honom.
Blir dom arga på dig så tänk på att det bara är en dag kvar och att det du gör är det rätta och att vi är många här som står bakom dig.
Pia
Vi har dock ett litet problem - mamman har antagligen flyttat ungarna över natten och vi hittar dem inte! Antagligen är de i skogen någonstans…
Vänliga Hälsningar Lina
#86 Jag har inte deras nummer och de vill inte lämna ut…
Vänliga Hälsningar Lina
Kan inte maruska ringa till TS mobil och därigenom prata med lelle?
Men om du bara är 12 och du är på läger så måste dina föräldrar ha fått ett telenr innan du åkte till lägret .Kolla med dom.
Du får ge dig ut och leta mer ,hon borde inte ha flyttat dom så långt.
Håller med jollycox det vore det enklaste
Du har absolut inte gjort något fel här Onslow, men jag förstår att du tycker det känns obehagligt att ensam försöka prata med de vuxna där på lägret. Kan inte någon som bor i närheten åka ut till lägret idag (även om ni inte får telefonkontakt) och hjälpa Onslow på plats så hon slipper vara helt ensam i detta?
Att vi sitter ett helt gäng på ett forum kanske inte ger så mycket trygghet. Och jag tror inte att de vuxna på lägret ger så mycket för "galna kattanter" på ett forum, däremot om en vuxen katterfaren person kommer ut så måste de ta detta seriöst.
Tyvär bor jag alldeles för långt bort…
Jag håller fullständigt med dig kaliber och jag hoppas att Tizzla kan åka dit eller några av oss andra. Det var bara en av alla funderingar kring lösningar på problemet att någon kunde prata med ledarna på lägret i telefon
Hoppas att Onslow har någon bra kompis där som kan hjälpa henne att leta efter katterna för det är ju väldigt bekymmersamt att dom tydligen har försvunnit ut i skogen.

Är lilltjejen med mamman eller har Lelle henne??
Vad är det för typ av läger? Vad gör ni?
Undrar dessutom hur de kan ha lägerledare som inte har minsta känsla för varken vett och etikett eller etik och moral
Jag kan erkänna att jag INTE är rätt person att ta en diskussion med varken Lelle eller någon annan. Maruska har sagt att hon kan hämta dem och hon är nog betydligt mer lämpad för diskussioner
Anser egentligen att det inte finns något att diskutera eller någon att diskutera med. Mamman är utkastad och därmed ägarlös och hemlös. Lelle tänker göra något brottsligt och har inga rättigheter när det gäller någon av katterna. Ska det diskuteras så får det tas efter att familjen har kommit därifrån, tillsammans, om jag får bestämma. Har en känsla av att det kan sluta illa annars.
Jag står fast vid att jag gärna åker dit och HÄMTAR (fångar) katterna. Det blir för mig en resa på ca 65 mil och ca 9 timmar…så diskussioner finns det INTE tid för för min del.
Men, om Maruska och jag möts på lägret är jag gärna med som stöd vid ev diskussioner…om hon då kan ta med katterna till Norrköping så jag slipper den körsträckan.
Kan inte låta bli att hoppas att katterna håller sig borta ett dygn…för att sen komma tillbaka och låta sig fångas när det lugnat sig. Är de borta kan inte Lelle ta med sig någon. Fast Onslow får gärna hitta dem…
Jag får inte kontakt med läger ansvariga tyvärr! fortsätter och pumpar på.
Onslow vilken tid lämnar Ni lägret i morgon?
Tissla har lika långt som mig att åka till lägret.
Onslow har du någon idé om vart katterna flyttat? skulle Du hitta dem försök då att hålla tyst om var de är.
Kommer det nya lägerdeltagare i morgon eller måndag?
M-H
Katterna hittade! Och min must ha bara kryper upp i knät hela tiden, så fort jag försöker resa mig också! Plutt
Vänliga Hälsningar Lina
Jättebra Onslow!
Kan maruska och/eller tizzla börja resa mot lägret nu? Håller med om att det egentligen inte finns något att diskutera, bara ni polisanmäler så har ni rätten på er sida att omhänderta en omärkt katt med ungar som far illa.
Hoppas ni även upplyser polisen om förhållanden som de här katterna lever under, så ägaren inte får tillbaka katten hur lätt som helst. Om de ens bryr sig om att kontakta polisen ang "sin" katt…
Onslow! Jag tycker att du gör ett jättebra jobb, du är verkligen en ängel som verkligen gör allt för att rädda dessa katter 
Jag kan inte åka i em till Nässjö, min sambo fyller år idag och vi har kalas här kl. 18.00.
Jag kan åka tidigt i morgon bitti och det kommer jag att göra om det inte sker någon bra lösning under dagen.
Onslow kan Du be att Lelle tar kontakt med mig Du har mitt mobilnummer.
M-H
Tja, som sagt, de vuxna kommer bli sjukt arga och antagligen mina föräldrar med. Men jag gör som sagt allt för kissarna! Det kommer vara så himla värt det i slutändan. :) Får jag be er om en liten tjänst, om ni hämtar katterna? Att vi kan hålla kontakt genom iFokus och mail. Jag älskar som sagt de här katterna med hela mitt hjärta, och även om jag litar 110% på er vill jag veta hur det går med dem. Kanske får jag inte träffa dem mer, men det skulle värma om hjärtat att få se dem växa upp. :') Hoppas att det inte är för mycket begärt! Ta väl hand om mina älsklingar. :) Åh, och om ni inte redan åkt kan ni säkert göra det nu. Vi ska till Gränna i omgångar, så jag kanske inte är närvarande, men ja… De bor under ladan/boden som är det minsta 'huset'. Man får locka lite från håll, eller med godsaker, så borde mamman komma fram om hon inte jagar. Annars brukar lillan ligga intill huset och pojken springa runt i bråten.
Vänliga Hälsningar Lina
Maruskaowille, jag ska se om jag kan komma på något bra att säga för att han ska ringa upp. :) Hälsa sambon!
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow!
Självklart kommer Du att hålla kontakten med oss. När det gäller Dina föräldrar så ska det vara stolta över Dig och Ditt handlade, det visar vilken fin tjej Du är. Dina föräldrar får gärna kontakta mig så ska jag berätta vilken lite hjälte Du är. Du har mitt mobilnummer.
Två tjejer från vår hittekattsförening kommer att åka till kursgården snart, dom kan redan ha åkt. Pia och Malin heter dom, Pia har fått har fått Ditt mobilnummer av mig så du vet att det är korrekt.
Katterna kommer tas om hand av en seriös förening som kommer göra allt för att de ska få ett fortsatt bra kattliv.
Du kan när du kommer hem och får tillgång till dator kan du titta in på 9livs hemsida.
Du behöver inte känna Dig orolig när Ni nu åker till Gränna, njut av den trippen i stället för att tänka på katterna. Dom kommer att få det jätte bra.
Kram
Marie-Helene
Medarbetare eller Sajtvärd - skulle jag kunna få skriva en artikel om allt som hänt missarna? Skulle vara skönt att skriva av sig. Säger inte att ni måste publicera den dock! Min historia (eller ja, katternas) är nog vanligare än vad folk tror.
Vänliga Hälsningar Lina
Haha, nu läste jag ju helt galet ser jag ju :D Fattade inte vad det var du menade förräns jag läste Onslows inlägg igen. Jag fattade det som att Onslow ville att någon annan skulle skriva artikeln, inte hon själv, därav mitt svar ;D
*går och hämtar kaffe och glasögon*

#107 Onslow är en duktig skribent har hon visat i tråden så jag ser fram emot en trevlig artikel, skriven av henne, om detta äventyr.
#108 ja Onslow visar inte bara prov på att vara en duktig skribent utan en mycket mogen ung tjej med stort hjärta. Önskade att det fanns fler som hade hennes mognad både i hennes ålder och äldre.
//Pia
#108+109
Det skriver jag sannerligen under på :)

Undrar hur det går…
Dagen har ägnats åt sms samtal med Onslow och jagande av telefonnummer till lägret. Nu har vi lyckats nå en ledare för lägret men han ville att vi skulle prata med en av de ansvariga ledarna som nu ska ringa upp oss. Jag har satt Micke på att ringa så att de inte kan dra till med hysteriska kattkärringar. Larvigt men jag vet av erfarenhet att det ibland tar bättre skruv när han ringer.
Har diskuterat med Maruska och Lillmymlan och vi känner alla att det är bättre att etablera en kontakt med de ansvariga i stället för att bara dyka upp. Katterna kommer att hämtas senast i morgon bitti.
Vi kommer att tala om att en ev ägare till katten kan få den tillbaka då vi kommr att meddela polisen att vi tagit hand om katten som inte har någon tillsyn. VI kommer också att tala om att det är olagligt att ta en kattunge under 12 veckor från sin mamma och görs det så i det här fallet så blir det en polisnmälan. Lilla gråa kattungen kan självklart få adopteras av Lelle längre fram om han är intresserad.
Återkommer med mer info när dom har ringt.
Pia
9Liv
Det ser ut som att det kommer lösa sig till sist! Jag hoppas att jag eventuellt kan ta bebisarna när de är äldre och starkare. :) Men det är kanske önsketänkande. Jag vet inte. Allt jag önskar nu är att katterna får må bra och att jag kan få se dem växa upp till de vackra katter de är… Jag sitter här och gråter lite, får man det? Känns sorgligt, men jag är ändå på något sätt stolt över mina handlingar. Visst, jag kommer kanske inte få träffa mina älskade katter igen, men de kommer förhoppningsvis bli helt återställda, and that's all that matters.
Vänliga Hälsningar Lina

Man kan bli tokig på folk. Nu äntligen fick vi tag på dom på lägergården. Dom svarade inte när vi ringde från det numeret vi använt hela dagen men när jag bytte telefonnummer så svarade dom direkt.
Jo det fanns ju en mammakatt och två ungar där och flickan hade ju varit i mycket dåligt skick men blivit bättre och det är ju tack vare att Onslow engagerat sig. Tjejen jag pratade med trodde att kattägarna fanns några hus bort men dom hade ju inte försökt få kontakt med dom. Jag talade om att vi kan ta hand om katte ändå och sen sätta upp lappar och ringa polisen om att vi har tagit hand om en katt. Då blev hon nervös för vad hennes chefer och mannen som hyrd eut gården skulle säga. Jag talade om att dom på lägret inte äger katten så hon behöver inte vara orolig. Sen kom problemet för då säger hon att jo den lilla grå ska ju den här Lelle ta med till Stockholm till vet och när jag säger att det är ett lagbrott att ta ungen från mamman innan 12 veckor och att vi då polisanmäler så blev hon jättekort i tonen och avslutade samtalet.
Vi har fått ett telefonnummer till den som äger scoutgården och som ev vet vem som äger kattmamman så dit ska vi ringa nu.
Jag talade också om för henne vilket fantastisk tjej Onslow var och att det var mycket viktigt att vi vuxna visar att vi respekterar henne och gör det rätta.
Finns det inte någon i närheten av Nässjö som kan åka dit i kväll och hämta kattmamma och ungarna så kommer vi i morgon.
Enligt sms från Onslow så tänker dom ha ungarna inne i natt och då kan man ju undra varför.
Finns det något katthem i närheten med engagerade personer som kan åka dit.
Snälla hjälp!
Pia
Fasen skit då, finns det ingen i närheten av Nässjötrakterna egentligen.
//Pia

#115 Hm ledsamt att de inte vill ta till sig lagen och inte ens lyssna
Är på tok för långt bort men hoppas att någon i närheten skulle kunna finnas till hands. Jag känner inte ens någon åt det hållet
Anledningen till att ungarna är inne i natt är ju givetvis för att denne Lelle skall kunna stoppa ner lilla grå in skokartong i morgon bitti…
Detta känns lite obehagligt nu måste jag säga. Hoppas ni snart får kontakt med någon på närmre håll!
Någon i Jönköping så länge då, det är väl en resa på ca 4 mil enkel tror jag
//Pia
Jag är tjutfärdig av alla nya vändningar i det här. Har hållt på sedan 9 i morse med sms och telefonsamtal.
Nu har Micke (min man)pratat med mannen som hyr ut lägergården och han visste vilka som ägde katten och den är borta på sommaren och kommer hem på hösten. Han skulle säga till dom att hämta sin katt. Men då fick jag panik för vad gör en sådan människa med kattungarna ,jo slår ihjäl dom kanske. Då ringde jag till Lelle som var mycket vettigare än vad jag trott och sa att nu gör vi fel båda två men snälla göm ungarna om mannen kommer för att hämta kattmamman. Det skulle han göra sa han och han hade tänkt ta med grå kattungen till Stockholm men verkade inte främmande för att vi skulle ha mamman och ungarna tills dom var 12 veckor.
Sen bad jag honom att be kattägaren att ringa mig om han kom för att hämta katten men jag har inget hört.
Nu är min tanke att dom ska gömma undan mamma och ungarna tills vi kommer och att vi då pratar med ägaren om att få ha mamman hos oss tills ungarna är tillräckligt stora och att vi då kastrerar den och dom får tillbaka den.
Men jag sitter här och jag vet inte alls vad dom gör därnere. Har ringt Maruska om vi ändå inte ska åka ner i kväll.
Pia
sorry
*Nalle Puh*
Jag har talat i telefon med Pia, och vi har talat om hur vi ska göra. Planen var att vi fångar in katterna och så kommer de och hämtar dem tidigt imorgon. Dock litar verkligen inte de inblandade vuxna på dem utan har bestämt sig för att lillan åker med Lelle och sedan får ni göra vad ni vill med mamman och killen. Usch! Sista kvällen och allt är bara kaos. Men jag ger INTE upp hoppet. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Men vaddå litar, de riskerar ju att polisanmälas för att bryta mot lagen så vem är det man ska lita på egentligen. Lider verkligen med dig Onslow du kämpar i motvind känns det som men du är otroligt tapper.
//Pia
Hur kan den här Lelle få ta med sig den ena av syskonen när du Lina inte får ta med deig den andra?? Det är ju ett brott att ta en kattunge före 12 veckors ålder. Vet inte Lelles förldrar om det? eller vart finns de? är han helt dum eller? Ni som bor o närheten försök att ta hem katterna nu idag söndag utan att någon vet något och sedan ringer ni bara polisen och anmäler detta ärende talar om allt som hänt och att ni är tvugtna att ta hand om katterna någonstans. Kan ni fånga in dem själva? Km ihåg bara att ni är NYA människor så bäst vore ju om Lina och någon från kollot kan vara med som de känner igen? Jag har en kompis i Eksjö en i Växjö och en i Sävsjö och 2 i Värnamo men vet ej hur långt det är isf kunde jag fixa någon som kan ha dem där tills ni kommer? Om ni inte kan åka nu på morgonen.
Säg till om jag ska skaffa övernattning tills någon kommer! Kämpa på Onslow. Du är en otrolig tjej. Katternas skyddshelgon.
Micke o jag åker i morgon bitti halv fem och då har vi med alla papper kring vår förening så att de ser att vi är seriösa . VI har även med adoptionspapper till Lelle så att han kan adoptera katten när den är tillräckligt stor och frisk, Vi kommer också att tala om för honom att han kommer att bli polisanmäld om han tar ungen ifrån mamman.
Håll tummarna att allt går i lås.
Håller alla tummar jag kan och tänker på er imorgon.
Önskar er stort lycka till nu.
//Pia
Till Madameh
Lelle är en man på ca 40-50 år och faktiskt ganska bra när jag pratade med honom första gången. Hoppas att jag ska få honom att förstå.

Håller tummarna!!!!
Lång väg att åka för Pia och Micke håller tummarna för att båda kattungarna får vara med sin mamma tills de blir tolv veckor som gäller enligt lag.Det är ett måste för deras hälsa och utveckling.
Lina
Har du redan talat med jouren? 070/2528288

massor av tummar, vilken rysare,,
OK ska ni åka så tidigt? Varför inte redan nu? Men ok hoppas ni har dem kvar där ute då så de inte blivit tagna av ägaren …suck. Vi får hålla alla tummar osv att de är kvar!! Ja vi hoppas på det bästa nu! annars hade jag ett katthem närmare. men Lycka T……….. fick man inte säga kanske… ;)
Då hoppas vi att det ska ordna sig till det allra bästa! kram till er som hjälper dem!
Slutet gott, allting gott. :) Katterna kommer få underbara hem och bli de vackra, friska katter de är menade att vara. :) Saknar dem verkligen, men det är värt det.
Vänliga Hälsningar Lina
HURRA för Onslow, HURRA för Pia och Micke och HURRA för mamma katt och 2 bebbar.
Lina… det du har gjort är guld. Du har visat mognad och envishet som många vuxna inte ens har… ALL KREDIT TILL DIG! 
*Nalle Puh*
Så kattfamiljen är i säkerhet hos Pia och Micke nu? Jag vill bara krama om er allihopa, vilken insats ni gjort!
De är i bilen med Micke och Pia. :) Jag hoppas att jag kommer få veta hur det går!
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow!
Vilken liten tjej Du är jag är full av beundran.
Som alla förstår så är Pia o Micke på väg hem. Dom stannar till på Valla djurklinik på vägen hem så dom får titta till unga fröken kattunge som är lite liten mot sin bror.
Pia o Micke, 9liv ännu en gång har föreningen visat att Ni är att räkna med när det blåser lite extra hårt!
Vi väntar på med spänning på att få uppdateringar av Dig Pia när Ni kommit hem.
Marie-Helene

Nu kommer det en tår när jag läser detta!
Vilket fantastiskt samarbete ni har där hos 9liv & co. Tack snälla maruskaowille, pia, micke, malin m.fl. som tog tag i nödropet trots att det inte var "nästgårds".
Tack snälla onslow som ropade på hjälp och inte gav upp. Dessutom visade prov på fullständig mognad och förnuft i sammanhanget. Alla vuxna i din närhet borde få reda på hur värdefullt du agerat och hur go du är.
Kram till dig.
Häng kvar här på forumet så skall du nog få massor av uppdateringar om din lilla familj. Nu får vi också hålla tummarna för att den lilla är i gott skick trots sin lilla storlek.
Onslow det är klart Du får veta hur det går ingen släpper kontakten med Dig jag lovar! Det är ju tack vare Dig det slutade med Happy End!
M-H
Kattflickan fick gå under namnet Gråis förresten, för det bestämde en av ungarna. xD För mig var hon och kommer alltid vara lilla Faith. Pojken heter för mig Yoru (natt på japanska). Och så mamma Murphy. :) Jag är inte så bra på namn, heh.
Vänliga Hälsningar Lina

Vilken härlig läsning! Bra jobbat allesammans och jag är mycket imponerad av dig Onslow!
Kram!
Tack tusen gånger, kan inte tacka er nog! Ni förstår inte hur tacksam jag är mot alla er här, varenda en, utan er hade jag inte kunnat rädda dem och katterna hade inte klarat sig. Ni har alla stöttat mig så otroligt mycket genom allt som hänt. Ni är guldvärda, och jag hoppas att ni förstår hur mycket ni gjort genom att bara finnas där och peppa. Katterna betyder otroligt mycket för mig, så att de fick leva känns superbra. Älskar er alla, tack tack tack och tack igen!
Vänliga Hälsningar Lina
härlig läsning!!!!!!
Massor med rosor till alla som ställt upp och hjälpt till. Massor med rosor också till Onslow som varit så modig och framhärdat trots motstånd från lägerdeltagare. Du Onslow kommer att bli en underbar kattägare när tiden är den rätta för dig. /Hälsningar Nilsine

härlig läsning! Bra jobbat alal imnblandade! Kom pappan med oxå elr trodde ni att han hadde hem?
Fantastiskt läsning, har inte kunnat vara on-line sen igår men vad jag tänkt på det här.
Onslow, du ska vara så stolt över dig själv och över ditt mogna agerande. En sann djurvän. Vilken tillgång du är för hemlösa missar. Ser fram emot att läsa din artikel här, ska bli skoj.
Måste säga hittis är en imponerande sajt när det kniper, vilka vardagshjältar

Detta har varit en riktig rysare. Det bästa med den är att det blev ett lyckligt slut. Heder till alla inblandade som kämpade för att hjälpa Onslow, en riktig hjältinna.

Som jag skrev tidigare Onslow: Du har ett hjärta av guld, var rädd om det
Det är en fantastisk insats du gjort och du är värd all världens respekt för det…vill bara krama om dig!
Nu slutade det lyckligt tack vare Pia och Micke, som självklart också är värda en eloge och ett fång rosor
Men du ska veta att din insats hade inte varit mindre värd även om det inte slutat lika lyckligt. Du har verkligen gjort allt du kunnat och lite till, hela tiden med katternas bästa för ögonen. Det är inte många som har förmågan att vara så osjälviska.
Jag hoppas det går att lösa så de får heta Faith, Yoru och Murphy i framtiden.
Tack för att du finns och är den du är! ♥ ♥ ♥
Vad händer med hanen som också fanns där?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#150 Det undrar jag också. Känns tveksamt om en okastrerad hane verkligen har en ägare, eller om han bara stryker omkring och gör kattungar…
Jättefint jobb av Onslow, Pia mfl som hjälpt mammakatt med ungar!

Jag tänker också på hanen. Med matserveringen borta och familjen flyttad drar han säkert vidare. Och han hade ju bara varit där ibland redan innan. Mager enligt Onslow…men han kan ju ändå ha ett hem, hankatter i parningstider brukar inte vara feta direkt. Det skulle behövas någon som fortsatte luska lite!

Pia: Hade du kontaktuppg till den som äger/ansvarar för kursgården? Han kanske vet om denna katt hör hemma någonstans.

ja reda upp om han har hem elr inte är ju bra, tex sätta på han ett halsband o be ägare ringa är ju ett första steg o kolla om han är lyst hoss polis,. sen kan han ju klart ha hem, killar har ju en förmåga att vandra runt en heldel på sommaren, pappas katt är både kastrerad o har haslband men han vandrar runt ändå ganska långt emellan, bara som ex,
Pappan visade sig på morgonen enligt Pia, och han är inte mager inte. Jag har sagt fel isåfall. Han är verkligen fin, ser (nästan) ut som en raskatt! Även om han antagligen är en huskatt. Blyg är han iallafall, och jag kunde inte klappa honom, men han nosade på handen. Jag tror att en så fin och antagligen rätt välskött katt har ett hem.
Vänliga Hälsningar Lina
Otroligt moget och duktigt gjort av dig Onslow och är full av beundran till hela gänget som räddade kattfamiljen till trygghet och värme, för hade ingen brytt sig om dessa utan att dom hade bara fått vara, så hade dom inte klarat sig i långa loppet. Det är sådant här som gör att vi får en sorts glädje i vår vardag.

Jag är också full av beundran för hela gänget som engagerat sig i katterna, speciellt Onslow. Utan henne hade det med all säkerhet inte slutat lyckligt. Ser fram emot att läsa berättelsen om det hela.

Underbart detta. Tack till alla inblandade.
Mvh Anette
Jag har skrivit en gång en lång berättelse men vet inte vad jag gjorde med den här är den inte i alla fall. Borjar om
Vi åkte vid halv fem i morse och var där vid kvart i sju. Då var inga vakna så vi kunde smyga runt huset som Onslow berättat om. Mammakatt kom direkt fram och var bara att putta in i buren och likadant med lillkillen. Men någon liten grå tjej visade sig inte fast mamman satt och kurrade.
Onslow kom och lockade på katten men ingen kom. Jag gick då och pratade med en ledare som inte var så kul och inte alls visste var kattungen var. Jag talade om att vi inte kunde åka därifrån med mamma och en unge men det kändes inte som om hon fattade. Omslow kom med en annan ledare som i sin tur hämtade Lelle. Eftersom dom var lite misstänksamma över vilka vi var så hade jag med våra tillstånd från Länsstyrelsen,pärmen med alla adoptionspapper på de katter som fåt hem och visade en mapp med våra journalanteckningar över katter vi tar in. Han läste och var ganska ifrågasättande men efter en del diskuterande och när jag sa att jag hade med adoptionspapper så att han kunde adoptera lilla Faith när hon är tillräckligt stor så gich han ocn hämtade katten som var i hans säng och skrev på pappren. Han har redan katt och verkade bra ,hade nog bara inte tänkt till ordentligt. Sen åkte vi snabbt därifrån.
Hela vägen hem hade jag jättedåligt samvete för katten som är kvar men jag kände att det var oklart med ev ägare till den och har inget stödhem till den . Men kan ingen i närheten ta vid nu och försöka hjälpa den katten. Den var fin och lagom i hullet . Lite försiktig men kom fram och åt mat.
Vi åkte förbi Valla men dom hade inte tid så katterna är nu i vår gillestuga tills vi varit hos veterinären och sen ska dom till sitt stödhem. Mammakatt har lugnt inspekterat rummet,spunnit och kelat och ätit lite mat. Lilla Faith lade sig över tallriken med sin lilla portion och slafsade i sig. Hon är jättehungrig men vi får ta det lugnt. Storebror Yoru åt mer civiliserat och satte sedan igång med att leka med en boll.
Det ser ut som om katterna kommer från två kullar och att dom är 8 reps 5 verckor. Ett tag tänkte jag att det kanske inte var en pappakatt vi lämnade utan att de hade varsin mamma men dom diar ju bara den här svarta så det är nog inte så ,blir bara lite nojig. Men hon är liksom inte bara liten utan även efter i utvecklingen men är som en frisk och pigg 5 veckors unge.
Mammakatten verkar tyvärr vara dräktig igen men jag hoppas att jag har fel. Jag ska ju anmäla till polisen att vi har katten och då blir det ju ett problem om det är så och om det inte är så långt gånget och vi vill ta bort ungarna och kastrera henne så får vi väl inte det egentligen
Onslow det var jättekul att träffa dig och jag hoppas att du tänker på mitt förslag om att börja arbeta på Waxholms katthem som volontär.Jag känner en som kan kontakta dom ocn berätta om dig. Sådana som du måste vi vara rädda om Lovar att maila dig nästan varje dag och berätta om kissarna.
Nu ska jag försöka skicka iväg det här. Ni får ursäkta stavfelen men jag är ganska trött men nu ska jag se på fotboll.
Oj, vilken tråd!
Onslow, du är en fantastisk tjej!!!
9liv är föreningen som verkligen ställer upp!!!
Onslow jag är jourhem åt bla Djurhjälpen i Vaxholm och om du vill så kan jag visa denna tråd för dom, och om du vill att dom kontaktar dig? Det är ett underbart katthem med underbara människor som jobbar där.
En fantastiskt välskriven historia, Pia! Och det var verkligen trevligt att träffa dig och Micke med. Ni båda är fantastiska människor som verkligen är engagerade i era katter. Jag hoppas att vi får chansen att träffas igen någon gång. :) Tack för allt beröm, allihopa. Även om det främst var ni som arbetade med det. Jag var bara tjejen med katter och info. Ang. Vaxholms katthem - jag är ju bara 13 och kan inte jobba än. Även om jag önskat det! Jag älskar verkligen katter - och det tror jag att ni förstått genom tråden - och det är definitivt en dröm att få arbeta med dem i framtiden. Det kommer åtminstone bli en fritidssyssla, absolut. Efter det här äventyret drömmer jag om att få hjälpa katter som farit illa! Det är något jag verkligen vill göra. Ingen katt är värt ett sådant liv som alla dessa hittekatter… Jag har försökt få PRAO på vaxholms katthem, dock sa de att de inte tar in då för många söker. Väldigt synd. Sommarjobb kanske? Det är såklart inte pengarna jag vill åt, utan att hjälpa alla deras vackra katter. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Oj, det där sista blev felformulerat. Jag vill hjälpa fulisarna med såklart. ;) Menade att alla katter är vackra!!
Vänliga Hälsningar Lina
Man "jobbar" inte i den bemärkelsen på ett katthem utan alla som hjälper till där gör det på sin fritid, utan att få betalt, som volontärer.
#164 Ah, okej. Vad bra. :) Tycker inte att man ska få betalt för att hjälpa utsatta katter heller! Jag läste på deras sida. Tyvärr måste man vara 18+ för att bli volontär hos dem. Tack ändå!
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow, du kanske kunde gå och hälsa på iallfall när de har öppettider. På vårat katthem får de som är yngre och har intresse gå med på vissa pass när det finns personal där. Så får man hjälpa till med det man vill eller bara gosa katt. All hjälp är ju av värde.
Rosor till dej för din insats och till 9 Liv som ryckte ut!
Så härligt att Lelle är så snäll och att han lät Pia och Micke ta hand om den lilla gråis så länge så den får vara med sin mamma tils den blir tolv veckor. En riktig solskenshistoria och all hjälp till katterna började med Onslows beslutsamhet att inte svika katterna när hon skulle åka hem.Tusen rosor!
Pia och Micke är fantastiska människor med mycket diplomati och inte rädda för att rycka ut när katter är i nöd!

Vilken underbar historia att läsa!! Och jag kan verkligen inte få in i mitt huvud att Onslow är så ung som hon är. Så mycket mer tåga och kurage än mängder av vuxna människor.
Hade du varit min dotter så hade jag varit så otroligt stolt!
Jag är så otroligt imponerad hur du kämpade för katterna. Och så underbart att hjälpen kunde komma.
Älskar lyckliga slut!
Visa det här för dina föräldrar så att dom får se hur många vuxna som är så imponerade av dig.
Mina föräldrar hatar tyvärr katter och svarade bara 'vad bra' när jag berättade om detta. :( Hade önskat att mina föräldrar älskade katter lika mycket som jag!
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow!
Alla kan inte gilla katter så är det! vi som är har på forumet ÄLSKAR iallafall katter. Tror inte Pia tänkte just på katterna utan ditt sätt och förstånd att hantera den här situationen med katterna. Det kunde ha rört något helt annat som Du hade löst på ett lika bra sätt det är jag säker på.
Vi ville nog bara berätta för Dina föräldrar hur stolta och glada vi är över att så här i cyber rymden träffat på en sådan kanon tjej som Dig. Sen att Du älskar katter lika mycket som vi gör ju det hela ännu bättre.
Kramiz
Marie-Helene
Nu har katterna ätit ännu en gång och sen hade mamma stortvätt av båda två. Lilltjejen får dia också. Nu ska vi sätta oss tillsammans med dom och se nästa fotbollsmatch.
Ska sätta in bilder sen men behöver lite hjälp av Micke.
Helt underbart allt ni gjort!
Hemma nu och vad konstigt det känns att skriva från en dator! Tänkte börja skriva snart, tror ni det blir bäst som en "dagbok", eller mer som en lång text (och mina bilder då)?
Pia, vad skönt att katterna mår bra! Känner lite som någon tjej skrev i en annan tråd, att jag svikit dem… Eftersom de litade på mig och kanske till och med valt mig! Det var inte så kul att höra från en av ledarna igår "och hon har ju fäst sig vid dig så, Lelle! Hon sover ju hos dig, du är nog den enda hon litar fullt ut på…". Men jag då? Kanske är det önsketänkande att de gillade mig. Oh well, det är inte viktigt. De mår bra, all that matters. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Du ska se det som att du är den som inte svek. Du var den som såg till katternas bästa och inte såg den som en leksak som jag sa till en av ledarna. Hade du inte bett om hjälp här så tror jag inte att den lilla hade klarat sig om Lelle hade tagit den. Den är jättemycket efter sin mamma och den blir tvåttad och tvättad och hon snuttar för fullt. Dessutom är hon väldigt mager och har diarré så det är ett stort jobb för att försöka få henne ok. Jag ska skriva till dig om vad veterinären sa när vi varit där.
Kram
Pia
Nej du var den enda på lägret som inte svek familjen. Den lilla fick aldrig något val då den togs från mamman för att sova hos Lelle. Tror att hade den fått välja hade den valt att vara nära sin mamma.
Du tänkte på familjens bästa och var den enda vettiga i den bemärkelsen vad gäller katterna.
//Pia
Absolut den lilla grå hade valt att vara med sin egna mamma.Men bra av Lelle ändå att han förstod vad kattungar behöver innan han tog kattungen med sej i en kartong till Stockholm som hade varit helt fel mot den.Bättre sent än aldrig att göra rätt!
Bra gjort! Men jag tycker absolut att du ska ha lilltjejen, inte Lelle.
Tack så mycket allihopa för att ni räddade dem, så fantastiskt att läsa att allt blev bra. 
#178 Men nu är ju Onslow bara 12-13 år och hennes föräldrar delar inte hennes kärlek till katter.
Lelle verkade mycket bra,han hade bara inte tänkt till och när han fick höra fakta så ändrade han sig och lämnade katten till oss. Håller med Kaliber att ska ett barn ha en katt så måste föräldrarna vilja det också.Dessutom är adoptionspappren redan skrivna med Lelle.
Vad skönt att det ordnade sig! Håller tummarna för att lillan blir frisk och stark 
Ja, jag hade önskat att jag kunde varit den som fått adoptera lillan och killen när de är gamla nog, också mamman om ägaren släpper henne. Dock, som sagt, jag är 13 år och kan inte bestämma det själv. Mamma är verkligen livrädd för vuxna katter. Satt och visade henne bilder på katterna, och hon blev helt kär i ungarna, men när mamman och hanen hom på bild ville hon knappt kolla. Hon sa att även om hon sett den här lilla tolv-veckorsungen växa upp och sådär kunde hon inte tycka om en vuxen katt.
Dessutom sa hon att katthår har "kilar" som på fiskekrokar nästan som gör att katthåret inte går att få bort från exempelvis en soffa eller en stol. Jag vet inte sanningshalten i det, men jaja. Jag hoppas att de ändrar sig i framtiden då vi faktiskt har ett katthem väldigt nära, där många katter behöver ett hem. :)
Även om jag fortfarande kallar dessa katter för "mina"… Vet inte varför, faktiskt.
Vänliga Hälsningar Lina

#182 Du får väl försöka locka med din mamma till katthemmet och få henne att hälsa på en liten kattunge och på så sätt försöka överkomma sin rädsla. Succesivt kanske hon blir mogen för att hälsa även på de lite större katterna. Fobier är inte kul (verkade ju nästan så när hon knappt kunde se bild)
Typ som man gör med spindel- och ormfobi.
#183 Biten med fobier kan jag. Jag har väldigt många fobier för allt möjligt! Och jag hoppas att mamma en dag inser hur vackra och fantastiska djur katter är.
Kanske får jag hjälpa till som volontär på katthemmet eller liknande, då kanske det blir lättare för henne (om hon hämtar mig någon gång eller så). Hoppas verkligen det av hela mitt hjärta.
Apropå ingenting så förstår jag inte varför folk är så himla ointresserade i svarta katter. Det är alltid de svarta katterna som blir kvar i kullarna och så vidare! Och ingen tyckte att lillkillen var söt eftersom han var "så stor och så är han svart. Svarta katter är inte söta" på kollot. Själv tycker jag att han är minst lika fin som syster!
Vad tycker ni om svarta katter?
Vänliga Hälsningar Lina
Jag tycker helsvarta katter är jättevackra!
Jag tycker att svarta katter är hur vackra som helst! Undrar om folk har kvar gamla myter i minnet om att svarta katter ska ge otur eller vara onda? Ibland kan ju sånt gammalt skrock leva kvar…
Jag har faktiskt alltid drömt om en kolsvart kattpojke, en stooor en :D Blev så sugen när vi hadeLucifer här, han slutade aldrig att växa haha ^^
Jag har bara svarta katter (3 st) och jag älskar dem över allt annat i världen. Skulle inte byta dem mot en miljon ens då de är en del av mig och min familj.
//Pia
Jag kan bara hålla med. Svart är enligt mig en av de vackraste färgerna på katter, även om man såklart mest fastnar för en personlighet.
Vänliga Hälsningar Lina
Pia, hur mår de idag förresten?
Vänliga Hälsningar Lina
Trippelpost
Vänliga Hälsningar Lina
Katterna mår bra. Honan är nästan hela tiden med mamma medans storebror är mer självständig och ligger för sig själv. Båda ungarna är lösa i magen så dom ska få kokt kyckling och ris ätt äta. Mammakatt är dock bra i magen. Jag har inte fått någon veterinärtid i dag men jagar vidare. Alla har gått på lådan så ordentligt.

Vilket underbart slut på en lång historia! Och det tackvare fantastiska människor såsom du Onslov…Pia..Micke och fler inblandade! Har haft lite strul med datorn samt varit bortrest några dagar..så därför har jag tagit del av denna rysare först idag!
Pia Nu far vi med alla våra katter upp till sommarstugan i jämtland om nån vecka..men efter hemkomsten ser jag fram emot att kunna vara mera behjälplig med sakar o ting..bara att höra av dej om det är nåt jag kan göra - vi är åter hemma i mitten av augusti!
Eloge till er alla för ett kanonjobb!!
Ha det bra Sidentass så hörs vi när du kommer hem.
I morgon ska vi till veterinären med katterna. Mest bekymrad för deras dåliga magar. Har köpt i/d mat nu och det tyckte dom om och dessotom kokat kyckling. Sen ska dom ju själklart avmaskas,vill bara att vet kollar dom först.
Vi hoppas att det går bra med missarna hos vetrinären imorgon, Pia!
Tack för att du håller ditt löfte ang. uppdatering. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Så skönt att höra att det löste sig.
Vilket bra jobb du gjorde Onslow.
Utan dig skulle ingen fått veta att dessa katter behövde ett hem.
Några nyheter, Pia? :)
Jag talade med mamma angående om jag skulle kunna få ta lillkillen och eventuellt mamman när de är redo. Hon tyckte fortfarande att det blev fel med allergier och så vidare. Jag försöker inte övertala henne på något sätt, utan jag försöker övertyga henne.
Jag sa att man kunde lösa det med allergier, man kan ta bort katthår och sedan hålla katterna på övervåningen natten innan och sedan under hela besöket. Det var bara ett exempel, dock, och det finns säkert fler sätt!
Ett till problem är ju detta med innekatt/utekatt. Mina folks tycker att katter ska vara utekatter (ni kan hela den där predikan om att kater ska ha sin frihet och så vidare, blaha blaha blaha), och jag tycker att det är bäst att hålla dem som innekatter (särskilt i detta fallet, jag skulle inte våga släppa ut dem igen). Då kom mamma med ett faktum jag inte tänkt på - vi kan inte ha en innekatt på grund av vårt hus. Vårt hus är väldigt gammalt och har mycket dålig ventilation som gör att vi måste hålla fönster och även dörrar när vi är hemma öppna i stort sett hela sommaren och ibland på vintrarna med. Annars blir det snabbt väldigt varmt och slut på luft! Därför skulle det inte gå, och vi har inte möjlighet att näta varenda fönster och dörr i hela huset…
Jag får helt enkelt vänta med katt tills jag blir vuxen.. Väldigt synd. :(
Vänliga Hälsningar Lina
Katterna var hos vet i går och det är så att ungarna kommer ifrån två kullar ,lilltjejen är ca 6 veckor och killen ca 10. Dom har alltså olika mammor. Den här kissen har kanske adopterat den ena av ungarna det vet vi inte. Dom mådde i alla fall bra,vi ska avmaska dom och så hade dom lite skabb. Ungarna har diarré så de får specialmat och lite medicin för det.Mammakatt var tyvärr dräktig igen.
DOm mår bra och äter ordentlligt och lillkillen är en riktig buse som bara ska leka och inte har tid att kela. Lilla Faith tycker att sopborsten är väldigt kul att leka med.
Jag har mailat Lelle så att han vet hur det går för hans katt.
DIn insats blir ännu större när det visade sig att kattflickan bara var 6 veckor det hade inte varit bra för henne att bli utan mamma.
Pia!
Du har min mail (lina.s.98@hotmail.com). Du får gärna skicka uppdateringar och bilder, om du har tid. :)
Tack!
Vänliga Hälsningar Lina
Hej Onslow
Ursäkta att jag inte hört av mig men det har varit så mycket med nya katter hela tiden.
<Jag har satt ut bilder här på sajten under bilder på Nässjökatterna. Hör av mig mer sen.
kram
Pia