Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2938 ggr
Roslyn
0

Behöver tips på öronrengöring som är luktfri

Socks min  ena ungkatt har smutsiga öron. Jag har försökt med veterinärprodukter, men hon (och även de andra katterna) hatar lukten av eukalyptus eller vad det är som luktar starkt och flyr fältet illa kvickt.

Har någon ett bra tips på luktfritt medel?

Mvh Anette

Josefa
0

Är det bara smuts? Några droppar barnolja i örat. Gnugga på utsidan av örat och torka ur med en bomullstuss på pekfingret.

Atiz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mat olja går oxå bra

Hawknestgrove
0

den här hittade jag, massa bra grejer….. dessutom där och snabba  i leveransen..den har jag testat nu på Arne får se om det funkar, annnars så har jag receptbelagda medle från vet..

http://www.pawprints-catshop.com/otodex-ear-drops--14ml-26-p.asp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Roslyn
0

Tack för tips.Glad Socks är inte så hanterbar. Kan bara hålla fast korta stunder.

#3 Ska se om jag lyckas krångla mig fram till någon beställning på detta medel. Vet du om det luktar något? Problemet är just att jag inte får fatt i katten om hon känner lukten av medel. Olja är säkert bra, men löser det vax?

Det ser inte ut som skabb, mer som ovanligt mycket vax. Liksom ljusbrunt och mer åt det blöta hållet. Någon som vet vad det annars kan vara? Hon verkar inte så besvärad av det.

Mvh Anette

Josefa
1

Svamp.

Hawknestgrove
0

Roslyn, den här är lite fet och den luktar inte. Kör nu en kur i Arnes ÖRon på prov, för han har ju INTE skabb.MEn det blir brunt gojs, som jag enligt vet bara skulle hålla efter, inget att oroa sig för. Sen fick jag ju en  flasak att hämta ut på apoteket. Canaural vet, den kostade 165 kr. Så du kan gott testa med den du fick länkenpå för det blev ju bra mycket billigare, så länge det inte är skabb.

Jourhemmet
0

Har du varit hos vet för att utesluta svamp, inflammation och skabb?

Hawknestgrove
0

menar du mig eller Roslyn?SkrattandeJag har varit hos vet. OCh där fick jag konstaterat att det inte var skabb-

Roslyn
0

#7 Jag ska gå till vet. Kan inte själv bedöma vad det är så för säkerhet skull.

Mvh Anette

Hawknestgrove
0

ja det var ju busenkelt att kolla om det var skabb. HAn hade en grej kopplad till datorn och tittade med den i örat och såg att det inte var skabb.

Jourhemmet
0

Jag menade Roslyn Skrattande

Hawknestgrove
0

haha så tokigt det kan bli

Roslyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Var hos veterinär med Socks idag för öronen. Ingen svamp,skabb eller något annat utan stark pigmentering ( som lurade) + vax som jag ska låta vara kvar. Enligt veterinär så gör man mer skada än nytta om man går in och pillar så fort det ser smusigt ut. Även preparaten irriterar i onödan.

Socks gick bra in i transportburen. ( Vi tränar ofta) Sedan kom urladdningen när jag stängde. . Trodde ett tag hon skulle äta sig ur eller på annat sätt ta sig ur buren. . Har aldrig någonsin sett något värre. Inte ens med de mest förvildade som vi tagit direkt.

Hade det inte varit för min kloke man hade jag nästan släppt ut henne då hon var på gränsen att skada sig.

Så blev hon helt stilla och hos veterinären uppförde hon sig som vilken tamkatt som helst om än något svettig om tassarna. Inget lugnande behövdes. På vägen hem somnade hon gott i bilen. Är så glad att det gick bra och att det t.o.m gjort henne modigare.

Skrattande Skickar en liten bild på vårblomman Socks.

Mvh Anette

persikahallon
0

Vad skönt att det inte var något! Tur att hon inte skadade sig i transporten. Jag brukar täcka över med en filt, det har hjälpt hittills iallafall. Fin vårblomma. Kyss

Roslyn
0

Hade täckt med filt, men  hjälpte inte ett duggFörvånad Det var riktigt hemskt ett tag. Helt oföberett då hon är en ganska timid och försiktig kisse.

Ser att hon är lite skinnskavd på trampdynan, men inget värre. Trodde tänderna skulle ryka också.

Däremot får vi  försöka låna bil oftare och jag får fjäska med "min privatchaufför" så vi kan träna åka bil . Det gick ju faktiskt jättebra just själva bilåkandet.. Inte ett knäpp på hemvägen.

Hawknestgrove
0

vilken tur att det gick så bra….. puss på lilla damen