Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 3822 ggr
tanjap
0

Trelleborgskatterna - Candice ungar i stödhem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I december förra året kom Gulliver hem till oss i Lund med mamma Candice två små härliga ungar. De var ganska skygga och låg mest gömda under en hylla och skrivbordslådor. Lille svarta väste och morrade lite så fort vi närmade oss för att rensa lådan, ge mat etc. men ändå kunde man ana en liten nyfikenhet. De har hela tiden gjort små framsteg, exempelvis dröjer sig kvar lite längre än vanligt när man kommer, innan de hoppar ner och gömmer sig. Vår egen katt smet in i rummet en gång (dock inte igenom gallret som är där) och tittade på dem en bit ifrån. Han väste lite grann men lille svart väste tillbaka och så var det med det. Vår katt gick ut och har inte verkat bry sig om dem direkt efter det. Är dock lite nyfiken. Efter det har den lilla tigrerade (får kalla dem för det för vi vet ej kön då vi inte får röra dem än) börjat visa mer och mer intresse. H*n har kommit fram mer och mer och fått med sig den svarta så det går bra att leka med pinnar och putta bollar till dem. Har till och med fått se dem i full action när de höll på att välta hela stället med sina lekar tillsammansSkrattande . Och häromdagen kom den tigrerade fram (visserligen satt jag utanför gallret) och nosade på mina fingrar medan jag pratade om allt möjligt. Äntligen någon som orkar lyssna på mig Flört. De har även börjat våga äta medan man sitter där, den svarta dock mer avvaktande, men även om man sitter utanför gallret så är de bara 5-10 cm ifrån en. Lycka! De verkar heller inte reagera mycket på våra 3 små barn. De är fortfarande skygga men det går framåt och det får ta den tid det tar.

tanjap
0

Lite bilder

annebeate
0

Så söta och välmående de ser utKyssKyss Härligt att läsa om dem.Glad

tanjap
0

Vad händer?

tanjap
0

Bäst att gömma sig…

tanjap
0

Men lite bus är det aldrig fel på

tanjap
0

Sen en mysstund i soffan

Gullimat
0

Vilka sötisarKyss Lilla svart-vita lite lik mormor sin o lilla tigrerade Mamma upp i dagen.

Du skall se att det kommer att gå bra, små framsteg, ett i tagetGlad

gulliver
0

Åh vad roligt att sötnosarna fått en egen tråd tanjap Skrattande.

Naw, så fina de är Kyss. Jag tror att detta kommer att gå alldeles utmärkt. Rätt som det är så släpper deras rädsla.

"Snor" dessa bilder till hemsidan och även texten förstås Flört.

gulliver
0

Förresten så ovetandes om kön så har jag redan döpt dem. Den vita och tigrerade heter Clara (har fått för mig att det är en hon Skrattande) och den svartvita heter Cyril (har fått för mig att det är en pojk). Får väl hitta på nya namn om det inte stämmer.

destiny
0
Hawknestgrove
0

verkligen gulliga….. och sån mysig soffa…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Mys, mys!   Kyss  Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

tanjap
0

Nu har kattungarna varit hos veterinär för kastrering m.m. De var runt 6 månader och det som vi varit mest nyfikna på…..

tanjap
0

….. it's a boy. En lekglad kille på snart 3 kg.

tanjap
0

…och en charmig tjej på 2,7 kg.

kattarina
0

ÅHH va söta små livSkrattande

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

lillmymlan
0

Alltså, den där killen i #14 Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

UlrikaD
0

Otroligt fina katter!Skrattande

Gullimat
0

Är så glad att se på dina söta bilder och att det är glada kisar du har. Då blev det Clara och CyrilKyss Bra jobbat Tanjap

tanjap
0

Katterna har nu flyttat in i badrummet i vårt hus. Har tidigare bott i extrarum/förråd. Vi har haft kompostgaller för dörröppningen i början så de har kunnat titta på oss och tydligen tog nyfikenheten över redan första dagen vi lät kompostgallret stå på glänt för Chanel började smyga runt. Efter det var det kört, hon vägrade givetvis att stanna på toaletten och skulle promt sova på en dyna vi har under vår säng. Så det fick bli så för vi kan inte ta upp henne/klappa. Capone kommer alltid fram på nätterna (ligger under badkaret på dagarna) och sover på en kudde under vår säng men han är annars väldigt rädd av sig och om man råkar stötta på honom springer han platt på magen väsande in i badrummet och gömmer sig. Men på nätterna är det fart och det har välts och även bajsats i blomkrukor (har nu lagt stora prydnasstenar i krukorna) och hoppats upp och ner i soffor och sängar. Chanel är uppe på dagarna, även när våra tre små barn är hemma men så fort vi kommer för nära gömmer hon sig för att sedan komma fram igen. Jag tycker dock de har gjort ganska stora framsteg redan.

Ni som har mer erfarenhet, är det bra att låta dem vara fritt, även på nätterna? Vår egen katt verkar inte bry sig jättemycket, väser nu mest åt Capone men det har inte blivit något bråk. Vågar man lämna dem ensamma tillsammans när man inte är hemma? Finns det något man kan göra för att locka fram Capone på dagarna (han vill ut från badrummet men vågar inte och han är mycket svårflörtad med godis/lek. Eller är det bättre att han får vara och så kommer det när det kommer?

[eskils]
0

Puttar för permanent hem till de små kissarna.

Gullimat
0

Puttar för Chanel och Capone.

Har inga tips, men det finns många duktiga härinne som kan ge dig bra tips tror jag.