Humanfinans för dyra veterinärräkningar
Hittade den här länken:
http://www.humanfinans.se/partners/vard/veterinarvard/index.html
Bra att veta i nödfall
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Hej Alexej!
Jag har Human finans till mina katter. Annars hade det aldrig gÅtt. Har bara positivt att säga. Tyvärr är det inte alla veterinärer som har denna förmån, men om man har orken så kan man säkert påverka så de lägger in det i systemet. Glimåker t.ex har det inte vilket är såååå synd. Bara kontanter där. 
Man kan välja räntefritt med snabbare avbetalning eller med ränta och lite längre. finns lista på samarbetspartners på Human Finans sidan.
Mvh Anette
Men de gör tydligen också utbetalning:
För dig som väljer en partner som ännu inte är ansluten till Human Finans finns möjlighet till kontant utbetalning till det egna bankkontot. Denna möjlighet gäller enbart delbetalning med ränta (Human Lån).
Om du saknar ett företag bland våra partners får du gärna mejla oss info@humanfinans.se så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig med din betalning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vad är human finans?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Du lånar pengar till räkningen helt enkelt. Men man får inte ha några betalningsanmärkningar och de gör en kreditupplysning precis som vid vanliga lån.
Det har jag missat. Ska ringa dem direkt på måndag. Jag har haft mycket kontakt med dem, men de har aldrig nämnt att det går att göra så. Hoppas det kan fixa sig denna veckan dåjag har två kastreringar hos just Glimåker. . Tack för tipset.

Blir alltid lite skeptisk när det gäller sådana här finansbolag. Såg ex. i deras exempel 9,6% ränta. Ok det fanns en del räntefria delbetalningsexempel också men det gällde ju inte alla partner.
Sånt får man kolla noga! Nära 10% ränta är ju sannerligen inte billigt idag.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nä, men det finns många kreditföretag som tar 16% osv. Inte alla har försäkrade katter och då är det bra att kunna ta kredit för hjälp.
Vet att här på Blå Stjärnan Skara är det många som får hjälp av det.

Har själv använt oss av det i en nödsituation. Tar man 6 månaders avbetalning (kallas kampanj har jag för mig) så är det räntefritt, i övrigt är det tyvärr hög ränta. Tror iaf att det var så…..
Pälsbollarna i Höganäs