Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 1870 ggr
eja4
0

Bill o Bull, trädgårdsmästare????

Jag undrar vad som fick mig att fullkomligt falla för dessa två? Jag tillhör ju dem som tror på ödet, gu bevars, så någon mening var det väl……

Ibland vill jag bara ge upp! Två djäkla tokar som far runt, hittar på allt som inte ens en "ansvarsfull kattägare" kan komma på. Idag är en sån dag!

Hem efter jobbet….och finner en snaggad St Paula. Den enda krukväxt som överlevt sedan huliganerna kom och som blommade. Sedan fann jag lätt deprimerade tomater på balkongen. Jorden var borta. Så var även mina lyckoklöver, min murgröna, mina omsorgsfullt odlade kantblommor. Vissa låg under mitt överkast (BILL SÅ KLART) andra låg i hallen. Det gjorde även Bull som insåg att NU….exploderar det!

Jag har aldrig förmänskligat dessa två men på något sätt så vet Bull var gränsen går. Det goa var att han hade öppnat dörren till garderoben som han gömmer sig i när jag blir arg eller om Bill gett honom på tafsen. (Det är hans fredade område och jag accepterar det).

Fan… får man skriva så? Mutter, mutter. Jord överallt, tassmärken överallt.Det här med innekatter övergår mitt förstånd.

Tog fram mitt monster, dammsugaren och…….plötsligt finns inga katter Förvånad.

Nu e vi sams, självklart. Jag har köpt ny jord. Satt ättika runt krukorna och funderar en del. Visst tusan e de kul att gräva eller…

Jag..eller Bill o Bull…

Det e ju vi och det e ju bara så.

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Underbart efter man städat uppSkrattande Har två huliganer här också som tycker om blommor och jord, förstår din frustration, men man förlåter nästan allt

Jourhemmet
0

Jag har urklippta papptallrikar över jorden på dom flesta av mina blommor, så nu är vi sams här hemma Skrattande

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var ett bra tips Jourhemmet, tack för det

Hawknestgrove
0

eller investera enbart i rosengeranium!!! luktar jättegott katterna hatar det……SkrattandeMin väninna knipsade enris och hade i sina krukor, det funkade också bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....