*LÖST*Transporthjälp Göteborg-Skåne
Katter från ett stödhem i Göteborgstrakten önskar komma till nya stödhem i Skåne.
Kolla också under djurtransport.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hur många och när?? och var och vart??
vi skall ju ta Norjekungen till Gbg när han behagat mumsa godismat i fällan så att han blir fångad.
Inom det närmsta hoppas vi och alla andra som följer han äventyr
Nalle
Så smart! klart dom ska hänga på Blekinge-GTB Expressen.
#2 Det hade ju varit suveränt om det hade gått att samordna.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har mejlat Birgitta så får vi se vad som händer.
det är bara att hoppas att hon läser för det kommer väl ändå att gå snabbt nu med svarta sotis.
Han kan väl inte luras hur länge som helst.
Nalle

Inget hört från Birgitta.
Någon som har hennes nummer och kan stöta på att hjälp finns. Eller Pm.A mig hennes telnummer. det är ju dumt att försitta chansen att få ner kissarna från Gbg.
Nalle

När man sätter in ett anrop här, måste man väl också kolla om någon har erbjudit sig
.
Även förundrad över att katter från Skåne skall till Stockholm och katter från Göteborg skall till Skåne.
Gulliver söker stödhem till Trelleborgskatterna här nere i Skåne med omnejd, finns det inte något samarbete

Håller med. det minsta är väl ändå att man kollar om svar kommit.
Nu har det ju gjort så och chansen kanske försvinner.
Snart traskar ju Kungen in i fällan.
Kanske är det några katter som ursprungligen kommer härifrån som Stödfamiljen tröttnat på som skall neråt igen. Har ingen aning, har bara svarat på att vi kan ta djuren med OM Birgitta hör av sig. men visst är det knepigt ibland med Katttransporterna tvärs o kors i landet.
Nalle

Fått tel. nr till Birgitta men där var bara tel. svarare . Får se om hon ringer.
Nalle

Kissarna åker med Lasse och mig hem imorgon om någon skriver klart i inlägget. Nalle
skåneexpressen, tur att ni finns
vilken tur att ni finns, och såklart att man måste hålla sig uppdaterad om man vill ha hjälp
Maggan47 som håller tummarna att allt går bra

#7 Ja det är lite konstigt kan man tycka. Hade varit bra om det hade gått att samordna med att katter som finns i närheten fick de stödhem som finns i närheten.

Så bra Nalle att det klaffade till slut och att katterna kunde fara med er tillbaka. Flera goda gärningar utförda på samma resa! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Dessa små kissar bodde hos mig ett tag, de kom när de var 3 veckor gamla, fulla av löss, loppor, fästingar och med ögoninflammation. Hade egentligen fullt och kunde inte ta emot fler katter men kunde inte låta de små dö, så det blev till att vara uppe på nätterna och handmata de små. En finns kvar i stödhemmet i Göteborg och en har kommit till permanent hem och de 2 som Nalle transporterade finns kvar i nya stödhemmet.
Birgitta A KKS