hur kan man få i sig skinka
men vägra blötmaten och låtsas ej kunna tugga..alltså askungen(minstingen) vägrar äta blötmaten trots blandad med välling,låtsades ej kunna tugga..tog fram skinka och gissa vem som tuggade för glatta livet då*S*så nej inget fel på tänder eller så,bara ren skär lathet och bortskämdhet..
så nu ska hon banne mig äta andra maten med:D

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hon var mig en smart liten dam! Men även sådana kan genomskådas med tiden.
Där avslöjade hon sig! fniss
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Hi hi hi….det ska börjas i tid…!
Men nu vet du i alla fall att hon KAN om hon VILL!!
Helen

Hi,hiii…här har vi en dam som vet hur trådarna ska dras;-)
Vi har ett gourmetgäng här också;-)
Sidentass

jisses har ju trott att hon haft fel nånstanns i munnen men nää det kanju hon inte ha för hon käkar ju skinka*S*hon skriker skriker efter mat och det finnspå golvet men nope hellre verka hon svälta damen..bortskämd..nää menar i*S*
Men snälla, om kattungen skriker efter mat så föreslår jag att du ger kattungen den mat som hon vill ha. Jag menar, klart hon inte ska äta sig mätt på skinka varje dag men testa olika matträtter som är lämpliga och anpassade för kattungar.
Det här är alldeles säkert inte fråga om bortskämdhet. Kissen är ju tvärtom gravt missgynnad eftersom hon tydligen inte tycks ha en mamma. Hon måste vänjas vid att äta själv och det måste man göra med mycket tålamod, gott omdöme och varm hand. Äter inte missen så kommer hon att tappa krafterna och tyna bort - och det vet jag att det går jättesnabbt.
Är du jourhem för ett katthem eller har du hittat kissorna själv?
/Pelusa
Hur går det med lilla "skinkan"?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

de är hittekatter,en kompis hittade dom..just nu håller jag på kokaen kycklingfile..jag ger henne det hon vill ha..skinka får hon och lite välling trots veterinärens förslag att inte ge henne utan låta henne bli hungrig..jag försöker testa det mesta

haha nu vräker de i sig makrill i tomatsås..det gick oxå ner..:)
Vad skönt att höra, vargmamman! Nu känns det genast lugnare!

men askungen äter inte mycke,bara liteåt ggr..hon verkar ej ha samma aptit om syrran,menjag får nog delaupp domändå för hennes syrra verkar vilja ha allt själv:),så länge de äterlite är jag glad :)
Bra tänkt, vargmamman, att dela upp domänen vid matdags!
Ge varsin skål i olika rum kanske för att minska på stressen.
Syrran dominerar alltså över den lilla. Hon äter antagligen mycket fortare varför askungen blir stressad och hinner inte få i sig så mycket att hon blir mätt.
Det sämsta man kan göra är att fylla skålarna med diverse clegg och lämna missarna att klara sig själva, antingen äta eller låta bli.
Det bästa är om du kunde vänja dem båda vid att äta ett braigt kvalitetstorrfoder, t ex Royal Canine eller Hills Kittenfoder, som alltid ska stå framme. Det är ett mycket näringsrikt foder, anpassad till de små känsliga magarna. Hoppas du oxå har koll på att magsmältningen och de små tarmarna mår bra och funkar perfekt!
Tack för att du kämpar på… för det är ju inte alltid så lätt att få en mammalös unge att börja äta fast föda. Här krävs en hel del kattkunskap och sunt förnuft.
/Pelusa

ja de är väldigt mjuka imagen båda 2 och kisserietär inget fel på,har hittat par bajsklumpar ilådan men vem som gör vad är jag osäker på.
nu har jag bara köpt friskis torrfoder tillkattungar pga att detta blev rena rama snurren när jag fick dom,men hädanefter blir det royal canin..men de verkar ejintresserad av torrfodret

hon äter inte jättemycke trots fåttäta i ett annat rum och jag matat henne med kokt kycklingfile,lite fick hon i sig men vattnet fick jag ge henne med spruta imunnen..hon tuggar lite men smaskar mest
Mina gosingar älskar skinka. Tessi ställer sig på stolen och viftar med tassen om jag är förlångsam